Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

درمان رماتیسم در طب سنتی با مصرف میوه ها 

درمان رماتیسم در طب سنتی با مصرف میوه ها

ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که رماتیسم یک بیماری واحد نیست و در واقع به مجموعه ای از بیماری ها گفته می شود . در واقع در علم به پزشکی به گروهی از بیماری ها که مفاصل و بافت های همبند را درگیر می کنند ، رماتیسم گفته می شود . امروزه همه مردم برای توصیف این بیماری ها از رماتیسم استفاده می کنند ولی این لغت در حال حذف شدن از علم پزشکی می باشد . اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم ، بیش از 200 نوع بیماری مختلف تحت عنوان رماتیسم وجود دارد . به علم مطالعه بیماری های رمانیسم ، روماتولوژی گفته می شود . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب به معرغی درمان رماتیسم در طب سنتی می پردازیم .

درمان رماتیسم در طب سنتی

درمان رماتیسم در طب سنتی

سیر

مصرف سیر در درمان تمام بیماریی هایی که به علت بدی جریان خون یا با فساد خون ایجاد می شوند ، مفید می باشد . از جمله این بیماری ها می توان به رماتیسم اشاره کرد . کسانی که می خواهند از شر رماتیسم خلاص شوند ، باید آنقدر استقامت داشته باشند تا سیر را به صورت ناشتا مصرف کنند . یکی از بهترین نسخه ها برای درمان رماتیسم در طب سنتی ، نسخه سیر و الکل می باشد . در این روش شما باید 30 گرم سیر رنده شده را در الکلی که در درمانی 90 درجه گرم شده باشد ؛ به مدت یک ماه و نیم بخیسانید و به مدت 6 ماه بعد از وعده های غذایی 6 قطره از ان مصرف کنید .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص بلوبری بر روی سلامتی را بهتر بشناشید

سیب

سیب دارای مقادیر قابل توجه ای ویتامین ث ، آ و ب می باشد . همچنین در سیب مواد معدنی همچون آهن ، سیلیس ، آهک ، پتاسیم و فسفر می باشد که برای درمان بیماری هایی مانند رماتیسم بسیار مفید می باشد . البته از سیب بیشتر در درمان رماتیسم های مزمن استفاده می شود . در کتاب های طب سنتی همواره توصیه شده است که بیمارانی که به رماتیسم مبتلا هستند ، از جوشانده پوست سیب استفاده کنند . جالب است بدانید که ویتامین ها موجود در پوست سیب ، 5 برابر بیشتر از بقیه جاها می باشد .

آشنایی با خواص کافور در طب سنتی برای درمان بیماری ها
بیشتر بخوانید

گلابی

یکی دیگر از میوه هایی که از آن در درمان رماتیسم در طب سنتی استفاده می شود ، گلابی می باشد . این میوه خوشمزه دارای مقادیر زیادی تانن و املاح پتاسیم می باشد . از خواص این دو ماده می توان به حل کردن اسید اوریک اشاره کرد که در درمان رماتیسم بسیار مفید هستند . تانن و املاح پتاسیم اسید اوریک را در هر مقداری که باشد حل می کنند . کسانی که رماتسیم دارند بهتر است که روزی 2 عدد گلابی مصرف کنند .

آلو سیاه و زرد

آلو ها خواص گوناگونی دارند که از ان ها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود . آلو ها دارای ویتامین  ث ، ب ، هیدارت کربن ، آهن ، کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، پتاسیم و منگنز می باشند . به همین دلیل است که استفاده از آلو در درمان رماتیسم بسیار مفید است و می تواند در روند بهبودی شما نقش داشته باشد . در نسخه های طبی زیادی از آلو به عنوان ماده اصلی استفاده می شود .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
فواید سیب درختی برای درمان بیماری ها

درمان رماتیسم در طب سنتی

گیلاس

درست است که خاصیت های غذایی گیلاس زیاد بالا نمی باشد ولی با این حال به دلیل داشتن مواد معدنی بسیار مفید ، دارای خواص دارویی بسیاز زیادی می باشد . گیلاس علاوه بر این که یک منبع عالی برای دریافت ویتامین ث می باشد ، دارای مواد معدنی : آهن ، منیزم ، پتاسیم و نیکل می باشد . گیلاس ادرار آور است و از ان در درمان رماتیسم استفاده می شود . برای این کار بهتر است که 100 گرم گیلاس را در دو لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانیم و سپس از آن استفاده کنیم . اگر دوست دارید گیلاس را به صورت خام بخورید ، بهتر است 1 ساعت آن ها را درآب سر خیس کنید .

نحوه مصرف روغن گل رز + فواید آن
بیشتر بخوانید

آب لیمو

از آب لیمو می توان برای بهبود رماتیسم استفاده کرد . به این ترتیب که بیمار باید در روز اول آب یک لیمو را گرفته و به مریض بخورانید و در روز دوم آب دو لیمو را بگیرید . بیمار باید این آب لیمو را به صورت ناشتا مصرف کند . این کار را به مدت یک هفته انجام می دهیم و هر روز به تعداد لیمو ها اضافه می کنیم . این کار باعث تقویت بنیه بیمار نیز می شود . تا هفته دوم بیمار باید روزی 7 لیوان آب لیمو مصرف کند و بعد از آن باید این مقدار را کم کنیم . استفاده کردن از آب لیمو بعد از حمام نیز بسیار مفید می باشد .

منبع : https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص آلو خواص سیب درمان سنتی رماتیسم

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *