Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

درمان آسم در طب سنتی با روش های گیاهی و علمی 

درمان آسم در طب سنتی با روش های گیاهی و علمی

بر طبق تحقیقات انجام شده ، بیش از 60 درصد مردم آمریکا فکر می کنند که آسم یک بیماری مدرن محسوب می شود و با پیشرفت صنعت و شهرنشینی بوجود آمده است و این در حالی است که دکتر استیون سوییت ، اعتقاد دارد که پیشنه این بیماری به هزاران سال پیش بر میگردد . بر طبق فسیل های پیدا شده در دره آنتونی ایتالیا ، مشخص شد که در دوران عصر سنگ نیز این بیماری وجود داشته است . درمان آسم در طب سنتی همواره وجود داشته است و شما می توانید روش های زیاد و متنوعی را در این ضمینه پیدا کنید . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با درمان آسم در طب سنتی آشنا کنیم .

درمان آسم در طب سنتی

درمان آسم در طب سنتی

استفاده از اکالیپتوس

یکی از بهترین روش ها برای درمان آسم در طب سنتی ، استفاده از این گیاه می باشد . بر طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که این گیاه دارای خاصیت ضد احتقانی می باشد . این خاصیت به گیاه اجازه می دهد تا که با منقبض کردن غشا متورم شده در اندام های تنفسی ، به بهبود بیماری آسم کمک کند . بدین منظور شما باید چند قطره از عصاره این گیاه را بر روی یک دستمال ریخته و شب ها بالای سرخود بگذارید و بخوابید . استشمام عطر این گیاه زمانی که شما خواب هستید می توانید به شما در درمان این بیماری کمک کند .

استفاده از پیاز

یکی از بهترین ماده های غذایی که در بیشتر خانه ها نیز وجود دارد ، پیاز می باشد . این ماده جادویی یکی از بهترین روش ها برای درمان بیماری های تنفسی از جمله آسم محسوب می شود.  پیاز سرشار از مواد ضد التهابی می باشد که می تواند به کاهش انقباض مجرای هوایی کمک کند و باعث بهبودی شما شود . همچنین در پیاز گوگرد وجود دارد که می تواند به کاهش التهاب ریه ها کمک کند . برای استفاده از پیاز می توانید آن را به صورت خام مصرف کنید ولی اگر پیاز خام با مزاج شما سازگار نیست ، می توانید آن را بپزید .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان زگیل در طب سنتی با روش های ساده و مفید

استفاده از سیر

سیر هم یکی از مواد مقوی و مفید برای درمان آسم در طب سنتی می باشد که جزو خانواده پیاز ها می باشد . همان طور که می دانید سیر سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد و به همین دلیل است که می تواند با خنثی کردن اکسیدان ها به بهبود بیماری شما کمک کند . همچنین سیر می تواند باعث پاکسازی خلط های ریه شود که اولین قدم در درمان آسم محسوب می شود . برای استفاده از سیر بهتر است تا چند حبه از آن را له کرده و همراه با دیگر مواد غذایی از آن استفاده کنید .

آشنایی با مزایای مهم مصرف آب چغندر
بیشتر بخوانید

استفاده از قهوه

استفاده از قهوه می تواند تا مقدار زیادی از ایجاد حمله های آسمی جلوگیری کند . قهوه می تواند به عنوان یک منبسط کننده برونشی عمل کند . نشودن قهوه داغ به شما کمک می کند تا مجاری تنفسی شما بهتر عمل کنند و تنفس برای شما آسان تر شود . دقت داشته باشید که هرچه قهوه مصرفی شما با کیفیت تر باشد ، تاثیرش نیز بیشتر خواهد بود . البته ذکر این نکته لازم است که نباید بیش از 4 فنجان قهوه در روز استفاده کنید . چرا که کافئین موجود در ان می تواند باعث بروز مشکلات زیادی بشود .

ادامه مطلب -> کلیک کنید
روغن لیمو و آشنایی با خواص مهم آن

درمان آسم در طب سنتی

استفاده از عسل

عسل یکی از مهم ترین ماده های غذایی می باشد که نه تنها دارای خواص زیادی برای سلامتی بدن است ، بلکه می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند . از انجا که طعم عسل بسیار لذیذ می باشد ، می توانید از آن برای درمان آسم در کودکان استفاده کنید . عسل می تواند با استفاده از مواد موجود در خود مجاری تنفسی دهانی را تمیز کرده و روند نفس کشیدن را تسریع ببخشد .

استفاده از لیمو

اکثر کسانی که به اسم مبتلا می شوند ، سطح ویتامین ث بدنشان به مقدار زیادی پایین می آید . لیمو نه تنها یکی از سرشار ترین میوه های دارای ویتامین ث می باشد ، بلکه آنتی اکسیدان های زیادی نیز دارد که می تواند به درمان آسم کمک کند . بدین منظور شما کافی است تا آب لیمو را بگیرید و در با مقداری آب داغ مخلوط کنید . این معجون را به طور منظم استفاده کنید تا تعداد حمله های آسمی به شدت کاهش پیدا کند .

۸ توصیه برای روزه داری افراد بلغمی با مزاج سرد و تر
بیشتر بخوانید

منبع : https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

آسم در طب سنتی خواص سیر خواص لیمو درمان آسم

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *