Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص قارچ جان افزا ، خواص ضد پیری و کاهش فشار خون 

خواص قارچ جان افزا ، خواص ضد پیری و کاهش فشار خون

قارچ جان افزا که عده ای آن را با نام قارچ ری شی نیز می شناسند، یک قارچ یک ساله از خانواده تابان پوستان می باشد. جان افزا یکی از مهم ترین قارچ ها است که مصارف دارویی بسیاری دارد. این قارچ بومی کشور های آسیای شرقی مانند ژاپن، چین و کره جنوبی است. هر کدام از این کشور ها نیز نامی خاص به آن می دهند. نام محلی این قارچ در چین، لینگ زی؛ در ژاپن، ری‌ شی و در کره، یونگ زهی می‌باشد. تاکنون آزمایشات زیادی بر روی خواص قارچ جان افزا صورت گرفته است که ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از آنها آشنا می کنیم.

خواص قارچ جان افزا

خواص ضد پیری

این قارچ با داشتن القابی مانند “پادشاه قارچ ها” و “قارچ ده هزار ساله” برای هزاران سال است که در طب سنتی به دلیل داشتن اثران باورنکردنی بر روی طول عمر مورد ستایش قرار گرفته است. در دوران باستان، کسانی که به دنبال جاودانگی بودند، اغلب از خواص قارچ جان افزا بدین منظور استفاده می کردند. با این حال، مطالعات مدرن ارتباط مثبتی را بین ویژگی های این قارچ و اثرات افزاش عمر پیدا کرده اند. این ویژگی ها یعنی به دلیل محتوای پلی ساکاراید این قارچ ها است. این قارچ با تقویت سلامت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ایجاد برخی عروق خونی غیرطبیعی نقشی اساسی در افزایش طول عمر دارد. همچنین خواص آنتی اکسیدانی جان افزا می تواند شما را از آسیب های رادیکال های آزاد مصون نگه دارد.

پیشگیری از سرطان

هزاران مطالعه فعال در مورد سرطان وجود دارد، زیرا این یکی از بیماری های گسترده و مرگبار است که جامعه ما در معرض آن قرار دارد. مطالعات بر روی خواص قارچ جان افزا تمرکز کرده اند و تعیین شده است که تریترپروئید های موجود در این قارچ توانایی کاهش متاستاز سلول های سرطانی و جلوگیری از رشد تومور را دارند. علاوه بر این، یک مطالعه دیگر نشان داد که مواد تشکیل دهنده فعال عصاره قارچ ری شی می تواند به دنبال و خنثی سازی سلول های سرطانی درون بدن کمک کند. با اینکه نتایج حاصل شده امیدوار کننده است، اما دانشمندان به دنبال موارد بیشتری می گردند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
معرفی مهم ترین خواص بادرنجبویه در طب سنتی

سم زدایی بدن

طیف گسترده ای از فعالیت های می تواند باعث ایجاد سم در بدن شود. بعضی از این فعالیت ها مانند استفاده از مواد شیمیایی و خوردن غذاهای فراوری شده بسیار بارز هستند اما بعضی دیگر کمتر شناخته شده اند. به عنوان مثال در فرایند متابولسیم در بدن میزان قابل توجه سم تولید می شود. کبد ما یک اندام حساس و حیاتی است که مهم ترین وظیفه را در سم زدایی دارد. مطالعات اخیر نشان می دهد که عصاره این قارج باعث بازسازی سریع تر سلول های کبدی و کاهش آسیب های انتشار رادیکال های آزاد در این اندام می شود. در نتیجه استفاده از این قارچ می تواند سلامت کبد شما را تضمین کند.

توصیه های کاربردی برای مزاج های گرم و تر (دموی)
بیشتر بخوانید

خواص قارچ جان افزا

خواص قارچ جان افزا و کاهش فشار خون

فشار خون بالا یکی از شایع ترین و فراگیر ترین مشکلات در جهان امروز است که سالانه جان بسیاری از مردم را می گیرد. به این بیماری، قاتل خاموش نیز می گویند چرا که هیچگونه نشانه ای برای تشخیص اش وجود ندارد. ثابت شده است که عصاره این قارچ به بهبود کارایی جریان خون به قلب و کاهش فشار خون کمک می کند. این قارچ همچنین میزان اکسیژن مصرف شده توسط قلب را کاهش می دهد. این بدان معنی است که اکسیژن بیشتری برای بقیه اندام های بدن باقی می ماند. علاوه بر این، عناصر خاصی از عصاره قارچ ری شی می تواند سطح LDL کلسترول (بد)  را در سیستم شما کاهش دهد، و همچنین از آسیب های سکته های مغزی و حملات قلبی محافظت می کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
نوشیدنی کفیر چیست و چه خواصی دارد؟

تقویت سیستم ایمنی

دکتر استیون برندج، کارشناس تغذیه از دانشگاه پزشکی بوستون اعتقاد دارد که مهم ترین عامل در تقویت سیستم ایمنی آنتی اکسیدان ها می باشد. همین موضوع باعث شده است که این قارچ به یکی از بهترین انتخاب ها برای این منظور تبدیل شود. تحیقیقات نشان می دهد که جان افزا دارای منایع غنی خواص آنتی اکسیدانی است که می توانند به شما در خنثی کردن فعالیت های رادیکال های آزاد کمک کنند. علاوه بر این، در این قارچ ماده ای به اسم بتا گلوکان وجود دارد که مهم ترین تقویت کننده دستگاه ایمنی بشمار می رود. با افزایش تعداد بتا گلوکان در بدن، شما می توانید خود را در برابر طیف وسیعی از بیماری های بالقوه محافظت کنید و علائم پیری را کاهش دهید. 

خواص ترب کوهی و تاثیراتش بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

پیشگیری از سرطان خواص ضد پیری فواید قارچ جان افزا

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *