Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص چریش ، آنتی باکتریال و درمان مالاریا 

خواص چریش ، آنتی باکتریال و درمان مالاریا

چریش یکی از گیاهان زود رشدی است که به خانواده افراسانان تعلق دارد. گیاه شناسان بر این باور هستند که درختان چریش یا نیم، بومی شبه قاره هند و میانمار هستند. شما می توانید تعداد زیادی از این درختان را در قسمت های جنوبی سیستان و بلوچستان پیدا کنید. اسم این درخت به معنی 40 است، چرا که بومی های میانماری اعتقاد داشتند که عصاره این درخت قادر به درمان 40 گونه بیماری مختلف است. خواص چریش بر روی سلامتی تاثیرات مثبتی دارد و به همین دلیل هر ساله تحقیقات زیادی در مورد این گیاه انجام می شود. ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از این تحقیقات آشنا می کنیم.

خواص چریش

آنتی باکتریال

یکی از مهم ترین خواص چریش ویژگی های ضد باکتری می باشد. از این خاصیت چریش می توان به صورت داخلی و خارجی استفاده کرد. اگر شما به صورت موضعی از آن استفاده کنید می توانید مشکلاتی مانند آکنه و اگزما را درمان کنید. مصرف خوراکی این گیاه نیز اثر مشابه داشته و به شما در از بین بردن عفونت های باکتریایی کمک می کند. تحقیقات سال 2005 دانشکده پزشکی هاوایی نشان می دهد که عصاره این گیاه قادر به کشتن 90 گونه مختلف باکتری است که از میان مهم ترین آنها می توان به کاندیدا اشاره کرد.

کاهش شوره سر

خواص ضد باکتری و ضد قارچی چریش باعث شده است تا از عصاره این گیاه برای ساخت شامپو ها و دیگر محصولات بهداشتی استفاده شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف این ماده باعث تقویت ریشه موها شده و از پوست پوست شدن سلول های سر جلوگیری می کند. این گیاه همچنین با  بهبود سلامت فولیکول های مو به علت محتوای آنتی اکسیدان، پوست را هیدارته می کند. این موضوع برای کسانی که قصد دارند از شر خشکی موهای خود خلاص شوند، خبر بسیار خوبی است. در واقع، از عصاره این گیاه حتی در داروهای سنتی برای تحریک رشد مو و جلوگیری از طاسی مردانه استفاده می شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
هر آنچه باید از خواص شاهدانه در طب سنتی دانست

سم زدایی بدن

چه شما از محصولات تهیه شده از این گیاه به صورت موضعی استفاده کرده یا اینکه آن را بطور خوراکی مصرف کنید، می توانید از ویژگی های تصفیه کنندگی اش بهره ببرید. دمنوش های این گیاه با تحریک کبد و کلیه ها به تصفیه خون و اندام های داخلی کمک کرده و بدین صورت بهینه سازی فعالیت های متابولیک بدن را افزایش می دهند. استفاده موضعی از عصاره این گیاه برای درمان مشکلاتی مانند اگزما و پسوریازیس در طب سنتی میانمار شایع است.

یربا ماته ، خواص آنتی اکسیدانی و جلوگیری از سرطان
بیشتر بخوانید

بهبود گوارش

مطالعات سال 2002 دانشکده پزشکی دانشگاه سن دیگو ثابت کرده است که مصرف دمنوش های این گیاه باعث افزایش آنزیم های گوارشی می شود. این موضوع باعث می شود تا گوارش به خوبی انجام شده و فرایند هضم بهبود پیدا کند. این موضوع می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری های گوارشی مانند یوبست و نفخ شود. متاسفانه این روز ها به دلیل گرایش مردم به مصرف غذاهای فراوری شده و فست فودی، مشکلات گوارشی در حال افزایش هستند. شما می توانید با اضافه کردن دمنوش های گیاهی به رژیم غذایی خود از ابتلا به بسیاری از این بیماری ها جلوگیری کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
با خواص پنجه شیطان بر روی سلامتی بیشتر آشنا شوید

خواص چریش

خواص چریش و کنترل دیابت

دیابت نوعی اختلال در متابولیسم است که در طی آن، بدن شما به انسولین مقاوم می شود. انسولین هورمونی است که تنظیم قند خون شما را بر عهده دارد. با مقاوم شدن بدن به انسولین، سطح قند خون از حد طبیعی بالاتر می رود. تحقیقات نشان می دهد که بین این هورمون و خواص چریش ارتباطی وجود دارد. ترکیبات موجود در این گیاه باعث تحریک گیرنده های انسولین شده و به این طریق بدن شما به اندازه کافی انسنولین ترشح می کند. علاوه بر این، برای بیماران دیابتی، می توان از این گیاه برای کاهش وابستگی به درمان انسولین استفاده کرد.

درمان مالاریا

مالاریا خطرناک ترین بیماری انگلی است که سلامت کشور های گرمسیر و کمتر توسعه یافته مانند جیبوتی را تهدید می کند. جالب است بدانید که این بیماری تاکنون جان 30 میلیون نفر را گرفته است و از همین رو دانشمندان به صورت مداوم در حال تحقیق بر روی این بیماری می باشند. تحقیقاتی که در سال 2011 توسط گروه پژوهشی مالکو انجام شده است، ادعا می کند که خواص چریش می تواند منجر به حداقل رسیدن علائم مالاریا می شود. این گروه مدعی هستند که ترکیبات چریش قادر به از بین بردن علائم مالاریا است. با این حال این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

بررسی خواص اقطی در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

سم زدایی بدن فواید چریش کاهش شوره سر

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *