Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

درمان آفتاب سوختگی در طب سنتی با استفاده از روش های موثر 

درمان آفتاب سوختگی در طب سنتی با استفاده از روش های موثر

یکی از مشکلاتی که بعد از انجام پیکنیک ها بوجود می آید ، آفتاب سوختگی می باشد . حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از گذراندن یک روز زیبا و مفرح در ساحل و بازی کردن با دوستان خود ، دچار آفتاب سوختگی شوید . همه از فواید و مضرات اشعه آفتاب با خبر هستیم و متاسفانه این مضرات امروزه بیشتر ما را تهدید می کنند چرا که لایه ازون دیگر ضخامت سابق خود را نداشته است و اشعه های مضر خورشید از آن عبور می کنند . آفتاب سوختگی شاید بی خظر ترین مشکلی باشد که از طریق اشعه های نور خورشید برای ما پیش بیاید . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با روش هایی برای درمان آفتاب سوختگی در طب سنتی آشنا کنیم .

درمان آفتاب سوختگی در طب سنتی

درمان آفتاب سوختگی در طب سنتی

استفاده از آلوئورا

یکی از راه های درمان آفتاب سوختگی در طب سنتی ، استفاده از آلوئورا می باشد . این گیاه یکی از بهترین ضماد ها برای از بین بردن سوختگی های شما می باشد . همان طور که می دانید طبیعت این گیاه سرد می باشد و ژل آن سرشار از مواد ضد التهابی می باشد که می تواند در پیوند بافت های مرده و سوخته موثر باشد . اگر می خواهید از این گیاه برای درمان خود استفاده کنید ، ابتدا باید با استفاده از یک چاقو برش های کم عمقی در برگ های این گیاه ایجاد کنید و سپس بعد از اینکه ژل این گیاه به بیرون ترشح کرد ، با استفاده از یک چوب بستنی آن را بر روی قسمت هایی که دچار آفتاب سوختگی شده است ، بمالید . این کار را اگر به مدت 3 روز انجام دهید به سرعت آفتاب سوختگی های شما درمان خواهد شد .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
معرفی کامل گیاهان دارویی استان کرمان در طب سنتی

استفاده از عسل

یکی از مهم ترین روش های درمان آفتاب سوختگی در طب سنتی ، استفاده از عسل می باشد . عسل حاوی مواد بسیار مفیدی می باشد که می توانند به سرعت به درمان شما کمک کند . اولین بار این مصری ها بودند که به خواص عسل پی بردند و از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها و از جمله آفتاب سوختگی استفاده کردند . عسل دارای مواد ضد عفونی کننده و ضد التهابی می باشد که می توانند به درمان شما کمک کنند . پزشکان زیادی استفاده از عسل را برای درمان آفتاب سوختگی پیشنهاد داده اند . بدین منظور کافی است تا عسل را روزی 2 مرتبه بر روی آفتاب سوختگی های خود بمالید و اجازه دهید تا 10 دقیقه بر روی آن باقی بماند . با این روش شما در کمتر از یک هفته می توانید آفتاب سوختگی های خود را درمان کنید .

خوراکی‌ های سازگار و ناسازگار دموی مزاج‌ها
بیشتر بخوانید

درمان آفتاب سوختگی در طب سنتی

استفاده از سرکه

این روش بیشتر به درد کسانی می خورد که دارای طبع گرم می باشد و البته باید اشاره کرد که استفاده از آن دردناک نیز می باشد پس بهتر است کودکان از این روش استفاده نکنند . به طور معمول هر سرکه ای می تواند به بهبود آفتاب سوختگی ها کمک کنند ولی استفاده از سرکه سیب تاثیر بیشتری دارد . اساسا سرکه های یکی از بهترین مواد طبیعی برای لایه برداری پوست می باشند و سرکه سیب بخاطر داشتن ویتامین ث و خواص ضد التهابی می تواند تاثیری دو چندان داشته یاشد .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
با 6 فواید ماست برای موی سر آشنا شوید

استفاده از اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از گیاهانی است که از دیرباز برای درمان التهابات پوستی استفاده می شده است . معمولا از عصاره این گیاه استفاده می شود . شما می توانید عرق اسطوخودوس را از تمام عطاری ها خریداری کنید . بدین منظور ابتدا باید پوست خود را با اب سرد شست و شو دهید و سپس با آرامی عصاره اسطوخودوس بر روی سوختگی ها ماساژ دهید . از آنجا که اسطوخودوس دارای مالیون می باشد ، می تواند باعث نابودی سلول های بیمار پوست شما بشود و به این طریق سوختگی ها زودتر درمان می شوند و سلول های جدید جای آنها را می گیرند .

استفاده از چای و ماست

اگر آفتاب سوختگی شما با خارش و درد همراه است ، باید از ماست و چای استفاده کنید . چای دارای اسیدی است که می تواند باعث بهبود آفتاب سوختگی بشوند و ماست هم به دلیل سرد بودنش می تواند باعث کاهش سوزش بشود . ابتدا باید چای را درون ماست مخلوط کرده و سپس آن را بر روی قسمت های آسیب دیده قرار بدهید . استفاده از این روش بیشتر برای آفتاب سوختگی در صورت مناسب است .

رابطه مزاج با انتخاب رشته تحصیلی و شغل
بیشتر بخوانید

منبع : https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص آلوئورا خواص ماست درمان آفتاب سوختگی با طب سنتی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *