Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص توری ملکه، کاهش وزن و جلوگیری از سرطان 

خواص توری ملکه، کاهش وزن و جلوگیری از سرطان

توری ملکه نوعی درختچه زینتی است که این روز‌ها به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر نام‌های این درختچه می‌توان به افتخار هند و غول پیکر مرجانی اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این درختچه، گل‌های صورتی و خوشبو می‌باشد. مانند بیشتر درختچه‌های زینتی، توری ملکه نیز به خانواده حناییان تعلق دارد. این درختچه‌ها بومی کشورهای گرمسیری جنوب آسیایی هستند اما امروزه مناظقه زیادی نسبت به پرورش این گیاهان اقدام کرده‌اند. این درختچه‌ها بسیار گران هستند به طوری که هر نهال آنها به قیمت 200 دلار به فروش می‌رسد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را به صورت کامل با خواص این گیاه آشنا کنیم.

توری ملکه

خواص توری ملکه

تنها استفاده‌هایی که از این گیاه صورت می‌گیرد، به موارد زینتی خلاصه نمی‌شود. گیاه شناسان خواص فوق العاده‌ای را برای این درختچه‌ها در نظر گرفته‌اند. چینی‌ها اولین کسانی بودند که اقدام به مصرف دارویی از این گیاه کردند. آنها گلبرگ‌های این گیاه را جوشانده و از آن دمنوشی درست کردند که قادر بود بسیاری از مشکلات سلامتی را درمان کند. مطالعات بر روی این گیاه برای قرن‌ها ادامه داشته است. دانشمندان ژاپنی به نتیجه رسیده‌اند که این گیاه به دلیل ترکیبات شیمیایی و شگفت انگیز خود قادر به برطرف کردن مشکلات وخیمی همچون سرطان، دیابت و کولیت می‌باشد.

کاهش وزن

یکی از مهم‌ترین خواص این گیاه کاهش وزن می‌باشد. متاسفانه این روز‌ها اضافه وزن در حال افزایش است به طوری که بر اساس آمارها از هر 10 ایرانی، 5 نفر به اضافه وزن دچار هستند. استفاده از مواد طبیعی همیشه باید اولین اولویت شما برای کاهش وزن باشد. توری ملکه یکی از گیاهانی است که به صورت چشمگیری به این موضوع کمک می‌کند. دانشمندان در طی آزمایش‌های خود دریافته‌اند که مصرف دمنوش‌های این گیاه می‌تواند متابولیسم شما را زیاد کتد. این امر روند چربی سوزی را افزایش داده و در نتیجه شما کالری بیشتری از دست می‌دهید. علاوه بر این، این گیاه می‌تواند عملکرد هورمونی نیز داشته باشد. در سال 2012 دکتر استیون برندج گزارش داد، توری ملکه به ترشح هورمون سیری کمک می‌کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
روغن لامی چیست و چه خواصی دارد؟

کاهش علائم یائسگی

یکی از معضلاتی که خانم‌ها با آن رو به رو می‌شوند، یائسگی است. این دوره از زندگی می‌تواند علائم دردناکی مانند گر گرفتگی، تعرق شبانه، خشکی واژن و تغییر در خلق و خو را بوجود آورد. معمولا بیشتر خانم‌ها برای کاهش این علائم از هورمون درمانی استفاده می‌کنند. تحقیقات اخیر نشان داده است که این درمان می‌تواند عوارض جانبی بسیاری داشته باشد. جالب است بدانید که برای تنظیم سطح هورمون‌ها راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از توری ملکه است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این گیاه تاثیرات هورمونی دارد. دانشمندان بر این باور هستند که مصرف دمنوش‌های این گیاه منجر به تنظیم سطح استروژن می‌شود.

هر آنچه باید از خواص گل برفی در طب سنتی دانست
بیشتر بخوانید

کنترل دیابت

دیابت نوعی اختلال متابولسمی است که این روزها در حال فراگیر شدن می‌باشد. متاسفانه هر سال بیش از 300 هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند. همانطور که می‌دانید افرادی که به دیابت مبتلا هستند، نمی‌توانند سطح قند خون را کنترل کنند. بدن این افراد به انسولین مقاومت پیدا کرده و به همین دلیل قند خونشان بالا می‌رود. باز هم، اثر هورمونی این گیاه می‌تواند به ما در این زمینه کمک کند. تحقیقاتی که در سال 2001 در دانشگاه پزشکی اوساکا ژاپن انجام شد، ثابت کرد که مصرف دمنوش‌های این گیاه باعث ترشح هورمون انسولین شده و در نتیجه قند خون تنظیم می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
چای دارجیلینگ و ویژگی‌های درمانی آن

توری ملکه

جلوگیری از سرطان

سرطان یکی از خطرناک‌ترین بیمار‌ی‌های حال حاضر دنیا است. جالب است بدانید که در بسیاری از جوامع به سرطان، اسمش را نبر می‌گویند. همان طور که می‌دانید سرطان عبارت است از رشد غیر طبیعی و بیش از اندازه سلول‌های بدن. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث این شد سلول‌ها می‌شود، رادیکال‌های آزاد هستند. این مواد با اکسیده کردن سلول‌های سالم بدن، آنها را به بافت‌های سرطانی تبدیل می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند عملکرد این رادیکال‌ها را خنثی کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که در این گیاه مقادیر بالایی آنتی اکسیدان وجود دارد و به همین دلیل مصرفش می‌تواند به شما در جلوگیری از سرطان کمک کند.

کاهش فشار خون

اگر فشار خون شما از حد مشخصی بالاتر باشد، مشکلات خطرناکی مانند حملات قلبی، تصلب شراین و سکته مغزی رخ می‌دهد. فشار خون بالا یکی از بیماری‌های خطرناک محسوب می‌شود چرا که هیچگونه نشانه ای ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان به این بیماری لقب قاتل خاموش را داده اند. شما می توانید با مصرف دمنوش توری ملکه، به راحتی  فشار خون خود را در سطح نرمالی نگه دارید.

تقویت سلامتی با استفاده از گیاه زوفا
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی درمان بیماری ها کاهش فشار خون

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *