Subscribe Now
Trending News

مقالات

انتخاب سردبیر

خواص به لیمو و طرز تهیه چای به لیمو + 2 ویدیو 

خواص به لیمو و طرز تهیه چای به لیمو + 2 ویدیو

خواص به لیمو در مقایسه با دیگر میوه جات بسیار بی نظیر است. ریشه رویش به لیمو در کشورهای آمریکای جنوبی بوده است. همچنین در شمال ایران نیز به لیمو را کشت می کنند. به لیمو از خانواده شاهپسند با ارتفاع سه تا پنج متر میباشد و برگهای آن سبز و کشیده است. به لیمو برای رشد مناسب باید دارای خاک مناسب و رطوبت بالا باشد. اسانس به لیمو در صنایع غذایی بکار برده می شود و همچنین از آن عطرهای خوشبویی تولید میکنند.

خواص مهم به لیمو

 

طرز تهیه دمنوش به لیمو

 

خواص به لیمو چیست؟

به گزارش آسان طب ، در اصل  بخش دارویی به لیمو برگهای آن هستند که برای بدن بسیار مفیدند. این برگها آخر تابستان گرداوری می شوند. باید بدانید پودر برگ های به لیمو بویی معطر دارند و رنگشان سبز مات است. طعمشان کمی تلخ میباشد و تند است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص به لیمو و تاثیراتش بر روی سلامتی

خواص به لیمو

از خواص به لیمو میتوان به درمان سرگیجه، درمان سردردهای یک طرفه، درمان سوء هاضمه، سرماخوردگی و .. اشاره کرد. همچنین برای آرامش و تقویت حافظه از به لیمو استفاده می شود. به لیمو برای درمان بی خوابی های شبانه هم موثر است فقط این نکته مهم را یاداوری میکنیم که در هنگام آبستنی و شیردهی و همچنین کسانی که نارسایی کلیوی دارند نباید از آن استفاده کند. همچنین بصورت موضعی استفاده نشود چون موجب حساسیت پوستی خواهد شد. اکثرا دم کرده گیاه به لیمو را بصورت چای مصرف می کنند.

سوء مزاج گرم و خشک معده و تدابیر درمانی آن
بیشتر بخوانید

پس بطور کلی خواص به لیمو شامل: سوء هاضمه – درد معده – ضد نفخ – مقوی معده – رفع کنندهٔ دردهای عصبی – تپش قلب –  سردرد – سر گیجه – حالات عصبی – صداهای مبهم در گوش – خستگی‌های روحی می باشد.

طرز تهیه چای به لیمو

خواص به لیمو

برای تهیه چای به لیمو یک قاشق غذا خوری از برگ آن را در ظرف مورد نظر ریخته و سپس آب با دمای هشتاد درجه به آن اضافه کنید. بیست دقیقه نیاز است تا چای مورد نظر بخوبی دم بکشد. سپس به آن نبات یا عسل اضافه کنید و ان را نوش جان کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
برشماری ویژگی‌های مفید روغن گشنیز

شربت به لیمو ربطی به گیاه به‌لیمو ندارد

* نکته ای که باید بیان کنیم این است که شربت به لیمو با به لیمویی که ما به خواص آن پرداختیم فرق دارد. شربت به لیمو شامل آب لیمو، اب میوه به و شکر است و از به لیمو تهیه نمی شود.

خواص به لیمو موضوع این قسمت از مجله ما بود. لطفا اگر در این باره اطلاعات دیگری دارید در بخش نظرات بیان کنید تا خوانندگان دیگر از آن استفاده کنند.

گردآورنده : https://asanteb.com

3/5 ( 2 نظر )
برچسب ها

خواص برگ به لیمو خواص به لیمو خواص چای به لیمو خواص گیاه به لیمو فواید به لیمو

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *