Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص یونجه بر روی سلامتی کدامند؟ 

خواص یونجه بر روی سلامتی کدامند؟

یونجه یکی از مهم ترین محصولات برای تغذیه دام در دنیا می باشد که برای اولین بار توسط مادها در ایران استفاده شد. اگر چه در ابتدا تنها کشور های آسیایی این گیاه را کشت می کردند، اما در نهایت به دلیل خواص یونجه تمام کشور های دنیا به کاشت این گیاه روی آوردند. همان طور که اشاره شد در مرحله اول، از یونجه برای تغذیه دام استفاده می شده است اما این گیاه بر روی سلامتی نیز تاثیر گذاشته و می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند. با ما همراه باشید تا به طور کامل با خواص یونجه آشنا شوید.

خواص یونجه

کاهش سطح کلسترول

یونجه نشان داده است که مقدار قابل توجهی از فیبر رژیمی دارد که در مبارزه با کلسترول بسیار مهم است. تحقیقات زیادی از جمله مطالعات سال 2015 دانشگاه پزشکی ریودوژانیرو این ادعا را ثابت کرده اند. علاوه بر بسیاری از ترکیبات شیمیایی دیگر که ساپونین ها نامیده می شوند، فیبر میتواند به کلسترول متصل شود و مانع از قفل کردن دیواره های شریانی شود و به این ترتیب تعادل کلسترول خوب را در بدن حفظ کند. همین امر به خوبی می تواند از مشکلات زیادی مانند ایجاد پلاک، آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی پیشگیری کند.

کاهش التهاب

این گیاه اغلب در درمان سنتی آرتریت و سایر شرایط التهابی استفاده می شود. تاکنون دانشمندان زیادی در این زمینه تحقیقات انجام داده اند که همه آنها این موضوع را به درستی تصدیق می کنند. یونجه دارای مقادیر بالایی از ویتامین C و ویتامین B و همچنین ترکیبات کلسیم و آنتی اکسیدانی است که می تواند باعث کاهش التهاب در مفصل و اطراف بدن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری مزمن و استرس اکسیداتی شود. اگر می خواهید از خواص یونجه بهره مند شوید، بهتر است در طول هفته از دمنوش های حاوی عصاره یونجه استفاده کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
روغن چریش و مزایای استفاده از آن

بهبود حرکات روده

فیبر غذایی برای کنترل و بهینه سازی سلامتی گوارشی به شدت بر بدن تکیه دارد. فیبر غذایی نه تنها قادر به افزایش مدفوع و سرعت حرکت آن از طریق روده است، بلکه می تواند باعث کاهش التهاب در روده شود، بنابراین مسائل مربوط به اختلال در معده، التهاب، گرفتگی، اسهال، یبوست و عدم تعادل باکتریایی در میکرو فلور روده را بهبود می بخشد. آمار های موسسه های بهداشتی سلامتی نشان می دهد که این روز ها به دلیل افزایش مصرف فست فود و غذاهای ناسالم، مشکلات گوارشی در حال افزایش هستند. به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا، 35 درصد مردم دچار این مشکلات هستند.

ویژگی افراد دموی مزاج با طبع گرم و تر
بیشتر بخوانید

تقویت سیستم ایمنی

یکی از مهم ترین خواص یونجه تقویت سیستم ایمنی است. با افزایش محتوای ویتامین C، این جوانه یک تقویت کننده ایده آل برای سیستم ایمنی بدن شما است. ویتامین C نه تنها تولید گلبول های سفید را تحریک می کند، بلکه همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای از بین بردن استرس اکسیداتیو موثر است. علاوه بر این، ویتامین B و ویتامین E همچنین به عنوان تنظیم کننده های متابولیک و ترکیبات آنتی اکسیدانی در سراسر بدن عمل می کنند و هر دو آنها نیز در این گیاه غیرمعمول یافت می شوند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
معرفی لیست فواید بی نظیر روغن شی باتر

خواص یونجه

جلوگیری از سرطان

فیتواستروژن ها برخی از ترکیبات شیمیایی قابل توجهی می باشند و برای بدن در مبارزه با بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی بسیار مهم هستند. این هورمون ها اساسا به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند و از جهش در سلول های سالم جلوگیری می کنند، بنابراین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. یک آزمایش حیوانی در سال 2012 در ملبورن استرالیا بر روی گوسفندان انجام شد. دانشمندان وضعیت دو گروه گوسفندی را مقایسه کردند. یک گروه از یونجه و گروه دوم از سایر علوفه ها تغذیه می کردند. گروهی که یونجه می خوردند هیچگونه اختلال سلولی نداشتند و این در حالی بود که در گروه دوم این اختلال ها مشاهده شد.

حفظ سلامت قلب

پتاسیم و آهن هر دو در به مقدار قابل توجهی در این گیاه یافت می شوند و به همین دلیل است که خواص یونجه می تواند به حفظ سلامت قلب کمک کند. پتاسیم یک وازودیلاتور است که با آزاد شدن تنش در عروق خونی و شریان ها، فشار خون را کاهش می دهد. علاوه بر این، محتوای آهن در این بوته ها تولید گلبول قرمز را افزایش می دهد، بنابراین گردش خون بهبود می یابد و سیستم های عضو بدن به درستی اکسیژنه می شود. همین امر باعث می شود تا فشار کمتری به قلب وارد شود.

آشنایی با مهم ترین خواص گشنیز بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

فواید یونجه کاهش التهاب کاهش سطح کلسترول

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *