Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

درمان انواع بیماری ها با زالو درمانی در طب سنتی 

درمان انواع بیماری ها با زالو درمانی در طب سنتی

احتمالا بعد از شنیدن اسم زالو به یاد کرم های سیاه چندشی می افتید که تنها می توانند خون شما را بمکند و باعث بیماری شوند . اما از زالو ها در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود . این کرم های کوچک عمدتا سیاه ، تاثیرات مفیدی بر روی بدن می گذارند و در کتاب قانون ابو علی سینا بابی در مبحث زالو درمانی در طب سنتی وجود دارد که در آن حکیم در مورد بیماری هایی که می توان با زالو درمانی ، از بین برد و زالو هایی که نباید از آنها استفاده کرد ، سخن می گوید . در این قسمت از مجله پزشکی آسان طب به معرفی بیماری هایی که با زالو درمانی در طب سنتی از بین می روند ، می پردازیم .

زالو درمانی

زالو درمانی در طب سنتی

درمان زخم های پوستی

مهم ترین چیزی که می توان با استفاده از زالو درمانی  بهبود بخشید ، زخم ها و التهاب ها هستند . زالو ها در واقع بعد از اینکه خون فرد را می میکند ، ماده ای به نام  هیرودین ترشح می کنند . این ماده یکی از بهترین و قوی ترین مواد ضد التهاب در طبیعت می باشد که با انعقاد خود ، باعث می شود که زخم ها سریع تر بهبود پیدا کنند . از این روش سربازان زیادی در گذشته استفاده می کردند ، این ماده از عفونت نیز جلوگیری می کند .

درمان آکنه و آبسه های پوستی

زمانی که زالو پوست شما را مک می زند ، شما احساس بی حسی می کنید . این احساس به این دلیل است که بعضی از آنزیم ها از بزاق زالو به پوست شما تزریق می شوند . این آنزیم ها خواص ضد باکتریایی دارند و به همین علت است که استفاده از زالو ها برای درمان اقسام آبسه های چرکی و آکنه های پوستی که عامل باکتریایی دارند ، بسیار مفید می باشد . این آنزیم ها به التهاب، تورم و قرمزی پوست نیز کمک می کنند .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
برشماری تاثیرات چای کهن دار بر روی سلامتی

استفاده از زالو درمانی برای آرتزوز

آرتروز معمولا به خاطر سفتی مفاصل رخ می دهد و این سفت شدن مفاصل به خاطر جمع شدن خون در رگ ها ایجاد می شوند . شما می توانید با قرار دادن زالو بر روی مفاصل ، باعث شوید که خون در آن منطقه بیشتر جریان پیدا کند و فشار از روی آن برداشته شود و بهبودی سریع تر حاصل شود . البته باید بدانید از زالو درمانی می توان در کنار دیگر روش های درمان آرتروز استفاده کرد ، و نباید صرف استفاده از زالو از بقیه موارد غافل شوید .

33 خاصیت مهم دارچین به عنوان ادویه‌ای شفابخش
بیشتر بخوانید

زالو درمانی در طب سنتی

درمان واریس

یکی از بیماری های از گذشته های دور توسط زالو درمان می شده است ، واریس می باشد . در واقع واریس بیماری است که در آن سیاه رگ ها به دلیل تورم ورید ، گشاد می شود و مشکلاتی را بوجود می آورد . زالو ها تمایل زیادی به مکیدن خون های وریدی دارند چرا که در این خون مقادیر زیادی دی اکسید کربن وجود دارد . وقتی که این خون های وریدی توسط زالو ها خارج شود ، احساس خفقان و تورم در سیاه رگ ها برداشته می شود و بیماران احساس بهتری می کنند . این بیماران باید دو جلسه در هفته به زالو  درمانی مشغول شوند .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
هر آنچه باید از خواص مریم گلی قرمز بدانید

پیشگیری از عفونت های لثوی و دندانی

متخصصان طب سنتی بر این باور هستند که استفاده از زالو ها در قسمت های تحتانی فک و زیر گلو باعث می شود که شما از ابتلا به عفونت های دندانی و لثوی در امان بمانید . عده ای دیگر نیز اعتقاد دارند که استفاده از زالو ها بر روی قلب باعث می شود نا التهاب قلب تا 80 درصد کاهش پیدا کند و شما از ابتلا به بیماری های قلبی مصون بمانید . البته لازم به ذکر است که شما باید با مراکز رسمی معتبر تماس بگیرید چرا که هم باید زالو ها کاملا مناسب . پاک باشند ، وهم افرادی که این کار را می کنند باید حرفه ای باشند .

زالو درمانی

کاربرد در جراحی های پوستی

امروزه از این روش سنتی در بهبودی جراحی های کاملا مدرن نیز استفاده می شود . کسانی که مورد جراحی پلاستیک قرار گرفته اند و یا اینکه پوست آنها پیوند داده شده است ، می توانند از زالو ها در آن مناطق استفاده کنند تا خون رسانی بهتر انجام شود . بیشترین خطری که این بیماران را در دوران نقاهت تهدید می کند ، سیاه شدن بافت ها است که به دلیل نرسیدن خون به عضو تازه پیوند داده شده ، ایجاد می شود .

معرفی 5 مورد از خواص بی‌نظیر روغن گلرنگ بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

امیدوارم از مقاله زالو درمانی در طب سنتی استفاده کافی را برده باشید .

منبع : asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان واریس ضد التهاب فواید زالو درمانی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *