Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

درمان زگیل در طب سنتی با روش های ساده و مفید 

درمان زگیل در طب سنتی با روش های ساده و مفید

یکی از رایج ترین بیماری های جلدی در طب سنتی ، زگیل می باشد . زگیل یک بیماری پوستی است که منبع ویروسی دارد و این بدان معنی است که زگیل می تواند به بدن دیگران سرایت کند . ویروس زگیل دقیقا مانند تبخال می باشد . این یعنی بعد از اینکه ویروس زگیل به بدن شما منتقل شد ، به صورت خاموش در بدن شما تا سال های وجود خواهد داشت و به محض اینکه شرایط بدن شما مهیا شود ، خود را نشان می دهد . درمان زگیل در طب سنتی ، همیشه بر پایه دارو های گیاهی بوده است . پزشکان زیادی با استفاده از ساده ترین گیاهان توانسته اند تا زگیل را درمان کنند . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با درمان زگیل در طب سنتی آشنا کنیم .

درمان زگیل در طب سنتی

درمان زگیل در طب سنتی

مخلوط سیاه دانه و سرکه

از جمله معروف ترین روش های درمان زگیل در طب سنتی ، می توان به استفاده از مخلوط سیاه دانه و سرکه اشاره کرد . برای اینکه از شر زگیل های خود خلاص شوید ، باید با استفاده از این مخلوط ، بر روی زگیل های خود استفاده کنید . این کار را باید به مدت یک هفته انجام دهید . زگیل به دلیل تجمع بلغم غلیظ و سودای مخلوط با بلغم می باشد ، بهتر است که زگیل ها همیشه مربوط نگه داشته بشوند پس به شما توصیه می شود که هنگام مالیدن این مخلوط بر روی زخم های خود از گلاب نیز استفاده کنید .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان آسم در طب سنتی با روش های گیاهی و علمی

استفاده از زردچوبه

از جمله روش هایی که از کتب زکریای راضی بر گرفته شده است ، می توان به استفاده از زردچوبه اشاره کرد . در این روش شما باید زردچوبه را مانند سیگار در کاغذی لوله کرده و سپس آن را آتش بدهید و بر روی زگیل های ایجاد شده خود قرار دهید . بعد از گذشت 1 یا 3 دقیقه زگیل های شما از حالت چسبندگی خود خارج می شوند و می توان به راحتی آنها را جدا کرد . البته باید دقت داشته باشید که جدا کردن این زگیل ها کمی دردناک است و ممکن است که با خونریزی همراه شود .

خواص به لیمو و طرز تهیه چای به لیمو + 2 ویدیو
بیشتر بخوانید

درمان زگیل در طب سنتی

استفاده از سیر

یکی از ساده ترین روش هایی که می توان برای درمان زگیل اتخاذ کرد ، استفاده از سیر می باشد . سیر یک ماده بسیار مفید و ارزشمند می باشد که در هر خانه ای پیدا می شود . بدین منظور باید چند حبه سیر را له کرده و سپس تخمیر ان را بر روی زگیل های خود قرار دهید . این کار را باید به مدت 2 3 بار در هفته انجام دهید و در هر نوبت هم 20 دقیقه صبر کنید . در بیشتر موارد بعد از 1 یا 2 هفته زگیل ها با استفاده از این روش از بین می روند .

استفاده از محلول نمک غلیظ

یکی دیگر از راه های ساده درمان زگیل در طب سنتی ، استفاده از محلول نمک می باشد . در این روش ابتدا باید با استفاده از اب اندام های مربوطه را شست و شو دهید و سپس آنها را در محلول نمک غلیط و در آب داغ قرار دهیم . این کار را باید هفته ای 3 بار و در هر وعده ، 20 دقیقه انجام دهیم . این روش به سرعت سیر نمی تواند زگیل ها را بر طرف کند ولی اثر گذاری طولانی تری دارد .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
تاثیرات بی‌نظیر روغن چوب صندل بر روی سلامتی

استفاده از سرکه سیب

یکی از مهم ترین لابه بردار ها در طب سنتی ، سرکه سیب می باشد . شما می توانید با استفاده از سرکه سیب به جنگ زگیل نیز بروید . بدین منظور باید اندام هایی که به زگیل مبتلا شده اند را شب ها قبل از خوابیدن با استفاده از سرکه سیب ، شست و شو بدهیم . اگر شما این کار را به مدت یک هفته و هر روز انجام دهید ، نه تنها از شر زگیل های خود خلاص می شوید ، بلکه پوستتان نیز مرطوب تر و براق تر می شود .

خواص جوز هندی ، سم زدایی بدن و افزایش میل جنسی
بیشتر بخوانید

شیره درخت انجیر

ابتدا باید اشاره کرد که این شیره ها از طریق بریده شدن شاخه های باریک درخت انجیر به دست می آیند و سفید رنگ هستند . برای درمان زگیل شما باید این شیره را بر روی زگیل ها قرار بدهید . دقت کنید که در استفاده از این روش ، نباید از بانداژ یا پارچه برای پانسمان استفاده کرد . شما در همان روز اول می توانید اثر پذیری این ماده را مشاهده کنید . و ببینید که چگونه زگیل ها کوچک می شوند . البته لازم به ذکر است که استفاده از این روش دردناک است .

منبع : https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص انجیر خواص سیر درمان زگیل با طب سنتی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *