Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

هر آنچه باید از خواص تاتوره در طب سنتی دانست 

تاتوره یکی از متناقض ترین گیاهان دارویی می باشد . اگر چه این گیاه بسیار سمی است و اگر در مقدار زیاد مصرف شود حتی می تواند باعث مرگ شود ولی یکی از مهم ترین خواصش نیز دفع سموم بدن می باشد . از خواص تاتوره در طب سنتی بسیار استفاده می شود و اطبای گذشته همواره از فواید این گیاه دارویی یاد کرده اند . تاتوره یک گیاه یک ساله می باشد که شباهت زیادی به سیب زمینی دارد و در ارتفاع 50 تا 200 سانتی متری پیدا می شود . خواستگاه اصلی این گیاه در آمریکایی شمالی است ولی امروزه در تمام دنیا پیدا می شود . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با خواص تاتوره در طب سنتی آشنا کنیم .

خواص تاتوره در طب سنتی

خواص تاتوره در طب سنتی

درمان بیماری های جلدی

شاید ابتدایی ترین خاصیت گیاه تاتوره ، رفع بیماری های پوستی باشد که در گذشته به بیماری های جلدی معروف بو.ده است . شما می توانید با استفاده از ضماد این گیاه ، اکثر بیماری های پوستی از قبلی : آکنه ، زگیل و جوش های صورت را درمان کنید . اگر تاتوره را با مقداری عسل و دارچین ترکیب کنید ، می توانید از آن برای از بین بردن ضایعات گوشتی نیز استفاده کنید . در گذشته بهترین ضماد برای درمان جای سوختگی ها ، صماد تاتوره ، عسل و دارچین بوده است .

درمان آسم

البته استفاده از این گیاه در درمان آسم ، در گذشته زیاد مرسوم نبوده است و دلیلش هم این بوده است که در گذشته آلودگی های هوا به این مقدار وجود نداشته اند . بیشتر کسانی که به بیماری آسم دچار می شدند ، مشکلات ژنتیکی داشتند . برای درمان آسم از استنشاق بسیاری از گیاهان خشک شده استفاده می شده است ولی بر طبق دست نوشته های جالینوس ، هیچ گیاهی مانند تاتوره در بهبود کسانی که به خس خس سینه ( همان آسم ) دچار شده بودند ، تاثیر گذار نبوده است .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی تاثیرات بی‌نظیر رازک بر روی سلامتی

ضد تشنج

یکی از مهم ترین خواص تاتوره در طب سنتی ، خاصیت ضد تشنجی آن می باشد . پزشکان زیادی استفاده از این دارو را برای مقابله با تشنج سفارش کرده اند که از مهم ترین آنها می توان به زکریا رازی و ابوعلی سینا اشاره کرد . پزشکان امروزی هم این خاصیت تاتوره را اثبات کرده اند . همان طور که می دانید برای آرام کردن حملات عصبی که باعث تشنج می شود ، می توان از دارو هایی استفاده کرد که دارای هیوسیامین، آتروپین و اسکوپولامین هستند . جالب است بدانید که این سه ماده در گیاه تاتوره وجود دارد و حتی از این گیاه برای ساخت دارو های ضد تشنجی نیز استفاده می شود .

معرفی لیست فواید درمانی توت فرنگی وحشی
بیشتر بخوانید

خواص تاتوره در طب سنتی

درمان زخم بستر

همان طور که در بالا نیز اشاره شد ، از ضماد این گیاه برای درمان بیماری های جلدی استفاده می شود . این موضوع به ما نشان می دهد که تاتوره دارای خواص ضد التهابی می باشد . به همین دلیل می توان از ضماد این گیاه برای درمان زخم بستر نیز استفاده کرد و از آنجا که این گیاه دارای مواد آنتی باکتریال می باشد ، از ایجاد عفونت در زخم های بستر ، جلوگیری می کند . بیمارانی که به زخم بستر دچار هستند باید مراقب باشند که این ضماد باید هر 12 ساعت تعویض شود و نباید بیشتر از این مقدار بر روی زخم ها باقی بماند .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
گیاه آنقوزه یا آنغوزه چیست؟ خواص آن در طب سنتی + ویدیو

درمان آمفیزم

از گیاه تاتوره برای درمان بسیاری از بیماری های  تنفسی استفاده می شده است . همین دلیل باعث شده تا اطبای سنتی در قرن اخیر به تحقیق در مورد تاثیر این گیاه بر روی بیماری آمفیزم بپردازند . این بیماری بیشتر به دلیل سیگار کشیدن بوجود می آید و باعث می شود که ریه خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و نفس کشیدن سخت تر شود . استنشاق تاتوره می تواند به روند درمان این بیماری کمک کند .

خواص تاتوره در طب سنتی

تاتوره در یونان باستان

از تاتوره به عنوان یک ماده مخدر نیز استفاده می شده است . بر طبق کتیبه های موجود در یونان باستان تمام راهبه های معابد آپولو از این گیاه استفاده می کرده اند تا به حالت خلصه رفته و سوالات مردم را از خدایگان آپولو پرسیده و به آنها در حل مشکلاتشان کمک کتد . نکته عجیب استفاده بیش از اندازه راهبه معروف یونانی ، دلفی می باشد که بززگترین راهبه معبد آپولو بوده است . آنطور که ذکر شده است دلفی می بایست بعد از سه سال استفاده از این گیاه جان خورد را از دست می داده است ولی او عمری 150 ساله داشته است .

مزاج شناسی موجودات جاندار در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع : https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص تاتوره درمان آسم درمان آمفیزم

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *