Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

هر آنچه باید از خواص تاج خروس در طب سنتی دانست 

هر آنچه باید از خواص تاج خروس در طب سنتی دانست

تاج خروس گونه ای از گیاهان گلدار می باشد که از خانواده سلوسیا مشتق شده است. 60 نوع مختلف از این گیاه وجود دارد که در رنگ های قرمز، سفید، آبی و بنفش متغیر هستند. از آنجا که گل این گیاه شباهت زیادی به تاج خروس دارد، این گیاه را با نام تاج خروس می شناسند. واژه لاتین این گیاه amárantos هم از دو بخش گل و تاج تشکیل شده است. این گیاه دارای مواد معدنی و مفید بسیاری است و از همین رو خواص تاج خروس در طب سنتی همواره مورد توجه درمانگران عهد قدیم بوده است.

خواص تاج خروس

تاریخچه گل تاج خروس

قدیمی ترین مدارکی از این گیاه با جا مانده است به دوران آزتک ها بر می گردد. در این دوره از تاج خروس به عنوان یکی از گیاهان خدایان هفت گانه اکوادوری محسوب می شده است و از ارزش بالایی برخوردار بوده است. تا امروز هم از این گیاه در آمریکای مرکزی به عنوان یک ماده خوراکی استفاده می شود. تاج خروس اولین بار در دوران حکومت فرعون رامسس دوم، به عنوان یک ماده ملین استفاده می شده است. این اولین مورد استفاده پزشکی از خواص تاج خروس در طب سنتی می باشد. تاج خروس به عنوان نماد پزشکان دربار فرعون بوده است و نقش و نگار آن بر روی تمام شفاخانه های مصری وجود دارد.

خواص تاج خروس

خواص تاج خروس در طب سنتی

تقویت بافت های عضلانی: تحقیقات نشان می دهد که در این گیاه مقدار قابل توجه ای از اسید آمینه ای به نام لیزین وجود دارد. لیزین به عنوان یکی از اسیدهای آمینه ضروری در واقع یکی از مهم ترین اسیدهای آمینه ای بوده که با هدف تحریک هورمون رشد مورد استفاده قرار گرفته است. خیلی وقت ها اگر لیزین به مقدار کافی در بدن وجود نداشته باشد مشکلات عضلانی به خصوص برای ورزشکار ها بوجود می آید. کمبود این هورمون باعث اختلالات پروتئینی و عدم سازگاری طبیعی نسبت به استرس ها در تمرینات قدرتی و استقامتی می شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین خواص ترنجبین در طب سنتی

سلامت دهان: تا مدت ها باور بر این بود که تاج خروس یک علف هرز است و به جز استفاده ها زینتی، کاربرد دیگری ندارد. اما مطالعات اخیر ثابت کرده است که در این گیاه مقدار زیادی کلسیم وجود دارد. میزان کلسیم موجود در این گیاه سه برابر شیر است. همان طور که می دانید یکی از بهترین مواد بر روی سلامت دهان کلسیم می باشد. 99 درصد ذخایر کلسیم در استخوان ها و دندان ها وجود دارد. اگر کلسیم به اندازه کافی به دندان ها نرسد باعث پوسدگی آنها می شود.

خواص لوبلیا ، بلغم آور و درمان مشکلات گوارشی
بیشتر بخوانید

سلامت قلب: از مهم ترین خواص تاج خروس می توان به تاثیر بر روی قلب اشاره کرد. اگر شما هم از کلسترول بالا رنج می برید، تاج خروس می تواند یک انتخاب عالی برای رژیم غذایی شما باشد. در این گیاه ماده ای به اسم ملاژین وجود دارد. این ماده می تواند چربی های ذخیره شده در رگ های خونی را حل کند و به همین طریق سطح کلسترول بدن را پایین بیاورد. اگر رگ های منتهی به قلب توسط چربی ها مسدود شوند و خون به اندازه کافی وارد قلب نشود، سکته های قلبی رخ می دهد. استفاده از این گیاه می تواند سلامت شما در مقابل سکته های قلبی را نیز تضمین کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
کوسکوس چیست و چه خواصی دارد؟

جلوگیری از پوکی استخوان: همان طور که در بالا تر اشاره کردیم، این گیاه سرشار از کلسیم می باشد. اگر تراکم سلول های استخوانی بدن کاهش پیدا کنند، استخوان ها استحکتم خود را از دست می دهند و به اصطلاح پوک می شوند. خانوم هایی که در دوران شیر دهی هستند بیشترین خطر ابتلا به پوکی استخوان را دارند. یکی از موادی که می تواند به استحکام استخوان و تراکم سلول های استخوانی کمک کند کلسیم است که در این گیاه به اندازه کافی وجود دارد.

سلامت دستگاه گوارش: از دیگر مواد موجود در این گیاه می توان به فیبر اشاره کرد. در 100 گرم از این گیاه 21 درصد نیاز روزانه بدن شما فیبر وجود دارد. فیبر یکی از بهترین مواد برای حفظ سلامت دستگاه گوارشی می باشد. این ماده می تواند عملکرد باکتری های مفید روده را افزایش دهد. همچنین فیبر بر روی حرکت روده نیز تاثیر می گذارد و باعث می شود تا مدفوع در لوله های گوراشی راحت تر حرکت کند. و به این ترتیب موجب کاهش خطر ابتلا به یبوست می شود. همچنین فیبر باعث می شود تا غذا دیرتر هضم شود و در نتیجه شما دیرتر احساس گرسنگی کنید.

معرفی مهم ترین خواص گرم مصالح در طب سنتی
بیشتر بخوانید

 

منبع: https://asanteb.com

 

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان یبوست سلامت قلب فواید تاج خروس

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *