Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص بلادراک چگونه بر روی سلامتی تاثیر می گذارد 

خواص بلادراک چگونه بر روی سلامتی تاثیر می گذارد

اگر چه این نام یک نام عجیب و غریب است، اما بلادراک یکی از رایج ترین انواع جلبک دریایی در اقیانوس ها است. از مهم ترین مناطقی که بلادراک در آن وجود دارد، می توان به جزایر بریتانیا، اروپا، دریای بالتیک و حتی سواحل شرقی آمریکای شمالی اشاره کرد. خواص بلادراک از دیرباز مورد توجه بشریت قرار داشته  و از آن برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده می کردند. در حال حاضر به دلیل ویژگی های سلامتی این جلبک، آن را در بیشتر کشور های دنیا پرورش می دهند. برای آشنایی بیشتر با خواص بلادراک با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

خواص بلادراک

بهبود تیروئید

بر اساس اسناد به جا مانده از دوران دریانورد ها، بلادراک منبع اصلی ید در قرن نوزدهم بود. ید یک مولکول مهم غده تیروئید ما است و می تواند اطمینان دهد که فعالیت های هورمونی و متابولیکی ما تحت کنترل هستند. بنابراین، به عنوان یک منبع قدرتمند ید، خواص بلادراک با درمان بسیاری از اختلالات تیروئید همراه است. تحقیقات نشان می دهد که این ماده می تواند غده تیروئید را تحرک کرده، تا میزان تولید هورمونی را افزایش دهد. در حال حاضر افرادی که  نمی توانند از داروهای رایج درمان کم کاری تروئید استفاده کنند، به مصرف این گیاه روی می آورند.

کاهش وزن

یکی از اثرات دیگر بلادراک، متابولیسم شدید است که باعث کاهش وزن می شود. از این جلبک برای قرن ها به منظور کاهش وزن استفاده کزده اند و امروزه نیز از آن در ساخت مکمل های لاغری کمک می گیرند. نکته مهمی که باید در این مورد رعایت کنید این است که سعی کنید اشتهای خود را کاهش بدهید چرا که با افزایش متابولیسیم، نیاز شما به غذا بیشتر می شود. یکی از بهترین روش ها این است که سعی کنید از رژیم های غذایی حاوی فیبر های خوراکی استفاده کنید چرا که فیبر، دیر هضم می شود و به همین دلیل شما دیرتر احساس گرسنگی می کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی خواص پوست کاج در طب سنتی

سلامت چشم

بلادراک از جمله گیاهانی است که می تواند به شما در حفظ سلامت چشم کمک کند. سطح بالای بتا کاروتن موجود در بالدراک، این گیاه را به عنوان یک راه کار عالی برای کسانی که قصد دارند بینایی خود را تقویت کنند، تبدیل کرده است. بتا کاروتن یک آنتی اکسیدان است که به طور مستقیم رادیکال های آزاد را در چشم و قرنیه خنثی می کند. این امر می تواند باعث کاهش ابتلا به بیماری های نظیر آب مروارید و لکه زرد شود.

فواید دارویی مهم و موثر بنفشه معطر
بیشتر بخوانید

کاهش التهاب

یکی از دیگر کاربردهای محبوب بلادراک در طی سالها، استفاده به عنوان یک ماده ضد التهابی بوده است. آیا شما از نقرس، آرتریت، هموروئید یا سوزش پوست رنج می برید، خواص بلادراک می تواند با برطرف کردن تحریک، تورم را کاهش دهد و حتی درد را از بین ببرد. برای اینکه از این خاصیت بلادراک بهره ببرید، می تواند به دو صروت داخلی و خارجی آن را استفاده کنید. در حال حاضر یکی از موثر ترین روش های درمان آرتیت، استفاده از پماد های حاوی بلادراک می باشد. همان طور که می دانید آرتریت به دلیل التهابات مفصلی رخ می دهد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
طب فشاری در فلسفه ی پزشکی چینی

خواص بلادراک

پیشگیری از سرطان

فوکودین یک نوع منحصر به فرد از فیبر است که در مقادیر بالایی در داخل این جلبک یافت می شود. تحقیقات فوکودین را با بسیاری از مزایای سلامت، از جمله کاهش کلسترول، کاهش میزان قند خون و اثرات ضد تومور، مرتبط کرده است. اساسا یکی از کارکردهای فوکودین، تنظیم مواد ضروری برای تولید و رشد سلول ها است. با کاهش رشد سلولی، این فیبر می تواند روند پیشرفت سرطان را آهسته کند. این موضوع از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است به طوری که دانشمندان تحقیقاتی 4 ساله را کلید زده اند و نتایج آن را در سال 2019 منتشر می کنند.

خواص ضد پیری

تحقیقات نشان می دهد که در این جلبک مواد بسیاری با ارزشی وجود دارد که علاوه بر حفظ زیبایی پوست، می توانند روند پیری را نیز کاهش بدهند. آنتی اکسیدان های بلادراک در مواردی مانند کاهش چین و چروک، حفظ شادابی پوست و از بین بردن لکه های صورت، کاربرد دارند. علاوه بر این تحقیقاتی که در سال 2014 توسط محققان دانشگاه پزشکی کلمبیا انجام شده است، نشان می دهد که بلاتین موجود در بلادراک می تواند الاستیک پوست را افزایش دهد. برای بهره بردن از این ویژگی های شگفت انگیز، کافی است تا از کرم های حاوی بلادراک استفاده کنید.

آشنایی با انواع سردرد در مزاج های مختلف و راه های درمان آن
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

 

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

فواید بلادراک کاهش التهاب کاهش وزن

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *