Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

درمان کهیر در طب سنتی با روش های خانگی و ساده 

درمان کهیر در طب سنتی با روش های خانگی و ساده

کهیر در واقع یکی از بیماری های جلدی محسوب می شود که در نتیجه آزاد شدن هیستامین ایجاد می شود. این بیماری در نتیجه برخورد بدن با ماده حساسیت زا حادث می شود. این مواد می توانند هم نیش حشرات و رایحه عطر باشند و هم می توانند به دلیل مصرف نوعی غذا بوجود بیایند. این مشکل خود را به صورت دانه های خال خال یا بخش های بزرگتری بر روی پوست نشان می دهد. این دانه ها می توانند باعث تورم یا خارش بشوند. با اینکه بیشتر این کهیر را طی چند ساعت از بین می روند ، گاهی می توانند تا چند روز و حتی چند هفته ادامه دار باشند. برای درمان کهیر در طب سنتی شما می توانند از موادی که به راحتی در خانه پیدا می شوند استفاده کنید. ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم شما را با درمان کهیر در طب سنتی با روش های خانگی آشنا کنیم.

درمان کهیر در طب سنتی

درمان کهیر در طب سنتی

استفاده از آناناس

همان طور که می دانید ایرانیان به 150 سال هم نمی رسد که با میوه آناناس اشنا شده اند ولی همین چند سال برای اینکه به خواص آناناس در درمان کهیر پی ببرند ، کافی بوده است. هر چند از این میوه در طب سنتی دریای کارائیب و حتی در تمدن آزتک ها و مایا ها هم استفاده می شوده است. بدین منظور شما باید بعد از بریدن آناناس آن را بر روی قسمت هایی که دچار کهیر هستند ، قرار دهید. در این میوه ماده ای به اسم بروملین وجود دارد. این ماده یکی از بهترین دارو های ضد کهیری محسوب می شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
اشنایی با علل و درمان بیماری کهیر

استفاده از جوش شیرین

یکی از قدیمی ترین روش های درمان کهیر در طب سنتی ، استفاده از جوش شیرین می باشد. این ماده که در هر آشپرخانه ای وجود دارد ، دارای خواص بسیار زیادی است. از درمان بیماری ها، طعم دادن غذا ، تا استفاده به عنوان مواد شوینده و ضد عفونی کننده.  بدین منظور شما باید جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و سپس آن را بر روی کهیر های خود قرار دهید. بعد از این کار نیز باید کهیر ها را با آب سرد شست و شو دهید.

روغن کرچک برای تسکین آرتروز و سایر بیماری‌ها
بیشتر بخوانید

استفاده از گزنه

درست است که خود گزنه می تواند باعث ایجاد حساسیت و خارش های پوستی بشود ، ولی با این حال نباید از خواص ضد حساسیتی این گیاه غافل شد. گزنه یکی از بهترین آنتی هیستامین های طبیعی می باشد که از آن در ساخت بسیاری از جوشانده ها و دارو ها استفاده می شود. شما بدین منظور باید یک شاخه از این گیاه را در آب داغ قرار دهید و بعد از 20 دقیقه با استفاده از یک دستمال آغشته شده با این محلول ، بر روی کهیر های خود استفاده کنید.

استفاده از میوه ها

برای درمان کهیر در طب سنتی می توان از روش های خوراکی نیز کمک گرفت. همان طور که مطالعه کردید تمام روش هایی که توضیح داده شد باید به صورت موضعی استفاده شوند ولی در این قسمت می خواهیم شما را با دارو های خوراکی آشنا کنیم. یکی از مواردی که در درمان کهیر نقش مهمی دارد ، کوئرستین می باشد. این ماده به وفور در بیشتر میوه مانند انگور ، سیب و غیره وجود دارد. بدین منظور کافی است تا روزی چند وعده از این میوه ها استفاده کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با خواص خرفه در طب سنتی در درمان بیماری ها

درمان کهیر در طب سنتی

استفاده از اکالیپتوس

همان طور که می دانید معروف ترین داروی گیاهی برای درمان بیماری های پوستی ، اکالیپتوس می باشد. این ماده سرشار از مواد ضد التهابی و ضد عفونی کننده می باشد که برای درمان کهیر بسیار مناسب است. بدین منظور شما باید ابتدا چند برش از برگ های این گیاه ایجاد کنید و ژلش که به بیرون تراوش کرده است برای ماساژ دادن به قسمت هایی که دچار کهیر شده اند بمالید. این کار را باید چند بار در روز انجام داد.

معرفی انواع چای در طب سنتی برای سلامت بدن
بیشتر بخوانید

استفاده از آب خنک

ساده ترین راه برای اینکه از شر کهیر های پوستی خود خلاص شوید ، استفاده از آب سرد می باشد. همان طور که می دانید اصلی ترین ایجاد کهیر تحریک پوستی می باشد و شما برای این که با این روش مقابله کنید می توانید از آب سرد استفاده کنید. یک حوله را خیس کنید و بر روی کهیر های خود قرار دهید. این کار را به مدت 10 دقیقه انجام دهید و خواهید دید که کهیر های شما به سرعت از بین خواهند رفت.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص آناناس درمان کهیر کهیر در طب سنتی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *