Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

عصاره مانوکا چه خواص و فواید درمانی دارد؟ 

عصاره مانوکا چه خواص و فواید درمانی دارد؟

عصاره مانوکا یکی از محصول‌های انحصاری نیوزلند است. همان طور که از اسم این محصول می‌توان حدس زد، این عصاره با استفاده از گیاه مانوکا تهیه می‌شود. این گیاه بومی کشور نیوزلند بوده و در جای دیگر رشد نمی‌کند. مانوکا یک گیاه چند ساله و گلدار است که با نام علمی لپتسپرمم اسکپاریوم شناخته می‌شود. دانشمندان بر این باور هستند که این گیاه به خانواده موردیان تعلق دارد. با این که گیاه مانوکا در کشورهای دیگر وجود ندارد اما شما می‌توانید با عصاره آن در تمام نقاط دنیا آشنا شوید. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که استفاده از این عصاره خواص و تاثیرات شگرفی بر روی بدن شما می‌گذارد. به همین دلیل است که ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با اصلی‌ترین خواص این عصاره آشنا کنیم.

عصاره مانوکا

خواص عصاره مانوکا

بیشتر خواص و فواید این عصاره مدیون ترکیبات بی نظیر گل مانوکا می‌باشد. تحقیقات دانشمندان نیوزلندی نشان می‌دهد که این گیاه دارای ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و ضد باکتری بسیار قوی است و به همین دلیل می‌توان از آن برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها استفاده کرد. این ویژگی‌ها به حدی قابل توجه است که در بسیاری از بیماری‌ها عصاره مانوکا جایگزین آنتی بیوتیک ها شده است. با این که این ماده تقریباً بی خطر است و هیچ محدودیتی در مصرف آن وجود ندارد، اما بهتر است افراد دیابتی قبل از استفاده آن با پزشک خود مشورت کنند.

ضد شوره سر

شوره سر یکی از مشکلات رایجی است که موی سر شما را تهدید می‌کند. در حال حاضر شامپوها و مواد شوینده بسیاری در داروخانه‌ها وجود دارند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند اما باید بدانید استفاده از آن‌ها می‌تواند تاثیرات منفی نیز داشته باشد. اگر به دنبال یک محصول بی خطر و طبیعی برای مبارزه با شوره می‌گردید، عصاره مانوکا بهترین انتخاب محسوب می‌شود. تحقیقات حاکی از این است که این ماده با دژنراسیون پوست سر و همچنین به هر نوع عفونت بر روی پوست سر مبارزه می‌کند. بدین منظور کافی است وقتی زیر دوش هستید سر خود را با استفاده از این ماده شست و شو بدهید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
مرگ در آرایشگاه‌ و خطر انتقال ویروس در آن

پادزهر نیش و گزش

بومی‌های نیوزلندی از این خاصیت گیاه مانوکا برای مراقبت از جای نیش و گزش حشرات استفاده می‌کردند. همین موضوع باعث شد تا دانشمندان تحقیقاتی را در مورد خواص مانوکا انجام بدهند. نتایج نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در گیاه مانوکا، تاثیری ضدعفونی کننده دارند و به همین دلیل استفاده از آنها می‌تواند به جای نیش و گزش کمک کند. مشاهدات ثابت کرده خاصیت ضد التهابی مانوکا از خارش و سرخی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

چرا باید از برنج وحشی استفاده کنیم؟
بیشتر بخوانید

عصاره مانوکا

خواص آنتی باکتریال

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص این عصاره که باعث تعجب همگان شده است، ویژگی‌های آنتی باکتریال می‌باشد. همان طور که در بالا اشاره کردیم، این موضوع به حدی قابل توجه است که در برخی از بیمارستان از این گیاه به جای آنتی بیوتیک استفاده می‌کنند. شما برای جلوگیری و درمان مشکلات باکتریایی اعم از موضعی و داخلی می‌توانید از این ماده استفاده کنید. مصرف موضعی آن به شما در پیشگیری از بیماری‌های پوستی کمک می‌کند و اگر به صورت خوراکی مصرف شود، به درمان و جلوگیری از طیف وسیعی از بیماری‌های باکتریایی منجر می‌شود. دانشمندان اعتقاد دارند ترکیبات موجود در این ماده باعث از بین رفتن بیش از 250 گونه مختلف از باکتری‌های بیماری زا می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص ترب کوهی و تاثیراتش بر روی سلامتی

ضد التهابی

به عقیده دانشمندان التهاب یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد بیماری‌های مزمن می‌باشد. از میان مهم‌ترین این بیماری‌های مزمن که این روزها به تعداد مبتلایان آن افزوده می‌شود، می‌توان به آرتریت اشاره کرد. متاسفانه هنوز برای این بیماری درمانی کشف نشده است و به همین دلیل، بهتر است با استفاده از مواد ضد التهابی، از ابتلا به آن جلوگیری کنید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در طول روز از این عصاره استفاده می‌کنند، خطر کمتری نسبت به سایرین تهدیدشان می‌کند. علاوه بر این، کرم‌هایی که با استفاده از این گیاه ساخته شده‌اند، بهترین روش برای پیشگیری از سرطان پوست محسوب می‌شوند.

ضد حساسیت

حساسیت در واقع نوعی واکنش دفاعی بدن می‌باشد. افرادی که حساسیت دارند، بدنشان برخی از مواد مانند غبار هوا و گرده گل را به عنوان عوامل بیماری زا شناسایی می‌کند و به همین دلیل سعی می‌کند آنها را از بین ببرد. این موضوع باعث می‌شود تا نشانه‌هایی ناخوشایندی مانند آبریزش بینی، آبریزش چشم و خارش به وجود بیایید. استفاده از این عصاره باعث می‌شود تا این نشانه‌ها به حداقل رسیده و هیستامین بدن شما کنترل شود.

خواص گواوا ، جلوگیری از سرطان و درمان سرماخوردگی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی درمان شوره سر سلامت پوست

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *