Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

نقش نشاسته‌ی ساگو جهت تقویت سلامتی بدن 

نقش نشاسته‌ی ساگو جهت تقویت سلامتی بدن

ساگو نوعی نشاسته است که آن را از مغز میوه نخل آسای یا ساقه درخت نخل به دست می‌آورند. این نشاسته‌ که رنگی سفید و مایل به خاکستری دارند، این روزها در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. برای اولین بار مردم کشور گینه نو و جزایر مولوکو، ساگو را تهیه کردند. ساگو در زبان محلی گینه‌ای به معنی پودر سفید می‌باشد. به مرور زمان این ماده به سراسر دنیا منتقل شد به طوری که شما می‌توانید آن را به راحتی از مغازه‌های عطاری تهیه کنید. غذاهای محلی بسیاری در استان‌های جنوبی ایران مانند خوزستان با استفاده از این ماده پخته می‌شوند. اگر دوست دارید بیشتر با خواص و ویژگی‌های این ماده آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

ساگو

خواص ساگو

از این نشاسته به دلیل داشتن طیف گسترده‌ای از مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک یاد می‌شود. ساگو سرشار از کربوهیدرات می‌باشد (مانند سایر مواد نشاسته دار) به همین دلیل است که این نشاسته یک غذای عالی برای کشورهایی که از سو تغذیه رنج می‌برند، محسوب می‌شود چرا که می‌تواند انرژی زیادی را برای بدن تأمین کند. آهن، پتاسیم، روی و کلسیم، از مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده این نشاسته به حساب می‌آیند. تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده یک منبع عالی برای دریافت ویتامین‌های خانواده B و اسید فولیک نیز به شمار می‌رود.

افزایش وزن

اگر شما بنا به دلایلی مانند گذراندن دوره نقاهت، از کمبود وزن رنج می‌برید، استفاده از این نشاسته بهترین راه برای رسیدن به وزن مورد نظرتان می‌باشد. کارشناسان تغذیه با انجام آزمایش‌های گوناگون دریافته‌اند که در هر 100 گرم از این نشاسته، بیش از 300 واحد کالری وجود دارد. به همین دلیل است که از ساگو در ساخت مکمل‌های بدن سازی نیز استفاده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این ماده برای افزایش وزن این است که ساگو برخلاف دیگر مواد غذایی، قیمت به مراتب پایین‌تری دارد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
روغن سدر و لیست فواید بی‌نظیر آن

کاهش فشار خون بالا

موسسه بهداشت و سلامت ایالات متحده آمریکا در سال 2010 اعلام کرد که بیش از 25 درصد مردم این کشور با خطر فشار خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنند. این موضوع موج از نگرانی‌ها را ایجاد کرده چرا که تشخیص این بیماری برای افراد معمولی غیر ممکن است چرا که فشار خون بالا هیچ گونه نشانه‌ای ندارد. به همین دلیل است که کارشناسان تغذیه استفاده از ساگو را یک راه حل عالی برای مبارزه با این موضوع در نظر می‌گیرند. همان طور که در بالا نیز گفتیم، در این نشاسته پتاسیم پیدا می‌شود. پتاسیم یک گشاد کننده رگ است و به همین دلیل می‌تواند به کاهش فشار خون بالا و بیماری‌هایی مانند حملات قلبی و سکته مغری کمک کند.

خواص چای ترش ، کاهش کلسترول و بهبود هضم
بیشتر بخوانید

افزایش انرژی

ساگو

یکی از دلایلی که این نشاسته را یک ماده غذایی عالی برای کشورهای فقیر در نظر می‌گیرند این است که می‌تواند سطح انرژی قابل قبولی را در بدن ایجاد کند چرا که همان طور گفته شد، در ساگو مانند دیگر نشاسته‌ها، کربوهیدرات وجود دارد. 300 واحد کالری در 100 گرم از این نشاسته وجود دارد که می‌تواند انرژی لازم برای یک پیاده روی یک ساعتی را فراهم کند. در سال‌های اخیر، سازمان حمایت از حقوق بشر، مزرعه‌های زیادی را به منظور تهیه ساگو کافی برای کشورهای نیازمند، ایجاد کرده است. علاوه بر این، حضور روی در این ماده باعث افزایش متابولیسم نیز می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص پروپولیس ، درمان زخم ها و کاهش حساسیت

بهبود عملکرد اعصاب

یکی دیگر از فوایدی بی نظیری که به این ماده نسبت می‌دهند، بهبود عملکرد اعصاب می‌باشد. دانشمندان ژاپنی در طی تحقیقاتی که در سال 2010، در دانشگاه پزشکی اوساکا انجام داده‌اند، به این نتیجه دست پیدا کردند که ساگو باعث تغییر مثبت تعادل الکترولیتی در بدن می‌شود. همین عامل باعث می‌شود تا عصب‌ها عملکرد خود را بهتر انجام دهند. سیستم عصبی ما نیاز به الکترولیت دارد تا بتواند به طور مؤثر ارتباطات پیام را از مغز به هر قسمت دیگر بدن، از جمله ماهیچه‌ها، ارتباط دهد.

افزایش خونرسانی

یکی از عناصری که شما در این ماده می‌توانید یافت کنید، آهن می‌باشد. از این عنصر به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در ساخت و تولید سلول‌های قرمز بدن یاد می‌شود. سلول‌های قرمز، نقش‌های مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به انتقال اکسیژن در سراسر بدن اشاره کرد. هر چه تعداد این گلبول‌ها بیشتر باشد، خون‌رسانی و انتقال اکسیژن افزایش پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند برای افرادی که از آنمی یا کم خونی رنج می‌برند، خبر بسیار خوبی باشد.

خواص گل ساعتی چه تاثیراتی بر روی سلامتی دارد؟
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

افزایش وزن خواص ساگو کاهش فشار خون

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *