Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص وانیل چگونه به سلامتی کمک می کند؟ 

خواص وانیل چگونه به سلامتی کمک می کند؟

وانیل میوه یک گیاه پایدار است که به خانواده ثعلبیان تعلق دارد. معمولا جنگل های مرطوب و بارانی قاره آمریکا مانند آمازون زیستگاه بومی این گیاه محسوب می شود. این گیاه بسیار معطر است و به همین دلیل در صنعت عطر سازی و آشپزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا دانه های این گیاه را تخمیر کرده و از خواصش استفاده می کنند. عصاره وانیل امروزه بسیار ارزشمند است و متقاضیان زیادی دارد. جالب  است بدانید که وانیل بعد از زعفران، گران قیمت ترین ادویه در جهان است. برای آشنایی با خواص وانیل با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

خواص وانیل

دارای خواص آنتی اکسیدان قوی

مطمئنا شما هم تا به حال در مود آنتی اکسیدان های مختلف شنیده اید اما این خاصیت برای چه انقدر مهم است؟ وجود آنتی اکسیدان ها در رژیم شما به این علت مهم است، چون که آنها بدن شما را از آسیب های رادیکال های آزاد در امان نگه می دارند. “استرس اکسیداتیو“، اصطلاح رایج برای این آسیب های رادیکال آزاد می باشد که منجر به انواع بیماری ها و کمک به تشکیل سرطان می شود. وانیلین مدت زمان زیادی است که به عنوان آنتی اکسیدان شناخته شده است. جالب اینجاست که وانیلین فعالیت آنتی اکسیدانی پایین تر از عصاره وانیل دارد و اکنون به عنوان یک محصول مفید در حفظ و نگهداری مواد غذایی و مکمل های سلامت به عنوان مواد مغذی مورد استفاده قرار می گیرد.

آنتی باکتریال

از دیگر خواص وانیل می توان به آنتی باکتریال بودن آن اشاره کرد. شاید همین دلیلی باشد که بومی های آمریکایی از این ماده برای بهبود زخم های پوستی و درمان سرما خوردگی استفاده می کرده اند. بیشتر دانشمندان اعتقاد دارند که شما می توانید با مالیدن زخم های خود با استفاده از یک پارچه آغشته به عصاره وانیل، آنها را درمان کنید. خواص ضد باکتری وانیل می توانند به شما در درمان آکنه نیز کمک کنند. اخیرا کرم های ضد جوش زیادی با استفاده از عصاره وانیل ساخته شده اند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین خواص انیسون ستاره‌ای یا بادیان ختایی

کاهش التهاب در بدن

نه تنها خواص وانیل می توانند به درمان زخم ها کمک کنند، بلکه باعث کاهش التهاب در تمام بدن می شوند. التهاب یک خطر جدی است زیرا در ریشه بسیاری از بیماری ها است. خوشبختانه، علم پزشکی شروع به شناخت اثرات عظیم التهاب مزمن کرده است و این موضوع در حوزه تحقیق در زمینه بهداشت و درمان در حال ظهور است. علاوه بر حذف کردن غذاهای التهابی از رژیم غذایی (غذاهایی با قند بالا، لبنیات پاستوریزه و گوشت معمولی)، شما همچنین باید از مواد ضد التهابی نیز در تغذیه خود استفاده کنید. وانیل به دلیل طعم و عطر دلنشین خود می تواند یک انتخاب عالی برای این امر باشد.

مزاج انواع صیفی جات و ملاحظات مصرف آنها
بیشتر بخوانید

خواص وانیل

بهبود سلامت روانی

از وانیل به عنوان یک ماده ضد استرس و ضد اضطراب یاد می شود، خیلی ها اعتقاد دارند این خاصیت وانیل به دلیل فعالیت های ضد التهابی است. التهاب نه تنها بر روی سلامت جسمی شما تاثیر می گذارد، بلکه مسئول بسیاری از مشکلات روانی نیز است. هنگامی که مغز به هر دلیل دچار استرس شود، باعث آزاد شدن سیتوکین های پروتئین التهابی می گردد. سیتوکین ها توسط سیستم ایمنی بدن شما در پاسخ به بیماری یا عوامل دیگر آزاد می شوند. التهاب نرمال، یک واکنش طبیعی بدن در مقابله با بیماری ها می باشد. اما هنگامی که بیش از حد  سیتوکین آزاد می شود، بدن شما شروع به واکنش های جسمی و روانی می کند، که به عنوان “رفتار بیماری شناخته می شود”.  این در برخی تحقیقات در مورد افسردگی دیده می شود، جایی که محققان سیتوکین TNF-alpha را در مقادیر بسیار بالایی در بیماران مبتلا به افسردگی تشخیص داده اند. بنابراین، تعجب آور نیست که وانیل بتواند به درمان افسردگی کمک کند چرا که یک ماده ضد التهابی است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
فواید عالی استفاده از روغن دانه‌های پنبه

کاهش کلسترول

کاهش کلسترول نیز یکی دیگر از خواص وانیل می باشد. در مطالعات اولیه بر روی موش ها، وانیلین پتانسیل کاهش کلسترول بالا را نشان می دهد. برای کسانی که باید به طور طبیعی و سریع کلسترول را کاهش دهند، استفاده از عصاره وانیل در غذا ممکن است یکی از گزینه های مفید باشد. دانشمندان اعتقاد دارند که مصرف وانیل می تواند باعث گشاد شدن لحظه ای رگ های خونی شود و به همین دلیل کلسترول در رگ ها جمع نمی شود. کلسترول بالا می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را به شدت افزایش دهد.

ویژگی افراد دموی مزاج با طبع گرم و تر
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

بهبود سلامت روانی کاهش التهاب کاهش کلسترول

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *