Subscribe Now
Trending News

مقالات

انتخاب سردبیر

خواص روغن دانه انگور بر روی موی سر 

خواص روغن دانه انگور بر روی موی سر

انگور از جمله شایع‌ترین میوه‌هایی است که از درختانی به اسم vinifera به عمل می‌آید. این درختان به خانواده انگوریان تعلق دارند. در دنیا بیش از 600 گونه مختلف از این میوه وجود دارد که شما می‌توانید آنها را در تقریباً تمام کشورهای دنیا یافت کنید. در بسیاری از متون قدیمی از این گیاه با نام مو یاد می‌شود. مو یکی از اولین گیاهانی بود که انسان طریقه کاشت آنها را آموخت. از این میوه محصولات فراوانی به وجود می‌آید که یکی از مهم‌ترین آنها روغن دانه انگور می‌باشد. خواص و فواید درمانی زیادی را به استفاده از این روغن نسبت می‌دهند. به همین دلیل است که ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با برخی از مهم‌ترین آنها آشنا کنیم.

روغن دانه انگور

خواص روغن دانه انگور

این میوه سرشار از ترکیبات مختلف می‌باشد که استفاده از آنها می‌تواند به بخش‌های مختلفی از بدن کمک کند. از جمله این بخش‌ها می‌توان به موها اشاره کرد. در فرهنگ‌های مختلف مصرف روغن دانه انگور را با سلامت موها مرتبط دانسته‌اند و از همین رو دانشمندان بر روی این روغن تحقیقات گسترده‌ای انجام دادند. نتایج نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در این روغن به شدت برای سلامت سر و موی شما مفید هستند. در این روغن عناصر و مواد آلی باارزشی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی، نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، پانتوتنیک اسید و اسید فولیک یافت می‌شود.

درمانی خشکی مو

یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از روغن دانه انگور درمان خشکی مو می‌باشد. خشکی موها یکی از رایج‌ترین مشکلات به خصوص در ماه‌های سرد سال محسوب می‌شود. راه‌های زیادی برای برطرف کردن این موضوع موجود می‌باشد که بدون تردید برترین آنها مصرف این روغن می‌باشد چرا که هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. استفاده از این روش برخلاف روغن نارگیل و روغن زیتون موهای شما را بیش از اندازه چرب نمی‌کند و از همین رو شستن آن نیز آسان‌تر می‌باشد. این روغن برای صاف کردن موهای فر نیز به شدت توصیه می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان کهیر در طب سنتی با روش های خانگی و ساده

کاهش شوره سر

یکی دیگر از مشکلاتی که بیش از 15 درصد از جمعیت کره زمین از آن رنج می‌برند، شوره سر می‌باشد. این موضوع به دلیل خشکی پوست سر ایجاد می‌شود. در واقع آن دانه‌های سفید که شوره می‌نامیم، تکه‌های پوست سر ما هستند که بر روی موها می‌ریزند. همواره برای رفع این مشکل مردم از راه‌های گیاهی استفاده می‌کرده‌اند. همان‌گونه که در بالا نیز اشاره کردیم، روغن دانه انگور خاصیت مرطوب کنندگی دارد و به همین دلیل استفاده از آن می‌تواند برای کاهش شوره سر مفید باشد. چند قطره از این روغن باعث افزایش گردش خون و تنظیم تولید روغن‌های طبیعی بر روی پوست سر شما می‌شود.

بررسی ویژگی‌های بی‌نظیر میوه چشالو
بیشتر بخوانید

جلوگیری از ریزش مو

روغن دانه انگور

یکی از مهم‌ترین موادی که در این روغن یافت می‌شود، آنتی اکسیدان‌ها هستند. از این آنتی اکسیدان‌ها به عنوان مهم‌ترین عامل برای مبارزه و خنثی سازی اثرات رادیکال‌های آزاد یاد می‌شود. این آنتی اکسیدان‌ها به صورت موثری می‌توانند تولید DHT را که به طور گسترده‌ای به عنوان هورمون ریزش مو شناخته می‌شود را مسدود کنند. همچنین برای کاهش استرس، بهتر است این روغن را با روغن اسطوخدوس مخلوط کنید. کاهش استرس تولید کورتیزول را محدود می‌کند که می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. صحت این موضوع توسط مقاله دکتر راکت به لوم از دانشگاه مریلند ثابت شده است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی خواص کالاندولا در طب سنتی

تقویت مو‌ها

یکی از آنتی اکسیدان‌های اصلی روغن دانه انگور، ویتامین E است. ویتامین E موجب تولید اسید لینولئیک در بدن می‌شود که این امر افزایش تولید مو و سلامت پوست را به ارمغان می‌آورد. در سال 2017 تحقیقاتی توسط موسسه بهداشتی آمیگو در اسپانیا انجام شد. این تحقیقات نشان می‌داد مصرف ویتامین E در موش‌های آزمایشگاهی باعث تقویت رشد مو تا 70 درصد شده است. بنابراین مصرف این روغن نه تنها می‌تواند به صورت موثری سلامت و کیفیت بافت موها را تقویت کند، بلکه مواد مغذی به بدن می‌رساند تا رشد آنها نیز افزایش پیدا کند.

از بین بردن شپش

از شپش به عنوان یکی از اصلی‌ترین انگل‌های انسانی یاد می‌شود که تمام عمر خود را بر روی موهای سر زندگی می‌کند. جالب است بدانید که میزبان شپش‌ها تنها انسان‌ها هستند. این انگل‌ها با تغذیه از محیط سر، آسیب‌های فراوانی را به موها وارد می‌کنند. این روغن دارای خواص ضد انگلی است و به همین دلیل مصرفش باعث می‌شود تا این موجودات کشته شوند. در بسیاری از کشورهای دنیا، این روغن بهترین روش برای مبارزه با شپش محسوب می‌شود.

آشنایی با مهمترین خواص میوه اژدها بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص میوه ها درمان شوره سر سلامت مو

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *