Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

لیست ویژگی‌های درمانی چای گل راعی 

لیست ویژگی‌های درمانی چای گل راعی

گل راعی نوعی گیاه علفی، خودرو و پایا است که به خانواده گل راعیان تعلق دارد. این گیاه نام‌های دیگری دارد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند گل شهناز، هوفاریقون و گل سنت جان اشاره کرد. گیاه شانسان باور دارند که آسیای صغیر به عنوان زیستگاه بومی این گیاه یاد می‌شود. در ایران نیز قسمت‌هایی مانند دامنه کوه‌های البرز، چالوس و مازندران این گل رشد می‌کند. یکی از مهم‌ترین محصولات این گیاه چای گل راعی نام دارد که سرشار از خواص و فواید درمانی مختلف است. این چای در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. اگر دوست دارید با مهم‌ترین خواص و ویژگی‌های بی نظیر چای گل راعی آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

چای گل راعی

خواص چای گل راعی

گل راعی و چای آن برای سال‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. گیاه شناسان آزمایش‌های فراوانی بر روی این گل انجام داده‌اند. آنها اعتقاد دارند که در گل راعی ترکیبات بی نظیر و مفیدی مانند هایپریسین و سودوهایپریسین پیدا می‌شود. این ترکیبات بر روی اندام‌های بدن تاثیرات مثبتی دارند و از همین رو از آنها در ساخت داروها استفاده می‌شود. از دیگر ترکیبات فوق العاده‌ای که در عصاره این گیاه پیدا می‌شود، می‌توان به هایپرفورین اشاره کرد.

تقویت سلامت پوست

بدون تردید مهم‌ترین خاصیت مصرف این چای تقویت سلامت پوست محسوب می‌شود. بررسی‌ها حاکی از این است که گل راعی سرشار از ویژگی‌های ضد التهابی است و از همین ترکیبات موجود در آن می‌توانند از بسیاری مشکلات پوستی مانند اگزما پیشگیری کنند. علاوه بر این، آزمایشاتی که توسط دانشمندان آلمانی دانشگاه پزشکی هامبورگ در مجله Daily Health منتشر شده نشان می‌دهد که بعضی از ترکیبات این چای قادر هستند بر روی ساخت کلاژن تأثیر بگذارند. کلاژن یکی از برترین موادی است که می‌تواند به تقویت و جوان سازی پوست کمک کند. مشاهدات نشان می‌دهد کلاژن به خاصیت کشسانی پوست منجر می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با معروف ترین پزشکان طب سنتی در یونان باستان

درمان بی خوابی

داشتن خواب کافی و با کیفیت یکی از برجسته‌ترین مؤلفه های سلامتی محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر آزمایش‌های گوناگونی بر روی مقوله خواب انجام شده است که نتایج نشان می‌دهد این موضوع بر روی بسیاری از جنبه‌های سلامتی تأثیر مثبت دارد. از جمله اصلی‌ترین علل بی خوابی می‌توان به استرس و اضطراب اشاره کرد. خواص چای گل راعی قادر هستند اعصاب شما را آرام کرده و در نتیجه شرایط استراحت را برای شما مهیا کنند. این بدان معنی است که شما با مصرف یک لیوان از این چای قبل از خوابیدن می‌توانید فرایند به خواب فرو رفتن خود را تسهیل کنید.

روغن نعناع فلفلی و 15 خاصیت باورنکردنی آن
بیشتر بخوانید

کاهش استرس

چای گل راعی

در سال‌های اخیر بنا به بسیاری از دلایل، استرس و فشار روانی افزایش داشته است. همه انسان‌ها در طول زندگی با بسیاری از محرک‌های استرس زا رو به رو می‌شوند. این موضوع می‌تواند به صورت کلی سلامت عمومی شما را تهدید کند. تقریباً تمام بیماری‌های مزمن با استرس در ارتباط هستند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، استفاده از این چای می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش بدهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بعد از مصرف این جای سطح کورتیزول به صورت چشمگیری کم می‌شود. از کورتیزول به عنوان یکی از اصلی‌ترین علل استرس و اضطراب یاد می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
روغن سدر و لیست فواید بی‌نظیر آن

کاهش علائم یائسگی

یکی از دوره‌هایی که خانم‌ها در طول زندگی با آن رو به می‌شوند، یائسگی است. در این دوره ممکن است علائم ناخوشایندی مانند اختلال روان، گرگرفتگی و سردرد شما را آزار بدهد. این مشکلات به این دلیل اتفاق می افتد که بعد از یائسگی ترشح بعضی از هورمون‌های جنسی مانند استروژن کاهش پیدا می‌کنند. معمولاً بیشتر خانم‌ها از هورمون درمانی برای کاهش علائم یائسگی استفاده می‌کنند که البته این کار عوارض جانبی بسیاری دارد. یکی از روش‌هایی که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند و صد درصد بی خطر می‌باشد، استفاده از چای راعی است چرا که این عصاره این گیاه ترشح هورمون‌های جنسی را افزایش می‌دهد.

کاهش التهاب

در عصاره این گیاه ویژگی‌های ضد التهابی زیادی وجود دارد و از همین رو توصیه می‌شود استفاده از آن را در دستور کار خود قرار دهید. التهاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های ابتلا به بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود. آرتریت که بسیاری آن را شایع‌ترین بیماری مفصلی می‌دانند به دلیل التهاب اتفاق می افتد. استفاده از چای این گیاه می‌تواند علائم بیماری را کاهش داده و حتی از ابتلا به آن جلوگیری کند.

درمان یرقان در طب سنتی با چند روش کارساز و مفید
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی سلامت پوست کاهش التهاب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *