Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

روش هایی برای درمان آبسه دندان در طب سنتی 

روش هایی برای درمان آبسه دندان در طب سنتی

بر طبق بسیاری از روایات و داستان های قدیمی ، دندان درد را بدترین درد معرفی شده است . در میان معروف ترین این روایات می توانیم به داستان پیامبر و عمر اشاره کنیم که عمر از پیامبر اسلام می پرسند که بدترین درد از نظر شما چیست و ایشان می فرمایند دندان درد . یکی از مشکلاتی که با دندان درد بوجود می آید ، آبسه می باشد . همیشه افراد در قدم اول به دنبال درمان آبسه دندان در طب سنتی هستند و بعد به دندان پزشک مراجعه می کنند . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا به معرفی چند روش برای درمان آبسه دندان در طب سنتی بپردازیم .

درمان آبسه دندان در طب سنتی

درمان آبسه دندان در طب سنتی

استفاده از عصاره گل رز

یکی از ابتدایی ترین روش ها برای درمان آبسه دندان در طب سنتی ، استفاده از عصاره گل رز می باشد . عصاره گل رز دارای مقادیر زیادی مواد ضدعفونی می باشد و می تواند آبسه های دندانی را از بین ببرد . بهتر است که عصاره گل رز را با آب لیمو مخلوط کرده و به مدت 3 4 دقیقه در دهان خود قرقره کنید . اگر این کار را به مدت 3 روز و 3 بار در هر نوبت انجام دهید ، می توانید مطمئن باشید که آبسه دندان شما از بین می رود و شما از شرش خلاص خواهید شد .

استفاده از سیر

در کتاب قانون حکیم ابوعلی سینا یک باب به صورت کامل به خواص سیر اشاره شده است . ایشان در کتاب خود قید کرده اند که استفاده از سیر می تواند غده های چرکین و عفونی را از بین ببرد . پس می توانیم نتیجه بگیریم که استفاده از سیر برای درمان آبسه دندان بسیار مفید است . بهتر است که برای این کار روزی 3 حبه سیر را به اندازه دانه های شادانه ریز کرده و سپس بعد از اینکه با آب مخلوط کردید ، در قسمت آبسه خود قرقره کنید تا طی چند روز آبسه دهان شما ترمیم پیدا کند و دیگر از آن رنج نبرید .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین خواص فلفل رنگی در طب سنتی

استفاده از میوه ها

یکی از قدیمی ترین راه های درمان آبسه دندان در طب سنتی ، استفاده از انواع میوه ها می باشد . همان طور که می دانید برای قسمت هایی از بدن که عفونت کرده اند یا از آنها چرک خارج می شود ، ویتامین ث بسیار مفید و کارا می باشد . به همین دلیل شما می توانید برای درمان آبسه از انواع میوه های طبیعی استفاده کنید . اگر در فصل تابستان این بلا به سرتان آمده است پیشنهاد می کنیم که از گیلاس و آلبالو استفاده کنید و اگر در زمستان دچار آبسه دندان شدید ، پرتقال و نارنگی بهترین گزینه ها می باشند .

فواید عالی استفاده از روغن دانه‌های پنبه
بیشتر بخوانید

استفاده از عصاره میخک

اگر به درد دندان دچار شده باشید و به داروخانه برای خرید دارو مراجعه کرده باشید ، مطمئنا اولین پیشنهاد آنها استفاده از ژل میخک می باشد . این ماده به حدی شفابخش و مفید می باشد که از آن در ساخت انواع داروی های مسکن برای دندان درد استفاده می شود . هر چند شما می توانید ژل میخک را از داروخانه ها تهیه کنید ولی استفاده از عصاره طبیعی آن می تواند تاثیر بهتر و بیشتری بر روی آبسه شما بگذارد . میخک را به عسل یا زردچوبه آغشته کنید و با استفاده از گوش پاک کن بر روی آبسه دندان خود قرار دهید .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
برشماری ویژگی‌های مفید روغن گشنیز

درمان آبسه دندان در طب سنتی

استفاده از آلوئورا

یکی از بهترین و مفید ترین گیاه ها در طب سنتی ، آلوئورا می باشد . این گیاه می تواند به شما در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات کمک کند . دیگر امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از خواص آلوئورا بی اطلاع باشد . آلوئورا یکی از بهترین مواد ضد التهاب می باشد . شما می توانید با مالیدن ژل این گیاه بر روی آبسه های خود آنها را درمان کنید . برای به دست آوردن ژل این گیاه باید برش های کم عمقی در برگ گیاه بوجود بیاورید تا ژلش به بیرون تراوش کند .

استفاده از روغن نارگیل

یکی از کار هایی که همواره از قدیم در درمان این بیماری استفاده می شده است ، چرخاندن روغن در دهان می باشد . در کتب قدیمی آمده است که شما برای برطرف کردن آبسه های دهان می توانید یک قاشق روغن نارگیل را بخورید و آن را به مدت 15 دقیقه در دهان خود بچرخانید . دقت کنید که این روغن را قورت ندهید و بعد از گذشت این 15 دقیقه آن را به بیرون بریزید . استفاده از این روش می تواند در کوتاه مدت آبسه دندان شما را درمان کند .

نوشیدنی موهیتو چیست و چه خواصی دارد؟
بیشتر بخوانید

منبع : https://asanteb.com

 

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص آلوئورا خواص سیر درمان آبسه با طب سنتی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *