Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

درمان سل در طب سنتی با دارو های گیاهی 

درمان سل در طب سنتی با دارو های گیاهی

در قرون گذشته یکی از مرگبار ترین بیماری ها برای بشریت سل بوده است . بر طبق تحقیقات انجام شده ، در قرن 17 تا 19 پنج میلیون نفر به دلیل سل جان خود را از دست داده اند . سل بیماری است که در آن میکروبی به اسم مایکوباکتریوم توبرکلوزیس به بدن حمله کرده و باعث بروز بیماری می شود . این میکروب بیشتر به شش ها حمله می کند ولی سایر اندام های بدن نیز ممکن است تحت تاثیر این میکروب قرار بگیریند . درمان سل در طب سنتی ، سال ها مورد بحث بوده است و پزشکان زیادی در راه درمان این بیماری جان خود را از دست داده اند . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با درمان سل در طب سنتی آشنا کنیم .

درمان سل در طب سنتی

درمان سل در طب سنتی

همه پزشکان در مورد بیماری سل اطلاع داشته اند و می دانستند که چه علائمی دارد . اما تنها یک پزشک بود که توانست عامل بیماری زا را کشف کند . رابرت کخ در سال 1882 موفق شد تا این میکروب را کشف کند و به خاطر همین کشفش بود که او در سال 1902 موفق شد تا نوبل پزشکی را از آن خود کند . این مرد بزرگ در راه کشف درمان این بیماری نیز خدمات زیادی به بیشریت ارائه داد . اما چیزی که این داستان را غم انگیز می کند این است که رابرت کخ در سال 1910به خاطر بیماری سل جان خود را از دست داد .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین خواص ترنجبین در طب سنتی

استفاده از بادام زمینی

برای مدت ها در درمان سل در طب سنتی از خشکبار به خصوص بادام زمینی استفاده می شده است و هیچکس دلیلش را نمی دانست . فقط می دانستیم که این کار سبب بهبود سل می شود. حتی هیچکس نمی داند که این ایده اولین برا توسط چه کسی ارائه شده است . در سال 2005 محققان فهمیدند که ماده ای به اسم آرگینین تاثیر معجزه آسایی در روند بهبودی سل دارد . این ماده در خشکبار به وفور وجود دارد و بیشترین مقدار آن در بادام زمینی قرار دارد .

مشاوره تغذیه چربی خون + راهنمایی کامل
بیشتر بخوانید

استفاده از گل سرخ

اکثر دانشمندان اعتقاد دارند که این روش توسط ایرانیان کشف شده است چرا که ایرانی ها در صتعت گلاب گیری پیشرو و پیش قدم بوده اند . همان طور که می دانید یکی از بهترین گل ها برای گلاب گیری ، گل سرخ می باشد . برای استفاده از این ماده باید آن را با مقداری گلاب و قند ترکیب کنید . دقت داشته باشید که باید از گلبرگ های گل سرخ تازه شکفته شده استفاده کنید . گل سرخ یکی از بهترین قابض ها و تقویت کننده ها می باشد و به همین دلیل است که استفاده از آن در درمان سل موثر می باشد .

استفاده از سیر

استفاده از سیر از چندین جهت بسیار مناسب می باشد . در مرحله اول این خواص سیر است که باعث شده برای درمان سل بسیار مفید باشد . سیر یکی از بهترین مواد ضدعفونی کننده می باشد که می تواند به ضدعفونی کردن ریه ها و دستگاه تنفسی کمک کند . همچنین سیر دارای آنتی باکتریال نیز می باشد که می توانند باعث از بین رفتن میکروب سل شوند . اما دلیل دوم در دسترس بودن و ارزان بودن این ماده می باشد . شما می توانید سیر را به صورت خام مصرف کنید و اگر مزاجتان اجازه نمی دهد آن را به صورت پخته استفاده کنید .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان گل مژه در طب سنتی با روش های گیاهی

درمان سل در طب سنتی

استفاده از بارهنگ

یکی از بهترین ماده های غذایی برای درمان سل در طب سنتی ، استفاده از بارهنگ است . این ماده دارای خاصیت قابضی ، ضد عفونی کنندگی ، آنتی باکتریالی و ضد التهابی می باشد و به همین دلیل می توان در روند درمان سل نقش مهمی را ایفا کند . بدین منظور باید 50 گرم از این ماده را با اکالیپتوس و انجبار به مدت 20 دقیقه بجوشانید و سپس بعد از اینکه سرد شد آن را از یک صافی رد کرده و دو بار در روز از آن استفاده کنید .

گندم سیاه و بررسی تمام ویژگی‌های درمانی آن
بیشتر بخوانید

استفاده از اکالیپتوس

برگ های اکالیپتوس یکی از بهترین مواد برای درمان بیماری های تنفسی می باشند پس نه تنها از آن برای درمان سل ، بلکه برای سرما خوردگی و عفونت های سینوزیتی نیز استفاده می شود . علاوه بر این ها اکالیپتوس دارای خاصیت خلط آوری نیز می باشد . بدین منظور شما باید چند برگ از این گیاه را در آب بجوشانید و بعد از اینکه دم کرد ، چند نوبت در روز از آن به صورت نوشیدنی استفاده کنید .

منبع : https://asanteb.com

3.8/5 ( 4 نظر )
برچسب ها

خواص اکالیپتوس درمان سل سل در طب سنتی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *