Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

دانه‌های تاج خروس و آشنایی با فواید درمانی آنها 

دانه‌های تاج خروس و آشنایی با فواید درمانی آنها

تاج خروس یکی از سرده‌های گیاهان گلدار است که به خانواده میخک سانان تعلق دارد. گیاه شناسان باور دارند بیش از 60 گونه مختلف از این گیاه وجود دارد. دانه‌های تاج خروس از جمله برترین غلات به شمار می‌روند که استفاده از آنها قدمتی چند هزار ساله دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که تاج خروس جزء اولین گیاهانی می‌باشد که انسان آنها را به منظور تهیه غذا کشت کرده است. این گیاه برای رشد به برخی شرایط خاص احتیاج دارد. اگر قصد دارید تاج خروس پرورش بدهید باید بدانید که این گیاه باید در نور کامل آفتاب قرار گرفته و خاکی ماسه‌ای، زهکش و غنی داشته باشد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص دانه‌های تاج خروس آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

دانه‌های تاج خروس

خواص دانه‌های تاج خروس

ذکر این نکته ضروری است که از دانه‌های این گیاه نباید به صورت خام استفاده کرد چرا که به شدت سمی هستند و می‌توانند سلامت شما را به خطر بیندازند. برای این که این موضوع را حل کنید کافی است تا این دانه‌ها را در آب جوش قرار داده و 15 دقیقه صبر کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که دانه‌های این گیاه حاوی مواد مفیدی هستند که از جمله آنها می‌توان به ترکیبات آنتی اکسیدانی و فنول، ویتامین‌ها و مواد معدنی و مقادیر قابل توجهی از فیبر اشاره کرد. آزمایشی در سال 1970 انجام شد که نشان می‌دهد آرد به دست آمده از این دانه‌ها نسبت به سایر آردهای رایج، پروتئین، اسید آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی به مراتب بیشتری دارد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات با مصرف گیاه گون

بهینه سازی متابولیسم

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دانه نسبت به سایر غلات مانند گندم و جو این است که می‌تواند مقادیر بالاتری از لیزین را تهیه کند. لیزین یک پروتئین ضروری برای بدن انسان است و به همین دلیل به این دانه‌ها لقب پروتئین کامل را داده‌اند. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که بدن انسان می‌تواند بیش از 90 درصد آمینو اسیدهای ضروری خود را بسازد اما بعضی از آنها مانند لیزین، حتماً باید از منابع خارجی تأمین شوند. به همین دلیل مصرف این دانه‌ها به بهینه سازی متابولیسم و تضمین رشد و توسعه مناسب بدن کمک می‌کنند.

خواص پیچ امین الدوله در طب سنتی را بیشتر بشناسید
بیشتر بخوانید

جلوگیری از حملات قلبی

استفاده از غلات همواره با کاهش کلسترول همراه است. فیتواسترول موجود در دانه تاج خروس یکی از دلایلی است که باعث می‌شود سطح کلسترول بد LDL کاهش پیدا کند. علاوه بر این، همان طور که اشاره شد، در این دانه‌ها مقادیر قابل توجه ای فیبر نیز وجود دارد. فیبرها نیز از جمله مواردی هستند که با کاهش کلسترول بد ارتباط دارند. در نتیجه شما با مصرف دانه‌های این گیاه شانس ابتلا به آترواسکلروز و حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می‌دهید. همچنین سطح بالای پتاسیم موجود در این گیاه نیز می‌تواند رگ‌های شما را گشاد کنند در نتیجه فشار خون شما تنظیم می‌شود.

دانه‌های تاج خروس

بهبود هضم

در این دانه‌ها مواد مفید زیادی وجود دارد که می‌توانند به بخش‌های مختلفی از بدن شما کمک کنند. تاج خروس مانند سایر غلات سرشار از فیبر است و به همین دلیل مصرفش می‌تواند سلامت گوارش شما را تضمین کند. فیبرها یکی از موادی هستند که می‌توانند لوله‌های گوارشی شما را مرطوب نگه دارند. این موضوع باعث می‌شود تا مدفوع به راحتی در آنها حرکت کرده و شانس ابتلا به یبوست کاهش پیدا کند. بیشتر دانشمندان باور دارند نفخ، گرفتگی و شرایط جدی مانند سرطان روده بزرگ و زخم معده با مصرف فیبرها در ارتباط هستند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی اصلی‌ترین خواص رایناکانتوس در طب سنتی

تقویت سلامت موها

ترکیبات شیمیایی موجود در دانه‌های تاج خروس می‌توانند به سلامت موهای شما کمک کنند. اگر دوست دارید موهایی صاف و زیبا داشته باشید حتماً از روغن این دانه‌ها استفاده کنید. لیزین یک اسید آمینه اساسی است که بدن ما قادر به تولید نیست، بنابراین ما باید از رژیم غذایی آن را دریافت کنیم. لیزین به موهای قوی‌تر و سالم‌تر، ریشه‌های بهتر و کاهش ریزش مو مرتبط است. همان طور که در بالا نیز گفتیم، این دانه‌ها سرشار از لیزین هستند.

آشنایی با خواص بی‌نظیر پاپایای خشک شده
بیشتر بخوانید

جلوگیری از پوکی استخوان

یکی از رایج‌ترین بیماری‌های استخوانی که افراد را در کهن سالی تهدید می‌کند، پوکی استخوان است. تحقیقات نشان می‌دهد بیش از 60 درصد افراد با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین موادی که می‌تواند به شما در جلوگیری از این مشکل کمک کند، کلسیم می‌باشد. همواره از شیر به عنوان یکی از بهترین منابع دریافت کلسیم یاد می‌شود اما باید بدانید این عنصر به مقدار بسیار بیشتری در دانه‌های تاج خروس وجود دارد.

منبع: https://asanteb.com

 

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی سلامت مو کاهش کلسترول

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *