Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص رودیولا ، کاهش استرس و تقویت سلامت قلب 

خواص رودیولا ، کاهش استرس و تقویت سلامت قلب

رودیولا یکی از مهم ترین اعضای خانواده Crassulaceae می باشد که بیشتر در ارتفاعات سردسیر رشد می کند. از مهم ترین کشور هایی که این گیاه در آن به عمل می آید می توان به چین و روسیه اشاره کرد. این گیاه سرسخت و قوی، از ویژگی های درمانی شگفت انگیری برخوردار است. از خواص رودیولا برای سال ها در طب سنتی چینی استفاده می شده است. امروزه به دلیل ارزش دارویی بالای این گیاه، کشاورزان زیادی اقدام به کاشت رودیولا کرده اند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با قسمتی از خواص بیشمار این گیاه بیشتر آشنا کنیم.

خواص رودیولا

کاهش استرس

اثرات آرام بخش چای رودیولا برای هزاران سال شناخته شده است. افراد در روستاهای دور افتاده چین تا ارتفاعات سیبری، از چای این گیاه برای کاهش استرس استفاده می کنند. دانشمندان اعتقاد دارند که ترکیبات موجود در این گیاه می تواند به صورت موثری بر روی هورمون های بدن تاثیر بگذارد. در آزمایشی که در سال 2011 در مورد خواص رودیولا انجام شده است، مشخص شد مصرف این گیاه می تواند بر روی ترشح هورمون کورتیزول تاثیر بگذارد. معمولا بین سطح این هورمون و استرس ارتباط مستقیمی وجود دارد و از همین رو مصرف این چای می تواند استرس را در شما کاهش بدهد.

درمان افسردگی

از دیگر خواص این گیاه می توان به افزایش انرژی اشاره کرد. این افزایش انرژی گاهی به حدی زیاد است که آن را به عنوان عوارض جانبی محسوب می کنند. این موضوع می تواند زندگی کسانی که به افسردگی دچار شده اند را تغییر دهد. پزشکان چینی از خواص رودیولا برای درمان افسردگی استفاده می کردند. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات ارگانیک این گیاه می تواند اثرات طولانی مدت بر وضعیت هورمونی و متابولیکی ما ایجاد کند. تحقیقات زیادی در مورد این ویژگی رودیولا انجام شده است. در یکی از این تحقیقات، 30 نفر که به افسردگی خفیف دچار بوده اند، از عصاره رودیولا مصرف کردند. بعد از گذشت یک دوره یک هفته ای، اکثر آنها بهبود پیدا کرده بودند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
9 روش ساده برای رهایی از افسردگی

افزایش حواس شناختی

همان طور که در دو مورد بالا اشاره شد، مصرف این گیاه می توانست بر روی مغز و سطح هورمون ها تاثیر بگذارد. این موضوع می تواند به بهبود حواس شناختی شما کمک کند. تحقیقات نشان داده است که این گیاه قادر است بر جنبه های متعدد سلامت شناختی، از جمله حافظه و تمرکز، تاثیر بگذارد. همین موضوع باعث می شود استفاده از عصاره این گیاه به منظور درمان و جلوگیری از بیماری های مانند آلزایمر و زوال عقل، تاثیر داشته باشد. با افزایش جمعیت سالمندان، بیماری های شناختی نیز در حال زیاد شدن است که این موضوع کمی نگران کننده می باشد. بهتر است با مصرف مواد طبیعی مانند عصاره رودیولا، مغز خود را در بهترین حالت نگه دارید.

اطریفل چیست؟ آشنایی با خواص اطریفل
بیشتر بخوانید

خواص رودیولا و کاهش وزن

تحقیقاتی که اخیرا توسط گروه تحقیقاتی استیو در داشکده پزشکی دانشگاه سن دیگو انجام شده است، نشان می دهد که مصرف عصاره این گیاه باعث کاهش وزن می شود. انتشار بافت چربی یکی از کلید های از دست دادن وزن است و در حالی که محققان به دنبال یک محصول طبیعی حاوی آنزیم های ضروری برای انجام این کار هستند، رودیولا در تمام این مدت دارای این خاصیت بوده است. عصاره این گیاه نه تنها به چربی سوزی شما سرعت می دهد، بلکه اگر با ورزش همراه باشد، می تواند به تناسب اندام کمک کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی ویژگی‌های بی‌نظیر میوه چشالو

خواص رودیولا

سلامت قلب

یکی از خطرناک ترین فاکتور هایی که سلامت قلب را تهدید می کند، در واقع در درون بدن همه ما وجود دارد و آن هم هورمون های استرس هستند. با کاهش کورتیکواستروئیدها و کاتچل آمینها که توسط بدن آزاد شده، ما می توانیم اثرات این هورمون ها را بر تمام سیستم های بدنمان، از جمله قلب، کاهش دهیم. هورمون های اضافی استرس باعث افزایش فشار خون، بیماری قلبی و سطوح خطرناک پتاسیم می شوند. تحقیقات نشان داده است که عصاره این گیاه می تواند ضربان قلب را تنظیم کرده و آریتمی های قلبی را از بین ببرد، همچنین رودیولا باعث کاهش احتمال ابتلا به آترواسکلروز، حملات قلبی و سکته مغزی می شود.

جلوگیری از سرطان

این گیاه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است. این موضوع می تواند به جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله سرطان کمک کند. معمولا در بدن در طی متابولیسم، ملکول های سرگردانی به اسم رادیکال هال آزاد تولید می شوند که این مولکول ها با اکسیده کردن سلول های بدن، آنها را به بافت های سرطانی تبدیل می کند. آنتی اکسیدان ها با خنثی کردن اثر رادیکال های آزاد مهم ترین عامل برای جلوگیری از سرطان محسوب می شوند.

خواص روغن بزرک ، جلوگیری از سرطان و کاهش التهاب
بیشتر بخوانید

منبع:https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان افسردگی فواید رودیولا کاهش استرس

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *