Subscribe Now
Trending News

مقالات

همه

آنچه باید در مورد تزریق دیسپورت و بوتاکس بدانید 

آنچه باید در مورد تزریق دیسپورت و بوتاکس بدانید

[ad_1]

دیسپورت (ابوبوتولینوم توکسینA) و بوتاکس (onabotulinumtoxinA) دو مشتق تزریقی از سم بوتولینوم A (یک فلج موقت عضلانی تولید کننده نوروتوکسین) که عمدتاً به عنوان درمان زیبایی برای چین و چروک، خط خنده، پای کلاغی یا سایر خطوط روی صورت استفاده می شود.

هر دو کاربرد پزشکی دیگری نیز دارند و به عنوان بی خطر شناخته شده اند و عوارض جانبی نسبتا کمی دارند. با این حال، تزریق Dysport ممکن است به طور گسترده‌تری گسترش یابد و سریع‌تر از همتایان بوتاکس خود عمل کند.

این مقاله یک مرور سریع از نحوه مقایسه Dysport و بوتاکس و آنچه آنها را متمایز می کند ارائه می دهد تا به شما در درک بهتر گزینه های خود کمک کند.

شباهت های دیسپورت و بوتاکس

در هسته خود، Dysport و Botox بیشتر ترکیب اصلی خود را به اشتراک می گذارند و اشتراکات زیادی دارند. هر دو کاربرد آرایشی دارند – کمک به رفع چین و چروک و خطوط خنده – و برای مسائل پزشکی خاص استفاده می کنند. در اینجا یک تفکیک از نحوه مشابه بودن آنها وجود دارد.

عناصر

سم بوتولینوم A ماده اصلی بوتاکس و دیسپورت است. مقادیر کم این ماده در هر دو شکل مانع از آزادسازی برخی می شود انتقال دهنده های عصبی (پیام رسان های شیمیایی) مرتبط با انقباض عضلانی. به این ترتیب، تزریق دیسپورت و بوتاکس برای شل کردن ماهیچه ها کار می کند که اثرات درمانی و زیبایی آن ها را به همراه دارد.

نشانه ها

اگرچه برخی تفاوت ها وجود دارد، Dysport و Botox نشانه های زیادی را به اشتراک می گذارند. هر دو توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان درمان های زیبایی برای پاکسازی موقت تایید شده اند. گلابلار خطوط (همچنین به آنها خطوط اخم یا 11 خط نیز گفته می شود). این خطوط روی پیشانی و بین چشم ها ظاهر می شوند.

علاوه بر این، در بزرگسالان، تزریق دیسپورت و بوتاکس ممکن است درمان شود دیستونی دهانه رحم، اسپاسم دردناک گردن که باعث حرکات ناگهانی سر می شود.

مدیریت

متخصصان مراقبت های بهداشتی دیسپورت و بوتاکس را با آن انجام می دهند زیر پوستی (زیر پوست) تزریق. این تزریق ها به دلایل زیبایی یا گروه های عضلانی خاص در مناطقی که نیاز به درمان دارند، مانند صورت، موضعی می شوند. این تزریق ها معمولاً در مراکز بهداشتی درمانی انجام می شود.

چه کسی این داروها را تجویز می کند؟

از آنجایی که دیسپورت و بوتاکس اثرات درمانی و زیبایی دارند، متخصصان مختلف پزشکی صلاحیت اجرای آنها را دارند. بسته به مورد، پزشکان، دستیاران پزشک، دندانپزشکان، پرستاران ثبت شده (RNs)، متخصصان مجاز مراقبت از پوست، یا جراحان پلاستیک تزریقات را انجام می دهند. ارائه دهندگان واجد شرایط از ایالت به ایالت بر اساس مقررات محلی متفاوت هستند.

 

تفاوت دیسپورت در مقابل بوتاکس

دیسپورت و بوتاکس اشتراکات زیادی دارند. با این حال، چند تفاوت اساسی نیز بین آنها از نظر نحوه کار و نحوه دریافت آنها وجود دارد.

تهوع و استفراغ ، چه زمانی خطرناک است و درمان آن
بیشتر بخوانید

تزریق بوتاکس چه کاری را می تواند انجام دهد که Dysport نمی تواند؟

تزریق دیسپورت و بوتاکس می تواند چین و چروک بین چشم و صورت را از بین ببرد. آنها همچنین توانایی مشترکی برای درمان دارند اسپاستیسیتی (سفتی عضلات). با این حال، بوتاکس دارای مجموعه وسیع تری از نشانه ها است و می تواند منجر به مشکلات پزشکی جدی تری شود.

طبق گفته FDA، بوتاکس می تواند خطوط پنجه کلاغی، خطوط خنده و انواع دیگر چین و چروک های صورت یا پیشانی به دلیل افزایش سن را درمان کند، در حالی که Dysport فقط برای خطوط گلابلار تایید شده است.

کاربردهای پزشکی بوتاکس

تزریق بوتاکس طیف وسیعی از مشکلات پزشکی را درمان می کند. چنین نشانه های درمانی عبارتند از:

کدام ارزانتر است؟

عوامل مختلفی تعیین می کند که چقدر برای Dysport و Botox پرداخت می کنید. به طور کلی، روش های زیبایی، مانند حذف خطوط خنده، تحت پوشش بیمه نیستند، اما استفاده های پزشکی ممکن است پوشش داده شوند.

متخصص زیبایی یا پزشکی که درمان را انجام می دهد نیز می تواند بر هزینه تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، جراحان پلاستیک ممکن است گرانتر از پرستاران ثبت نام شده باشند. قبل از انجام درمان، با دفتر ارائه دهنده خود در مورد میزان پرداختی که می توانید انتظار داشته باشید صحبت کنید.

هنگام مقایسه قیمت گذاری، هزینه های این درمان ها به ازای هر واحد یا شات فردی است. هزینه تزریق بوتاکس بین 10 تا 25 دلار در هر واحد است.

در مقایسه، واحدهای منفرد Dysport به ازای هر واحد 4 تا 8 دلار هستند، اما معمولاً برای دستیابی به یک اثر، به سه برابر تعداد واحد نیاز دارد. با این حال، Dysport ممکن است ارزان تر باشد.

کدام بیشتر دوام می آورد؟

دیسپورت و بوتاکس نتایج موقتی را ارائه می دهند، با اثرات سم بوتولینوم در نهایت از بین می رود و نیاز به درمان اضافی دارد. موارد فردی متفاوت است، اما بوتاکس معمولاً سه تا چهار ماه دوام می‌آورد و برخی از آنها تا شش ماه یا بیشتر اثر می‌گذارند. همین امر در مورد Dysport نیز صادق است و انتظار می رود نتایج 12 تا 16 هفته طول بکشد.

با این حال، یک تفاوت اساسی بین این دو این است که Dysport تمایل دارد سریعتر از بوتاکس تنظیم شود. پنج روز طول می کشد تا نتایج کامل بوتاکس مشاهده شود، در حالی که اثرات Dysport معمولاً در عرض دو تا سه روز مشاهده می شود. با این حال، ممکن است تا 14 روز طول بکشد تا نتایج کامل برای هر دو گزینه به دست آید.

آیا Dysport طبیعی تر به نظر می رسد؟

دیسپورت و بوتاکس در کاهش چین و چروک و خطوط موثر هستند. از آنجایی که ترکیب Dysport شامل پروتئین های خاصی در کنار سم بوتولینوم A است، می تواند بیشتر در صورت پخش شود. برخی آن را ظاهر طبیعی تری می دانند.

باریوم سوالو ( باریم سوالو )
بیشتر بخوانید

یک مطالعه نشان داد که 86.5٪ از افرادی که از Dysport برای خطوط گلابلار استفاده می کردند، سه ماه پس از تزریق اولیه رضایت کامل داشتند. با این حال، مردم نتایج قابل مقایسه با بوتاکس را گزارش کردند. در مطالعه ای در مورد اثربخشی دو نوع بوتاکس برای پای کلاغی که در ژاپن انجام شد، 75.8% و 80.8% از افراد از درمان در 30 روز پس از درمان رضایت داشتند.

هر دو رویکرد به خوبی تحمل شدند و به بهبودهای قابل توجهی در ظاهر منجر شدند.

آیا دیسپورت دردناک تر است؟

دیسپورت و بوتاکس بر تزریق های هدفمندی تکیه می کنند که باعث سوزش می شوند اما قابل تحمل هستند. یک مطالعه مقایسه ای اشاره کرد که Dysport ممکن است در هنگام تزریق درد کمتری نسبت به همتای خود ایجاد کند.

 

مقایسه عوارض جانبی

از آنجایی که دیسپورت و بوتاکس درمان های تزریقی هستند و ترکیب آنها مشابه است، عوارض جانبی مشابهی دارند. عوارض جانبی در هر دو مورد نادر و به طور معمول برگشت پذیر هستند که شایع ترین آنها درد، تورم، خونریزی یا کبودی در محل تزریق است.

به نوبه خود، عوارض جانبی رایج Dysport و Botox اساساً یکسان است و شامل موارد زیر است:

  • خستگی و خواب آلودگی
  • سردرد و گردن درد
  • اسپاسم عضلانی و گرفتگی عضلات
  • دهان خشک
  • یبوست
  • علائم شبه آنفولانزا، از جمله تب، سرفه، عطسه، احتقان بینی و گلودرد

در موارد نادر، این درمان‌ها همچنین می‌توانند عوارض جانبی جدی‌تری ایجاد کنند که نیاز به توجه پزشکی دارد، از جمله موارد زیر:

 

نتایج کلی

دیسپورت و بوتاکس از تزریقات زیبایی موثر هستند. در مطالعه‌ای که اثربخشی تزریق Dysport را برای خطوط گلابلار با افرادی که درمان ساختگی دریافت می‌کنند مقایسه کرد، 52 تا 60 درصد بیماران در 30 روز بهبود چشمگیری را مشاهده کردند. مطالعه دیگری کاهش قابل توجهی را در این خطوط در 82 درصد از افراد سه ماه پس از تزریق اولیه نشان داد.

تزریق بوتاکس، که مدت طولانی‌تر از این دو است، سابقه کارایی ثابتی نیز دارد. در مطالعه‌ای که در سال 2017 در ژاپن برای پای کلاغی انجام شد، حدود 68 درصد از شرکت‌کنندگان گزارش کردند که این مشکل در 30 روز به طور کامل یا تقریباً کامل حل شده است.

در مطالعه دیگری که این دو درمان را برای خطوط گلابلار مقایسه کرد، هر دو موثر بودند. تزریق دیسپورت 90 درصد در 30 روز در مقابل 65 درصد بوتاکس موثر بود.

 

آیا جراحی پلاستیک برای من مناسب است؟

روش های جراحی پلاستیک، مانند جراحی لیفت صورت (ریتیدکتومی) می تواند به نتایج مشابهی دست یابد. جراحان پلاستیک پوست صورت را از طریق برش هایی در امتداد خط مو توزیع می کنند و پوست را سفت تر می کنند تا ظاهری جوان تر ایجاد کنند. طبیعتاً این رویکرد تهاجمی تر است.

قبل از انجام هر گونه عملی باید خطرات و مزایای جراحی پلاستیک را به دقت در نظر بگیرید. از آنجایی که بر خلاف دیسپورت و بوتاکس، نتایج دائمی هستند، باید مطمئن باشید که به دلایل درستی تحت درمان زیبایی هستید.

بیماری التهاب روده ، انواع آن و روش های درمان
بیشتر بخوانید

مطمئن شوید که تحت درمان هستید تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و آنچه را که می خواهید به جای همسرتان یا مطابق با استانداردهای اجتماعی درک شده برآورده کنید. علاوه بر این، یک کاندید خوب برای جراحی پلاستیک باید موارد زیر باشد:

  • در سلامت کلی و عاری از مسائل پزشکی که می تواند بر بهبودی تأثیر بگذارد
  • عدم استفاده از تنباکو یا تمایل به ترک
  • خوشبین و واقع بینانه در مورد نتیجه روش

 

خلاصه

تزریق دیسپورت و بوتاکس روش‌های پزشکی هستند که معمولاً به عنوان درمان‌های زیبایی موقت برای چین و چروک صورت و خطوط اخم استفاده می‌شوند. همچنین ممکن است برای اسپاستیسیتی اندام، دیستونی دهانه رحم و سایر شرایط پزشکی استفاده شود. هر دو بسیار مؤثر هستند، اگرچه معمولاً برای دستیابی به اثرات مشابه بوتاکس کمتر، تزریقات بیشتری از Dysport لازم است.

سوالات متداول

واحدهای Dysport چگونه با بوتاکس مقایسه می شوند؟

اگرچه ترکیب زیربنایی دیسپورت و بوتاکس مشابه است، اما تفاوت های قابل توجهی در قدرت وجود دارد. بوتاکس بر حسب تک تک شات ها یا واحدها اندازه گیری می شود، تقریباً سه برابر قوی تر است. به این ترتیب، برای روشی مانند درمان خطوط گلابلار، حدود 20 واحد بوتاکس نیاز است، اما برای Dysport نزدیک به 60 واحد بوتاکس است.

بعد از Dysport از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

برای اطمینان از نتایج خوب پس از تزریق Dysport و محدود کردن احتمال عوارض جانبی، باید دستورالعمل های ارائه دهنده خود را به دقت دنبال کنید. اگرچه این درمان به خوبی تحمل می شود، شما باید حداقل چهار ساعت پس از درمان از لمس یا مالش ناحیه تحت درمان خودداری کنید. علاوه بر این، حداقل 24 ساعت پس از آن ورزش را متوقف کنید و در این دوره از الکل خودداری کنید.

چه کسانی نباید دیسپورت یا بوتاکس بزنند؟

اگرچه دیسپورت، بوتاکس یا سایر درمان‌های مبتنی بر سم بوتولینوم معمولاً به خوبی تحمل می‌شوند و کم تهاجمی هستند، این درمان‌ها ممکن است برای افراد خاص مناسب نباشند. از آنجایی که ایمنی ثابت نشده است، در صورت بارداری یا شیردهی نباید از این درمان استفاده کنید. علاوه بر این، اگر یک بیماری عصبی یا حساسیت به لبنیات دارید، ممکن است کاندیدای خوبی نباشید.

[ad_2]
منبع مقاله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *