Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص جینسنگ سیبری ، بهبود حواس شناختی و اختلال نعوظ 

خواص جینسنگ سیبری ، بهبود حواس شناختی و اختلال نعوظ

جینسنگ سیبری نوعی گیاه دارویی است که به خانواده جینسنگ ها تعلق دارد. از دیگر نام های این گیاه می توان به درخت شیطان، مرا دست نزن و فلفل وحشی اشاره کرد. استفاده از خواص جینسنگ سیبری در طب سنتی چینی و دیگر کشور های جنوب شرق آسیا بسیار مرسوم می باشد. این گیاه در گذشته ارزش بسیار بالایی داشته است چرا که تنها کشور های خاصی می توانستند آن را پرورش بدهند. معمولا راهب های بودایی از عصاره این گیاه برای مراقبه و مدیتیشن استفاده می کردند. در سال های اخیر آزمایش های زیادی بر روی خواص جینسنگ سیبری انجام شده است که ما در اینجا شما را با نتایج برخی از آنها آشنا می کنیم.

خواص جینسنگ سیبری

کنترل دیابت

استفاده از عصاره این گیاه می تواند به بهبود بیماران دیابتی کمک کند. این بیماری که در حال حاضر مهم ترین اختلال متابویسمی محسوب می شود، سالانه جان هزاران نفر را می گیرد. افرادی که به دیابت مبتلا هستند نمی توانند سطح قند خونشان را کنترل کنند چرا که بدن آنها به هورمون انسولین مقاوم شده است. تحقیقاتی که در سال 2000 انجام شده است نشان می دهد که مواد ارگانیک جینسنگ سیبری قادر هستند تا عملکرد انسولین را تقلید کنند. همین موضوع باعث می شود تا استفاده از جینسنگ قند خون شما را در سطح نرمال نگه دارد.

بهبود توانایی های شناختی

تحقیقاتی که در سال 2001 توسط دانشمندان ژاپنی صورت گرفته نشان می دهد که خواص جینسنگ سیبری توانایی های شناختی و فعالیت عصبی را تحریک می کند که در سنین بالاتر بسیار مفید است. این تحقیقات ثابت کرد که آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه مانع تجمع پلاک و رادیکال های آزاد در مغز می شوند. این موضوع می تواند به صورت موثری به جلوگیری از ابتلا به زوال عقل، آلزایمر و سایر اختلالات شناختی کمک کند. اگر شما دوست ندارید که در دروان کهنسالی چنین مشکلاتی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که در طول هفته از این گیاه استفاده کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
گیاه آنقوزه یا آنغوزه چیست؟ خواص آن در طب سنتی + ویدیو

کاهش استرس

استرس یکی از جنبه های جدایی ناپذیر زندگی امروزی و شهری است. ماشینیزه شدن سبک زندگی علی رقم تمام خوبی ها، استرس را افزایش می دهد. دانشمندان در سال های اخیر دریافته اند که استرس یکی از مهم ترین عوامل در ابتلا به بیماری های مزمن و پیری زودرس است. استفاده از رژیم های تغذیه ای که استرس را کاهش می دهند، می تواند به صورت موثری سلامت عمومی شما را تقویت کند. خواص جینسنگ سیبری با افزایش خلق و خو و سطح انرژی بر روی سیستم عصبی بدن تاثیر می گذارد. نکته جالب دیگر این است که این گیاه می تواند سطح کورتیزول را پایین نگه دارد.

درمان باد فتق در طب سنتی با روش‌های خانگی
بیشتر بخوانید

درمان اختلال کم‌ توجهی – بیش‌ فعالی

یکی از رایج ترین اختلال های رفتاری که بر روی زندگی کودکان تاثیر می گذارد، اختلال کم توجهی  بیش فعالی است. این موضوع باعث می شود تا کودکان نتوانند بر روی موضوعات تمرکز کنند و در نتیجه روند یادگیری آنها کند شود. این در حالی است که این کودکان از فعالیت بدنی بسیار بالایی برخوردار هستند. یکی از بهترین راه های درمان و کنترل این بیماری استفاده از عصاره جینسنگ سیبری می باشد. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم این گیاه باعث تقویت حواس شناختی می شود و این موضوع در نهایت می تواند به درمان این اختلال کمک کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم ترین تالیفات زکریای رازی در طب سنتی

خواص جینسنگ سیبری

درمان اختلال نعوظ

از گذشته اعتقاد بر این بوده است که این گیاه می تواند به درمان مشکلات جنسی از جمله اختلال نعوظ در آقایان کمک کند. تحقیقات زیادی در این مورد صورت گرفته است. در سال 1998 دکتر استیون لارسن در طی مقاله ای ادعا کرد که جینسنگ باعث ترشح اکسید نیتریک از سلولهای اندوتلیال می شود. این موضوع می تواند به درمان اختلال نعوظ از طریق وازودلاسیون و آرام سازی بافت آلت تناسلی کمک کند. همچنین مشاهدات حاکی از این است که استفاده از دمنوش های جینسنگ سطح هورمون تستوسترون در آقایان را افزایش می دهد.

درمان ناراحتی قاعدگی

به عنوان یک ماده آرام بخش و ضد التهاب، از این گیاه برای درمان نارحتی های قاعدگی در خانم ها استفاده می شود. این موضوع می تواند به کاهش تغییرات خلقی، گرگرفتگی، اضطراب، علائم افسردگی، عرق شبانه، خشکی واژن، کاهش میل جنسی، بی خوابی، افزایش وزن، کاهش ریزش مو، تحریک پذیری و سایر تغییرات قاعدگی کمک کند. در حال حاضر داروهای ضد قاعدگی زیادی از عصاره این گیاه ساخته می شوند.

معرفی گیاهان دارویی استان کردستان در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *