Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص فلفل کاین ، درمان میگرن و کاهش وزن 

خواص فلفل کاین ، درمان میگرن و کاهش وزن

فلفل کاین یکی از انواع بسیار تند فلفل است که از آن در پخت غذاهای بسیاری استفاده می شود. این فلفل از یک گیاه چند ساله به اسم Capsicum annuum بوجود می آید. از مهم ترین قسمت هایی که این گیاه رشد می کند، می توان به هندوستان، مکزیک و قسمت های جنوبی آفریقا اشاره کرد. کاین شباهت زیادی به فلفل چیلی دارد و از این رو شاید خیلی ها این دو را با هم اشتباه بگیرند. از خواص فلفل کاین تنها در آشپزی استفاده نمی شود، بلکه این ادویه تند، تاثیر شگرفی بر روی بدن می گذارد و از همین رو کارشناسان تاکید دارند که بهتر است این نوع خاص از فلفل را در برنامه غذایی خود جای دهید.

خواص فلفل کاین

فلفل کاین و کمک به هضم

یکی از مهم ترین خواص فلفل کاین اثرات مثبت آن بر سیستم گوارش است. این فلفل باعث می شود تا تولید بزاق افزایش پیدا کند، این موضوع خیلی مهم است چرا که می تواند به هضم کمک کرده و تنفس بد را از بین ببرد. مصرف فلفل کاین غدد بزاق ما را تحریک می کند، که برای شروع روند گوارش ضروری است. این فلفل همچنین جریان تولید آنزیم را تحریک می کند، که برای کار کردن مناسب سیستم گوارشی، بسیار مهم است.

رهایی از درد میگرن

محققان بر این باورند که فلفل کاین، به علت طعم تندش، قادر به تحریک پاسخ درد در بخش های مختلف بدن است. زمانی که شما این فلفل را مصرف می کنید، مغز تمرکزش از روی درد میگرن بر می دارد که همین امر باعث رهایی شما از درد می شود. جالب است بدانید که امروزه در ساخت داروهای ضد میگرن از خواص فلفل کاین استفاده می کنند. استفاده از این روش در نوع خود بسیار جالب است چرا که شما در واقع بدن خود را فریب می دهید تا حواسش را از روی درد میگرن، به چیز های دیگر منعطف کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
انواع مختلف کور رنگی و علت ایجاد آن

جلوگیری از لخته شدن خون

لخته شدن خون در انعقاد شریان ها و رگ های خونی است که جریان خون را از طریق سیستم گردش خون شما محدود می کند. کایین فعالیت های فیبرینولیتیک را تحریک کرده و از بروز لخته های خون جلوگیری می کند. همین موضوع نشان می دهد که خواص فلفل کاین به درد سلامت قلب نیز می خورد. در این فلفل ماده ای به اسم کپسایسین وجود دارد که باعث می شود چربی های بافت شریانی از بین بروند و به همین دلیل خون لخته نشود. شاید از دیدگاه بسیاری از کارشناسان، مهم ترین خاصیت فلفل کاین همین باشد.

آشنایی با مهم ترین خواص سارساپاریلا
بیشتر بخوانید

جلوگیری از سرطان

فلفل کاین درست مانند دیگر فلفل ها می تواند باعث پیشگیری از سرطان شود. مطالعات نشان می دهد که این ماده سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در این زمینه دارند چرا که می توانند از فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی کنند. رادیکال های آزاد با اکسیده کردن سلول های بدن، آنها را به بافت های سرطانی تبدیل می کنند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
هر آنچه والدین باید درباره کولیک نوزاد بدانند

خواص فلفل کاین

خواص فلفل کاین و کاهش وزن

مطالعات نشان داده است که مصرف فلفل کاین برای صبحانه اشتهای کمتری ایجاد کرده، بنابراین مردم در طول روز غذاهای کمتری مصرف می کنند. همچنین فلفل می تواند به چربی سوزی نیز کمک کند چرا که باعث می شود تا منابولیسم در بدن شما افزایش پیدا کند. درست مانند همه غذاهای ضد التهابی دیگر، فلفل کاین هم به کاهش وزن کمک می کند. این ادویه می تواند به شما در آلرژی ها، حساسیت های غذایی و عفونت ها با کاهش التهاب کمک کند.

درمان پسوریازیس

پسوریازیس هنگامی اتفاق می افتد که سلول های پوستی به سرعت تکثیر می شوند و به پچ های متورم زیر پوستی با مقیاس های سفید پوشیده شده در بالای سر می رسند. پچ ها ناحیه ای از التهاب و تولید بیش از حد پوست است. دو آزمایش نشان داد که کرم حاوی 0/0025 درصد کپسایسین (فلفل کایین) از نظر موضعی در درمان پسوریازیس موثر است در اولین مطالعه، 44 بیمار مبتلا به پسوریازیس متوسط و شدید، در یک دوره شش هفته ای کاهش قابل توجهی در مقیاس و قرمزی نشان دادند. دومین مطالعه که یک مطالعه دو سو کور شامل 197 بیمار بود؛ افراد با کرم کپسایسین چهار بار در روز به مدت شش هفته تحت درمان قرار گرفتند و کاهش قابل توجهی در پوسته پوسته شدن، ضخامت، قرمزی و خارش گزارش کردند.

آشنایی با مهم‌ترین خواص دانه کولا
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان پسوریازیس کاهش وزن ویژه آسان طب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *