Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص پوراریا میریفیکا ، بزرگ کردن سینه و کاهش علائم یائسگی 

خواص پوراریا میریفیکا ، بزرگ کردن سینه و کاهش علائم یائسگی

پوراریا میریفیکا یکی از مهم ترین گیاهان بومی شمال تایلند و میانمار می باشد که با نام Kwao Krua نیز شناخته می شود. این گیاه در تابلند از ارزش بالایی برخوردار است چرا که مردم این کشور بر این باورند که پوراریا میریفیکا توسط بودا قدیس شده است. با این حال، تا سال 1850 طول کشید تا مردم کشور های غربی نیز از وجود این گیاه با خبر شوند. خواص پوراریا میریفیکا بسیار شگفت انگیز و در نوع خود منحصر به فرد می باشد و به همین دلیل امروزه مکمل های گیاه بسیاری با استفاده از عصاره این گیاه ساخته می شود. برای آشنایی کامل با این گیاه ما را همراهی کنید.

خواص پوراریا میریفیکا

بزرگ کردن سینه ها

بدون شک مهم ترین ویژگی این گیاه که باعث شده است تا تمام مردم دنیا آن را بشناسند، بزرگ کردن سینه ها می باشد. این روش جزو معدود راه های طبیعی است که می تواند به شما در این زمینه کمک کرده و هیچگونه عوارض جانبی نیز ندارد. ترکیبات موجود در این گیاه می توانند سینه های دخترانی که در سن رشد به اندازه کافی رشد نکرده است را بزرگ کند. استفاده از این مکمل همچنین باعث سفت شدن و روشن شدن رنگ سینه ها نیز می شود. شما می توانید بعد از 3 ماه و با استفاده از خواص پوراریا میریفیکا، سینه هایی بزرگ و سفت داشته باشید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان باد فتق در طب سنتی با روش‌های خانگی

کاهش علائم یائسگی

از دیگر خواص پوراریا میریفیکا می توان به کاهش علائم یائسگی اشاره کرد. تحقیقات نشان می دهد که این گیاه باعث تحریک هورمون استروژن می شود. متاسفانه خانم ها در دوره یائسگی دچار اختلالات در ترشح استروژن می شوند و به همین دلیل ممکن است نشانه های ناخوشایندی مانند گر گرفتگی، نا امیدی، اختلالات خواب، خشکی پوست، سطح کلسترول خون بالا و قاعدگی های دردناک و نامنظم را تجربه کنند. در یک مطالعه که در سال 2012 انجام شد، 25 زن بالای 50 سال در معرض استفاده از دارونما و عصاره این گیاه قرار گرفتند. افرادی که از مکمل پوراریا میریفیکا استفاده کرده بودند، گزارش دادند علائم منفی یائسگی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

معرفی 6 داروی گیاهی برای کاهش استرس
بیشتر بخوانید

تقویت سلامت استخوان ها

تحقیقاتی که در سال 2011 در مجله دارویی و گیاه شناسی HerbEffect منتشر شده است، ادعا می کند که خواص پوراریا میریفیکا می تواند منجر به تقویت سلامت استخوان ها شود. در طب سنتی چینی نیز، از عصاره این گیاه برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد مواد موجود در این گیاه تقویت تراکم استخوانی را فراهم می کنند. در سال 2013 مطالعاتی در مورد تاثیر این گیاه بر روی پوکی استخوان انجام شد. نتایج نشان می دهد، افرادی که در گذشته به هر دلیلی از این مکمل استفاده کرده اند، خطر ابتلا به پوکی استخوان تا 50 درصد کمتر تهدیشان می کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی خواص بی نظیر روغن زیره سبز

خواص پوراریا میریفیکا

ویژگی های آنتی اکسیدانی

جالب است بدانید که پوراریا میریفیکا در مقایسه با دیگر مواد گیاهی، از ویژگی های آنتی اکسیدانی ضعیف تر برخوردار است اما نکته جالب این است که پوراریا میریفیکا می تواند فعالیت های آنتی اکسیدانی دیگر گیاه ها را افزایش دهد. در مطالعه ای که بر روی موش ها انجام شد، مواد موجود در این گیاه مانند میروسترول، توانست فعالیت های آنتی اکسیدانی در اندام های حیاتی مانند کبد را بیشتر کند.

خواص پوراریا میریفیکا و جلوگیری از سرطان

در سال 2011، محققان دانشگاه پزشکی پنسیلوانیا، تاثیر 1000 ماده گیاهی بر روی تومور ها را اندازه گیری کردند. مکمل پوراریا میریفیکا توانست به صورت موثری از رشد تومور ها و بافت های سرطانی جلوگیری کند. دانشمندان تصور می کنند، مصرف مکمل های این گیاه می تواند باعث مرگ سلولی در بافت های سرطانی شود. در حال حاضر مکمل هایی این گیاه یکی از روش های ساده برای جلوگیری از سرطان پستان در خانم ها بشمار می رود.

مزاج شناسی حالات روحی و روانی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

بزرگ کردن سینه ها فواید پوراریا میریفیکا کاهش علائم یائسگی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *