Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

لوبیا سیاه و بررسی 5 مورد از فواید برتر آن 

لوبیا سیاه و بررسی 5 مورد از فواید برتر آن

لوبیا سیاه یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین انواع حبوبات محسوب می‌شود. کارشناسان باور دارند که زیستگاه اصلی لوبیا سیاه کشورهای آمریکای مرکزی، مانند برزیل، آرژانتین و پرو هستند. بیشتر غذاهای بومی در این منطقه با استفاده از این لوبیا تهیه می‌شوند. علی رقم این که این لوبیا در بسیاری از کشورهای دنیا به صورت گسترده‌ای مصرف می‌شود اما متأسفانه سرانه مصرف آن در ایران نسبتاً پایین می‌باشد. یکی از دلایل این امر، عدم توانایی کشاورزان ایرانی در کاشت لوبیا سیاه محسوب می‌شود. تمام لوبیاهای سیاه موجود در بازار ایران وارداتی هستند و از همین رو قیمت نسبتاً بالایی دارند. اگر به خواص و ویژگی‌های سلامتی این گونه لوبیا علاقه‌مند شده‌اید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

لوبیا سیاه

خواص لوبیا سیاه

لوبیا سیاه داری خواص و فواید درمانی بسیاری می‌باشد. دانشمندان در طی آزمایش‌های خود دریافته‌اند که در لوبیا سیاه فیبر، پروتئین و ویتامین‌های بسیار زیادی مانند ویتامین A و ویتامین B6 وجود دارد. علاوه بر این، این گونه لوبیا از منابع دریافت کلسیم، آهن و منگنز محسوب می‌شود. دکتر استیون برندج، یکی از دانشمندان دانشگاه پزشکی سن دیگو اعتقاد دارد سطوح بالایی از فلاونوئیدها، به ویژه آنتوسیانین، که دارای توانایی آنتی اکسیدانی می‌باشد، در این لوبیا پیدا می‌شود. اما بدون شک مهم‌ترین ویژگی این لوبیا سطح بالای اسید فولیک و اسید چرب امگا 3 آن می‌باشد.

بهبود سلامت قلب

یکی از بهترین مزایای اضافه کردن لوبیا سیاه به رژیم روزانه یا هفتگی شما، میزان بالای فیبر موجود در آن است. آنها دارای غلظت بالا فیبر محلول هستند که اثبات شده است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند. علاوه بر این، همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این گونه لوبیا اسیدهای چرب امگا 3 نیز وجود دارند. در سال 2005 مقاله‌ای در مجله پزشکی Daily Health منتشر شد که در آن رابطه بین امگا 3 و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند سکته مغری و تصلب شراین ثابت شده بود. به همین دلیل است که پزشکان به افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند توصیه می‌کنند از این لوبیا استفاده کنند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
لیست فواید درمانی مهم نوشیدنی کواس

جلوگیری از سرطان

درست مانند دیگر حبوبات، این گونه لوبیا نیز می‌تواند با توجه به محتوای بالای فلاونوئیدهایش، به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کند. در این لوبیا 8 گونه مختلف از فلانوئید وجود دارد که 3 مورد از آنها نقش آنتوسیانین دارند. فلاونوئیدها اساساً رنگدانه‌های فیتونوتیتی تولید رنگ هستند که به عنوان آنتی اکسیدان‌ها در بدن برای مبارزه با بیماری و رادیکال‌های آزاد عمل می‌کنند. آنتوسیانین‌ها نیز برای جلوگیری از سرطان عالی هستند چرا که می‌توانند باعث تسریع آپوپتوز (مرگ سلولی) در سلول‌های سرطانی شوند. آنتوسیانین‌ها، همراه با سایر مواد مغذی موجود در این گونه، لوبیا سیاه را به یک سلاح عالی برای مبارزه با سرطان تبدیل کرده است.

خواص گزنه دو پایه ، سم زدایی بدن و جلوگیری از سنگ کلیه
بیشتر بخوانید

تسکین مشکلات گوارشی

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یک غذای عالی برای مبارزه با مشکلات گوارشی محسوب می‌شود چرا که این ماده دارای سطح قابل توجه‌ای از فیبر و پروتئین می‌باشد. پروتئین و فیبر به حرکت غذا در لوله‌های گوارشی کمک می‌کنند. این موضوع می‌تواند به جلوگیری از یبوست، یکی از رایج‌ترین بیماری‌های گوارشی منجر شود. یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود هضم این لوبیا نسبت به نمونه‌های مشابه، راحت‌تر صورت بگیرد، اندازه کوچک‌تر آنها می‌باشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
واسابی ، جلوگیری از سرطان و درمان آرتریت

درمان اختلالات جنسی

در طول سال‌های اخیر تحقیقات گسترده‌ای بر روی این لوبیا صورت گرفته است. این تحقیقات نشان می‌دهند که در لوبیا سیاه، ماده‌ای معدنی نادری به اسم مولیبدن وجود دارد. مولیبدن به دلایل متعددی اهمیت دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به تجزیه و تخریب سولفیت‌ها اشاره کرد. سولفات‌ها ترکیبات اسیدی هستند که در شراب، میوه‌های خشک و برخی سبزیجات یافت می‌شوند و بسیاری از مردم به اثراتشان حساس هستند که شامل سردرد و اختلال جنسی می‌باشد. مولیبدن موجود در لوبیا سیاه این اثرات را خنثی می‌کند. این موضوع می‌تواند به درمان مشکلاتی مانند اختلال نعوظ کمک کند.

تقویت سیستم عصبی

با ارائه اسیدهای آمینه ضروری و مولیبدن، این لوبیا می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک کند. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B9 یا فولات هستند. فولات، نقش مهمی در تنظیم اسیدهای آمینه خاص مورد نیاز سیستم عصبی دارد. مطالعات نشان داده‌اند که کمبود فولات در رژیم غذایی باعث افزایش سطح هوموسیستئین می‌شود که می‌تواند پیش آگهی خطرناک برای بیماری‌های نورودنراتیو مانند بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون باشد. اضافه کردن این لوبیا به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش خطر این بیماری‌ها منجر شود.

خواص رویبوس ، کاهش فشار خون و درمان کولیک
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

تقویت سلامت قلب جلوگیری از سرطان خواص لوبیا سیاه

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *