Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

درمان کرون در طب سنتی با استفاده از دارو های خانگی 

درمان کرون در طب سنتی با استفاده از دارو های خانگی

کرون یک بیماری التهابی روده است که به صورت مزمن رخ می دهد. این بیماری می تواند روده های شما تا مقعد را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع تمام اندام های گوارشی شما از این بیماری صدمه خواهند دید. از مهم ترین علائم این بیماری می توانیم به اسهال اشاره کنیم. البته از آنجا که اسهال می تواند نشانه بیماری های دیگری نیز باشد شما باید با دیگر علائم این بیماری نیز آشنا باشید. این علائم شامل : تب، کاهش وزن و درد شکم می باشند.  برای درمان کرون در طب سنتی می توانید از مواد غذایی که در آشپزخانه دارید استفاده کنید. ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را درمان کرون در طب سنتی اشنا کنیم.

درمان کرون در طب سنتی

درمان کرون در طب سنتی

استفاده از هویج

هویج یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان کرون در طب سنتی محسوب می شود چرا که در هویج مقادیر زیادی ویتامین آ و آنتی اکسیدان وجود دارد. علاوه بر اینها در هویج شما می توانید به مقدار زیادی فیبر نیز دست پیدا کنید. فیبر یکی از بهترین مواد برای بهبود عملکرد دستگاه گوارشی می باشد و می تواند حرکت مدفوع در داخل لوله های گوارشی را نیز تسریع ببخشد. بهتر است هویج را کمی بپزید و به آن نمک اضافه کنید تا میزان اثربخشی اش افزایش پیدا کند. البته استفاده از آب هویج به همراه عسل نیز بسیار مفید است.

استفاده از نعنا

استفاده از نعنا نه تنها می تواند باعث شود تا شما هرچه زودتر از شر بیماری کرون خلاص شوید ، بلکه می تواند بسیاری از درد هایی که به دلیل این بیماری بوجود می آیند نیز از بین ببرد. پس استفاده از این ماده می تواند بسیار مفید باشد. نعنا دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد و به همین علت است که شما باید از جوشانده این گیاه استفاده کنید. بهتر است که خودتان با استفاده از نعنا تازه جوشانده درست کنید ولی اگر این کار را نمی توانید انجام دهید به عطاری ها بروید و از آنجا برای خود جوشانده نعنا تهیه کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی کامل با خواص همیشه بهار کوهی

استفاده از آلوئورا

آلوئورا یکی از بهترین مواد برای درمان کرون در طب سنتی می باشد. استفاده از این گیاه برای درمان بیماری های عفونی بسیار موثر است چرا که دارای مقادیر زیادی مواد ضدعفونی کننده می باشد. همچنین آلوئورا برای درمان کرون نیز بسیار مفید است چرا که به دلیل داشتن مواد ضد التهابی می تواند در تسکین التهاب دستگاه گوارش کمک کند. شما بدین منظور می توانید از نوشیدنی های آلوئورا استفاده کنید تا عملکرد دستگاه گوارش خود را بهبود بدهید یا اینکه از ژل این گیاه بر روی مواد غذایی خود بمالید و بخورید.

سبک زندگی صحیح برای افراد با مزاج گرم و تر (دموی)
بیشتر بخوانید

استفاده از نارون لغزنده

این گیاه یکی از مهم ترین دارو های کرون محسوب می شود. از این گیاه برای ساخت دارو های درمان کرون نیز استفاده می شود. معروف ترین داروی شرکت آلی استامینا ، کپسول های نارون لغزنده هستند. این گیاه به صورت طبیعی می تواند از التهاب دستگاه گوارش جلوگیری کند. استفاده از این گیاه می تواند باعث کاهش نامتعادلی الکترولیت‌های بدن شود. این گیاه در درمان کم خونی نیز موثر است. شما می توایند کپسول های این گیاه را از داروخانه ها تهیه کنید یا این که از دمنوش های طبیعی استفاده کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص سنبل ختایی، ضد اسپاسم و جلوگیری از سرطان

گل ختمی

یکی از موادی که از دیرباز برای درمان کرون استفاده می شده است ، گل ختمی می باشد. گل ختمی تاثیر بی نظیری بر روی رفع التهاب های گوارشی دارد و می تواند موادی را که باعث التهاب روده می شود را نابود کند. دانشمندان دریافته اند که در گل ختمی ماده ای به اسم دیربیا وجود دارد که می تواند با اثر گذاشتن بر روی باکتری های مفید بدن ، عملکرد آنها را بهبود ببخشد و باعث شوند روند هضم در بدن راحت تر انجام شود.

درمان کرون در طب سنتی

خوردن کندر

از جمله درمان های سنتی کرون که در ایران نیز بسیار کاربرد دارد ، می توان به استفاده از کندر اشاره کرد. شاید بیشتر مردم تنها خاصیت کندر را در افزایش حافظه بدانند در صورتی که این گیاه یکی از بهترین مواد برای از بین بردن التهابات می باشد. برای استفاده از این گیاه باید 120 گرم از آن در روز در طی سه نوبت مصرف شود. این درمان باید تا 8 هفته ادامه داشته باشد. به دلیل این که این گیاه می تواند با دارو های دیگر تداخل داشته باشد ، بهتر است تا استفاده از آن زیر نظر پزشک انجام شود.

توصیه های طب سنتی به گرم مزاجان در سفر اربعین
بیشتر بخوانید

منبع : https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص نارون لغزنده درمان کرون کرون در طب سنتی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *