Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

درمان سینوزیت در طب سنتی با روش های خانگی 

درمان سینوزیت در طب سنتی با روش های خانگی

بار ها نام سینوزیت را شنیده اید و می دانید که در پیشانی وجود دارد ولی آیا تا به حال دقیقا از خود پرسیده اید که این سینوزیت چه چیزی است ؟ حفره هایی مملو از هوا در استخوان های صورت و جمجمه وجود دارد که سینونس نامیده می شوند. هر عاملی که باعث شود این حفره ها گرفته یا پر شوند ، سینوزیت نامیده می شوند. از جمله مهم ترین علائم این بیماری می توان به سردرد های صبجگاهی اشاره کرد. برای درمان سیتوزیت در طب سنتی می توانید از مواد بسیار ساده ای که در خانه دارید استفاده کنید. ما در این مقاله از مجه پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با درمان سینوزیت در طب سنتی با روش های خانگی آشنا کنیم.

درمان سینوزیت در طب سنتی

درمان سینوزیت در طب سنتی

استفاده از پیاز

یکی از ساده ترین روش ها برای درمان سینوزیت در طب سنتی استفاده از پیاز می باشد. پیاز یکی از بهترین مواد ضد التهابی است که می تواند به باز کردن گرفتگی های سینوس ها کمک کند. همچنین پیاز دارای مقادیر قابل توجه ای سلفور می باشد که می تواند به از بین بردن باکتری ها و قارچ ها کمک کند. بدین منظور شما باید چند عدد پیاز را خورد کرده و در ظرف آب جوش بریزید. بعد از 5 دقیقه از بخار این آب استشمام کنید و سپس آب را بخورید. این کار را هر روز انجام دهید تا بتوانید سینوس های خود را باز کنید.

استفاده از فلفل قرمز

همان طور که می دانید فلفل قرمز دارای بوی تندی است و به همین دلیل می تواند گرفتگی سینوس ها را از بین ببرد و راه بینی را باز کند. علاوه بر اینها فلفل قرمز می توانید سیستم ایمنی بدن را تحریک کند و باعث تقویت قدرتش بشود. همچنین این ماده می تواند گردش خون را نیز تسریع ببخشد. بدین منظور کافی است تا 2 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز را در میان آب داغ حل کنید و روزی چند مرتبه از آن استفاده کنید. اگر نمی توانید طعم تند فلفل را تحمل کنید ، به این محلول مقداری عسل اضافه کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
برشماری ویژگی‌های درمانی توت هندی

استفاده از سیر

سیر هم یکی دیگر از مواد معطر است که می تواند به شما در باز کردن سینوس ها و گرفتگی بینی کمک کند. علاوه بر این سیر یکی از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی می باشد و می تواند به شما در از بین بردن عفونت های باکتریایی کمک کند. استفاده از سیر برای درمان این بیماری قدمتی 4 هزار ساله دارد. بدین منظور کافی است تا چند حبه سیر را در آب جوش بیندازید و از بخارش استشمام کنید یا اینکه از آنها به صورت خام یا در غذا ها استفاده کنید.

درمان خون دماغ در طب سنتی با روش های کاملا عملی
بیشتر بخوانید

استفاده از زرد چوبه

نه تنها زرد چوبه یکی از بهترین آنتی باکتریال ها و ضد عفونی کننده ها می باشد ، بلکه دارای ماده ای به اسم کورکومین می باشد. این ماده به راحتی می تواند تورم سینوس ها را از بین ببرد و راه تنفسی را باز کند. برای رفع سینوزیت کافی است شما یک قاشق زرد چوبه را با آب داغ مخلوط کنید و روزی دو مرتبه قرقره کنید یا اینکه زرد چوبه را در میان یک لیوان شیر داغ بریزید و صبح همراه با عسل استفاده کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
5 درمان سنتی که هنوز می توانند به ما کمک کنند

درمان سینوزیت در طب سنتی

استفاده از زنجبیل

یکی از قدیمی ترین راه های درمان سینوزیت در طب سنتی استفاده از زنجبیل می باشد. در زنجبیل پلی‌فنول وجود دارد که می تواند ترشح مخاط را به مقدار قابل توجه ای کاهش دهد و همچنین حرکت طبیعی مژک‌های بینی را نیز حفظ کند. یکی از مهم ترین فاکتور ها برای مبارزه با سینوزیت داشتن مژک های طبیعی می باشد چرا که این مژک ها مانند فیلتر از ورود آلودگی ها به سینوس ها جلوگیری می کنند. یکی از راج ترین محلول های درمانی برای درمان سینوزیت استفاده از محلول زنجبیل ، عسل و آب لیموه می باشد.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب نه تنها دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی می باشد ، بلکه می تواند از التهاب سینوس ها نیز جلوگیری کنید.  استفاده از سرکه سیب در ابتدای ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا از ایجاد سینوزیت ها جلوگیری می کند. بدین منظور کافی است تا دو قاشق چای خوری را با آب جوش و عسل مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید و از این محلول سه بار در روز استفاده کنید تا کاملا بتوانید سلامت سینوس های خود را برگردانید.

سنجد تلخ و تاثیراتش بر روی سلامتی انسان
بیشتر بخوانید

منبع : https://asanteb.com

 

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص پیاز درمان سینوزیت سینوزیت در طب سنتی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. blank
    محمد

    سلام من سالیان سال به خاطر سینوزیت آنتی بیوتیک با تجویز دکتر خوردم و روغن سیاهدانه ریختم خوب نشدم همیشه احساس گرفتگی بینی با سر درد شدید جلوی سر داشتم مخصوصا فصل سرما بدتر میشد تا اینکه داروی گیاهی به اسم عصاره خیار آب پران نوعی میوه گیاه هستش تبریز به اسم ایت خیاری معروفه یک قطره برای هر طرف مصرف کردم و نتیجه گرفتم و از ۱۰ سال پیش مشکل سینوزیت ندارم فقط دقت کنید بیشتر از یک قطره توی بینی نریزید چون بیشتر از یک قطره گلو رو میسوزونه و زخم میکنه و التهاب شدید میده بعد از ریختن قطره تا ۲۴ ساعت ترشحات چرکی سینوس بیرون میریزه در صورت التهاب شدید گلو باید آمپول ضدالتهاب مثل دگزا متازون بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *