Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص گیاه اپیمدیوم و تاثیراتش بر روی بدن 

خواص گیاه اپیمدیوم و تاثیراتش بر روی بدن

گیاه اپیمدیوم که در زبان عامیانه به آن بز شاخدار نیز گرفته می شود، یکی از باستانی ترین گیاهان طبی می باشد. این گیاه گلدار که عضو خانواده Berberidaceae می باشد، بومی کشور چین است. با این حال این گیاه را می توان به صورت پراکنده در دیگر قسمت های آسیا نیز مشاهده کرد. خواص گیاه اپیمدیوم در موارد پزشکی بسیاری استفاده می شود که البته از مهم ترین انها می توان به افزایش میل جنسی اشاره کرد. در حال حاضز این گیاه قوی ترین مکمل جنسی طبیعی است. ما در این مطلب شما را بیشتر با خواص گیاه اپیمدیوم آشنا می کنیم.

خواص گیاه اپیمدیوم

محرک جنسی

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم مهم ترین خاصیت این گیاه، محرک جنسی بودن است. تحقیقات نشان می دهد که خواص گیاه اپیمدیوم می توانند سطح کورتیزول را عادی کرده و از تاثیرات منفی جنسی استرس بر روی بدن بکاهد. از مهم ترین این عوارض می توان به کاهش میل جنسی، خستگی ذهنی و مشکلات مختلف با تعادل هورمونی یا عملکرد جنسی اشاره کرد. با کمک به تثبیت سطح هورمون تستوسترون و استروژن، ممکن است برای مبارزه با علائم مانند انرژی کم، انزال غیر دائمی و خشکی واژن مفید باشد. این گیاه همچنین یک وازودیلاتور است که به افزایش جریان خون کمک می کند و برخی از توانایی های ضد التهابی نیز دارد.

درمان اختلال نعوظ

این گیاه می تواند باعث افزایش گردش خون شود و به همین دلیل است که می توان از بز شاخدار برای درمان اختلال نعوظ استفاده کرد. بز شاخدار باعث افزایش گردش خون در رگ های خونی که متصل به آلت تناسلی است، می شود. پس از تحریک جنسی، نیتریک اکسید (NO) آزاد می شود تا رگهای خونی کاورنوسوم (بافتی که آلت تناسلی تشکیل می شود) به منظور ایجاد نعوظ تولید شود. در حالی که این اتفاق می افتد، یک ترکیب به نام مونوفسفات گوانوزین سیکل (cGMP) تجمع می یابد که می تواند توسط ماده PDE5 تجزیه شود. مواد موجود در بز شاخدار می توانند عملکرد PDE5 را مختل کرده و از همین طریق اثرات نیتریک اکسید را افزایش دهند. همین امر باعث پایدار ماندن نعوظ می شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص سایبان ، ضد التهابی و ضد آلرژیک

افزایش سطح تستوسترون

نشان داده شده است که این گیاه  دارای خواص طبیعی تستوسترون است، یکی از دلایلی که باعث افزایش میل جنسی، قدرت و حتی عملکرد ورزشی می شود. محققان در سال 2018 و در طی یک آزمایش، به موش ها مقداری عصاره گیاه اپیمدیوم تزریق شد. نتایج نشان می داد که این گیاه باعث بهبود وضعیت کلی اندام های تولید مثل و افزایش سطح تستوسترون شده است.

برشماری تاثیرات چای کهن دار بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

تعادل هورمون ها در حین یا بعد از یائسگی

در طب سوزنی چینی، باور بر این است که خواص گیاه اپیمدیوم با ارتقا دادن سطح انرژی Yin، می تواند به تعادل کمک کند. چینی ها اعتقاد دارند که مصرف این گیاه در دوران یائسگی می تواند به خانم ها کمک کند. از همین رو آزمایشات زیادی بر روی این گیاه صورت گرفته است. نتایج یک آزمایش سال 2010 در دانشگاه پزشکی برلین، نشان داد که تزریق این عصاره می تواند تعادل هورمونی را در دوران یائسگی بوجود آورد. شرکت کنندگان در این آزمایش، علائم یائیسگی خود را در کم ترین حد خود گزارش دادند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین خواص انبه آفریقایی در طب سنتی

خواص گیاه اپیمدیوم

افزایش قدرت عضلانی

در برخی مطالعات، عصاره بز شاخدار اثرات مثبتی بر تولید ماهیچه های نخاعی داشته است.  تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی جنسی نشان می دهد مواد موجود در این گیاه ممکن است اثرات نوروتروفیک علاوه بر اثرات مهار افسردگی فسفودی استراز نیز داشته باشد.  نوروتروفین ها انواع پروتئین هایی هستند که به رشد، و عملکرد نورون ها کمک می کنند. همین موضوع اثبات می کند که بز شاخدار باعث ترشح پروتئین هایی می شود که می توانند به تقویت بافت های عصلانی کمک کنند. امروزه از عصاره این گیاه در بیشتر مکمل های افزایش حجم استفاده می شود.

بهبود سلامت استخوان ها

تحقیقات انجام شده توسط گروه شیمی و بیوتکنولوژی در دانشگاه توکیو شواهدی را نشان دادند که خواص گیاه اپیمدیوم اثرات مثبتی بر بازسازی تراکم استخوان دارند و بنابراین ممکن است به جلوگیری از علائم مرتبط با پوکی استخوان، مانند شکستگی و یا کاهش تراکم استخوان ستون فقرات کمک کند. یافته های مطالعات حیوانی که در این دانشگاه انجام شد، نشان داد که “ایاکارین (آنتی اکسیدان موجود در این گیاه) یک کاندید قوی برای ترکیب استئوژنیک برای استفاده در مهندسی بافت استخوان است.” محققان، پس از چهار هفته، در گروه موشهای صحرایی که تحت درمان با ایکارین قرار داشتند، تشکیل جدیدی از استخوان را مشاهده کردند و پس از شش هفته افزایش ضخامت استخوان بیشتر شد.

آجیل پیلی و بررسی خواص و ویژگی‌های مهم آن
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

 

5/5 ( 1 نظر )
برچسب ها

درمان اختلال نعوظ فواید گیاه اپیمدیوم محرک جنسی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *