Subscribe Now
Trending News

مقالات

پوست و زیبایی

مدل‌های کلاسیک و جدید شینیون که عاشقشان می‌شوید 

مدل‌های کلاسیک و جدید شینیون که عاشقشان می‌شوید

از دیر باز تا کنون خانم‌ها اهمیت ویژه‌ایی به فرم موهای خود در مراسم‌هایشان می‌دهند. یونان از جمله کشورهای پیشرو در این زمینه بوده است.مو تاثیر چشمگیری در زیبایی و استایل خانم‌ها دارد. اگر میخواهید در مجالس خود بدرخشید حتما موهایتان را شینیون کنید. در زبان فرانسوی به جمع کردن و گره زدن مو در پشت سر شینیون گفته می شود.

بیش از هزار مدل شینیون وجود دارد که می‌تواند شما را در مجالس و مهمانی‌هایتان آراسته کند. شینیون فقط مخصوص موهای بلند نیست حتی افرادی با موهای کوتاه می‌توانند موهای خود را زیبا سازند همینطور باعث می‌شود که موها برجسته‌تر و حجیم‌تر نشان داده شوند.

 بیشتر بخوانید: ۱۰۰ مدل شینیون سلبریتی‌ها 

شینیون در واقع نمایش هنر و خلاقیت یک آرایشگر است. شینیون باید با فرم چهره و همینطور فرم سر تناسب داشته باشد. استفاده از گل، تاج، مروارید، طلا و … شینیون شما را زیباتر خواهد کرد.همینطور زیباترین مدل‌های شینیون مربوط به شینیون‌های فرانسوی که بسیار ساده و در عین حال بسیار مجذوب هستند اشاره کرد. شینیون باید با توجه به سن، فرم سر و صورت، سلیقه‌ی مشتری، قد مشتری، نوع مراسم و نوع لباس انتخاب شود.

شینیون جدید

انواع شینیون ها بر اساس ابزار مورد استفاده

نام برخی از شینیون ها برگرفته از ابزاری‌ است که در شینیون استفاده می‌شود.

شینیون خطی

در این شینیون آرایشگر با انگشت‌های دست و با کمک اسپری هایی که به مو حالت می دهد خطوط بی‌نظیری را بر روی موها ایجاد می‌کند. این مدل شینیون، زیبایی خاصی را به موهای شما می‌بخشد. برای افرادی با قد موی کوتاه و افرادی که حجم موهایشان کم است قابل اجراست.

چگونه از شر بثورات (ضایعه، راش) پوستی خلاص شوید
بیشتر بخوانید

شینیون حرارتی

شینیون حرارتی شینیونی است که بوسیله‌ی حرارت انجام می‌شود و ابزارهای مورد استفاده در این نوع شینیون، سشوار، بابلیس و اتوی مو است.برای تثبیت کردن موها در این روش از اسپری تثبیت کننده‌ی مو استفاده می‌شود.شینیون‌های حرارتی جزو شینیون‌هایی است به سنجاق موی کمتر نیاز داشته باشد و یا در بعضی از مدل‌ها ممکن است که هیچ سنجاقی در بین موها استفاده نشود.

شینیون با تور

در این روش، از تور برای فرم دهی به موها استفاده می‌شود. به این صورت که مقداری از موها در تور قرار داده می‌شود و باقیمانده موها با ابزارهای تزئینی فرم داده می‌شود. اکثر مدل‌ها با این روش قابل اجراست چرا که با استفاده از تور مو را به هر حالتی که بخواهند می ‌توانند در بیاورند.

شینیون با پرتز گرد

تنها ابزاری که در این شینیون استفاده می شود پروتز گرد می‌باشد تا بوسیله‌ی آن بتوان زیباترین شینیون‌ها را خلق کرد. شینیون‌های گوجه‌ای نیز از همین پروتزها استفاده می‌کند. چرا که برای موهای کم حجم باعث می شود که موها کمی پرپشت‌تر باشند.

شینیون مواج

موج‌هایی که بر روی مو توسط این مدل ایجاد می‌کند بسیار زیبا و خاص می‌باشد. این موج‌های زیبا توسط دست بر روی موها ایجاد می ‌شود و سپس برای ثابت نگه داشتن مو علاوه بر اسپری تثبیت کننده‌ی مو از گیره‌ی مو استفاده می‌شود تا فرم خود را بگیرند و در آخر این گیره‌ها از روی مو برداشته می‌شوند.

شینیون کلاسیک

به این مدل شینیون، شینیون اروپایی می‌گویند که امروزه نیز در بین خانم‌های ایرانی بخصوص عروس خانم‌ها بسیار پرطرفدار است. در این نوع شینیون آرایشگر با استفاده از گیره‌های مو به همراه ذوق و سلیقه‌اش موهای جذابی را به ارمغان خواهد آورد. به این صورت که موها در پشت سر جمع می‌شوند و حالت طبیعی به خود می‌گیرند.

5 ماسک خانگی پوست با روغن بابونه
بیشتر بخوانید

شینیون با بافت

در این روش برای زیباتر شدن هر چه مو قسمتی از مو را از جلوی صورت جدا می‌کنند و بافت می کنند تا به پشت سر امتداد پیدا کند. این شینیون برای دختران جوان بسیار پرطرفدار است.

شینیون ۲۰۱۹

 بیشتر بخوانید: آموزش قدم به قدم بافت فرانسوی جلوی سر 

مشخصات یک شینیون حرفه‌ای

  • مشخص نبودن سنجاق ها در شینیون و استفاده کمتر از سنجاق‌ها در مو
  • انتخاب آگاهانه شینیون با توجه به فرم سر و صورت مشتری، سلیقه‌ی مشتری، نوع مراسم مد نظر ، نوع لباس و قد مشتری
  • عدم افراط در استفاده از ژل‌ها، اسپری‌ها و تافت‌های مو به جهت نچسبیدن موها به یکدیگر
  • محکم ایستادن فرم موها

نکاتی برای شینیون‌کاران در منزل

۱-با سرچ در اینترنت می‌توانید از مدل‌های ساده برای خلق شینیون‌های جدید کمک بگیرید ولی باید برای جلوگیری از آسیب های وارد شده به موهایتان نکاتی را در نظر بگیرید. مثلا هنگامی که می‌خواهید موهایتان را جمع کنید و حالت دم اسبی به موهایتان بدهید سعی کنید فشار کمتری به موهایتان بیاورید چرا که باعث شکنندگی مو می‌شود.

۲-چنانچه برای ثابت نگه داشتن مو از تافت یا گیره‌های مو استفاده می‌کنید سعی کنید حتما آن را با کیفیت انتخاب کنید تا آسیب کمتری به موهایتان بزند.

۳-برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی مو از ماسک و کرم‌های تقویتی بعد از حمام استفاده کنید.

 >> لیست سالن‌های ارائه خدمات مو و شینیون همراه با رزرو آنلاین نوبت 

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *