Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

معرفی 5 روش رفع بوی دهان در طب سنتی 

معرفی 5 روش رفع بوی دهان در طب سنتی

یکی از مشکلاتی که همه ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم و کوچک و بزرگ نیز نمی شناسد ، مشکل بوی بد دهان می باشد . هیچکس دوست ندارد که دهانش بوی بد بدهد ولی این مشکل بعضی وقتی ها ( مخصوصا در صبح ها ) به سراغ همه ما آمده است .  گاهی تنها می توان با خوردن صبحانه این مشکل را برطرف کرد و گاهی هم می توان از قرص های خوشبو کننده استفاده کرد . ولی شما باید به دنبال یک راه حل قطعی بگردیم . افراد زیادی هستند که حتی با رعایت نکات بهداشتی نیز دچار این مشکل می شوند . گاهی این بوی بد دهان می تواند بیان گر یک بیماری خطرناک باشد . برای رفع بوی دهان می توان دست به دامن طب سنتی شد و از نسخه های قدیمی استفاده کرد . در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب به معرفی 5 روش برای رفع بوی دهان در طب سنتی می پردازیم .

رفع بوی دهان

رفع بوی دهان

غرغره کردن سرکه

همان طور که در بالا بدان اشاره کردیم ، بوی بد دهان می تواند به خاطر مشکلاتی سلامتی باشد . یکی از این مشکلات که قصد داریم به آن اشاره کنیم ، مشکلات لثوی است . این گونه افراد معمولا دارای لثه های شل هستند که در بیشتر مواد در آنها مواد عفونی ذخیره می شود . معمولا این افراد وقتی قصد دارند برای شست و شوی دهان خود از مسواک استفاده کنند ، دچار خون ریزی می شوند . این افراد می توانند از روش سنتی حجامت استفاده کنند و برای درمان بود بد دهانشان ما به انها استفاده از سرکه را پیشنهاد می دهیم . اگر بوی بد دهان شما بیش از اندازه زیاد است ، بهتر است از ترکیب پودر گیاه مورد و سرکه استفاده کنید . اگر شما صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خوابیدن از این ترکیب استفاده کنند و در دهان خود این ترکیب را غرغره کنید ، به سرعت از شر بود بد دهان خود خلاص می شوید .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
طرز تهیه 2 خوشبوکننده دهان خانگی و طبیعی

برگه زردالو بخورید

حکیم بوعلی سینا در  کتاب قانون خود نوشته اند که : “یکی از دلایل بوی بد دهان در بیمارانی که به من مراجعه می کنند ، مشکلات معدوی است . در مردان بیشتر این مشکل در اثر حرارت معده و در خانوم ها به خاطر سردی معده حاصل می شود . گاهی نیز زائدات باقی مانده در معده بوی تعفن ایجاد می کنند . ” حکیم برای کسانی که حرارات معده زیادی دارند ، تنها غذا خوردن را تجویز می کند . وی برای کسانی که می خواهند از دست این گونه مشکلات رهایی پیدا کنند ، لیسیدن و خوردن برگه های خیس خورده زردالو را تجویز می کند . در فصولی که زردالو در دسترس است استفاده از خود میوه توصیه می شود . برای رفع بوی دهان باید 5 6 زردالو خیس خورده را در ابتدای صبح تناول کنید . اگر هم این میوه در دسترس نبود می توانید از برگه خشک شده آن استفاده کنید . باید این برگه ها را ابتدا در آب بریزید و تر کنید و سپس از آن استفاده کنید . برای درمان پوسیدگی دندان نیز می توان از برگه های زردالو استفاده کرد .

آشنایی با خواص گوتوکولا در طب سنتی
بیشتر بخوانید

سکنجبین

سکنجبین آغشته به عسل

همان طور که در بالا گفتیم می توانید از قرص های خوش بو کننده استفاده کنید یا اینکه از مواد طبیعی که بوی معطری دارند استفاده کنید . هل ، دارچین و اسطوخودوس از جمله این مواد هستند . اما بخاطر داشته باشید که استفاده از این مواد تنها می تواند راه حل موقت باشد و اگر شما بدنبال درمان بوی بد دهان خود هستید می توانید از سکنجبین عسلی استفاده کنید . تحقیقات نشان داده شده است که 50 درصد کسانی که از بوی بد دهان رنج می برند ، مشکلاتی در هضم غذا ها دارند و به اصطلاح غذا سر دلشان می ماند . استفاده از این ترکیب جادویی بهترین درمان برای افراد است و در تمام نسخ طب سنتی نیز بدان اشاره شده است . این گونه افراد باید از خواب روز پرهیز کنند ، چرا که خوابیدن در تشدید بوی بد دهان آنها نقش مزاعف دارد .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
انواع شیر A1 و شیر A2 یعنی چه ؟

استفاده از پونه

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم ، بیشتر کسانی که از بوی بد دهان رنج می برند ، دارای مشکلات گوارشی هستند . معمولا این افراد در هضم غذا مشکل دارند یا باکتری های مفید معده انها به خوبی کار نمی کند و به همین دلیل است که بوی بدی از معده انها ترشح می شود که توسط دهان خارج می شود . برای اینگونه افراد طب سنتی پونه را معرفی می کند . پونه که از دسته گیاهان نعناع می باشد ، می تواند به راحتی این مشکل را در شما درمان کنند و باعث شود که دیگر معده شما این بو های نامطبوع را ترشح نکند . همچنین از پونه می توانید در درمان سکسکه نیز استفاده کنید . پونه با تحریک کیسه صفرا به عمل گوارش کمک می کند .

خواص شلغم زرد، جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش وزن
بیشتر بخوانید

عرق نعنا

خوردن عرق نعنا

آخرین روشی که برای رفع بوی دهان به شما معرفی می کنیم ، خوردن عرق نعنا است . این عرق که در میان عرقیجات معروف ترین انها محسوب می شود در هر خانه ای پیدا می شود . معمولا بزرگتر های خانواده برای درمان ناراحتی های معده و دل درد از این عرق استفاده می کنند که باعث می شود مشکلات گوارشی برطرف بشود و در نتیجه دیگر شما دچار بوی بد دهان نشوید . اگر شما صبح وقتی که از خواب بیدار می شود و بعد از خوردن صبحانه هنوز به بوی بد دهان دچار هستید ، باید شب ها قبل از خوابیدن یک لیوان از این عرف بخورید تا دیگر از این مشکل رنج نبرید و دهانی خوشبو داشته باشید .

منبع : asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

بوی دهان طب سنتی درمان بوی بد دهان مشکلات گوارشی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *