Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

خواص ازگیل ژاپنی ، کاهش فشار خون و تقویت گردش خون 

خواص ازگیل ژاپنی ، کاهش فشار خون و تقویت گردش خون

ازگیل ژاپنی یکی از میوه هایی بومی آسیایی شرفی است که به خانواده گلسرخیان تعلق دارد. این میوه ها از نظر ساختاری و خواص به سیب و ازگیل شباهت دارند. امروزه ازگیل ژاپنی در شهرهای شمالی ایران کاشت می شود. متاسفانه این میوه را نمی توان صادر کرد چرا که به سرعت فاسد می شود. یکی از دلایلی که ازگیل ژاپنی بسیار دیر در سایر نقاط دنیا شناخته شد، همین ناتوانی در صادرات بوده است. امروزه تحقیقات زیادی در مورد خواص ازگیل ژاپنی صورت گرفته است که ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از آنها آشنا می کنم.

خواص ازگیل ژاپنی

کاهش فشار خون

کاهش فشار خون یکی از مهم ترین خواص ازگیل ژاپنی است. تحقیقات نشان می دهد که این میوه سرشاز از پتاسیم است. بیشتر دانشمندان اعتقاد دارند که پتاسیم به عنوان یک وازودیلاتور برای سیستم قلبی عروقی عمل می کند. آزمایشاتی که در سال 2012 در دانشگاه پزشکی توکیو انجام شده است نشان می دهد که پتاسیم قادر به پایین آوردن فشار خون است. متاسفانه افزایش فشار خون هیچگونه نشانه ای ندارد و از همین رو تشخیص اش کمی دشوار است. این شرایط می تواند مشکلات خطرناکی مانند سکته های قلبی را بوجود آورد.

جلوگیری از دیابت

نتایج یک پژوهش سال 2012 نشان می دهد که امروزه شیرینی، پرطرفدار ترین مزه در میان مردم است. این موضوع باعث شده است که بیماری هایی مانند دیابت افزایش پیدا کنند. بیماران مبتلا به دیابت نمی توانند سطح قند خون خود را کنترل کنند چرا که بدنشان به انسولین مقاوم شده است. استفاده از این میوه می تواند به صورت چشمگیری سطح قند خون شما را پایین بیاورد. مشاهدات حاکی از این است که خواص ازگیل ژاپنی می تواند عملکردی مشابه با انسولین داشته باشند و از همین رو مصرفش برای بیماران دیابتی مفید است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با تاثیرات مثبت مصرف میوه اوگلی

کاهش خطر ابتلا به سرطان

سرطان در حال حاضر مرگبارترین بیماری به حساب می آید. آمار ها نشان می دهد که بیش از یک میلیون نفر در سال جان خود را بر اثر سرطان از دست می دهند. به صورت کلی، این بیماری تاکنون جان بیش از 50 میلیون نفر را گرفته است. استفاده از مواد غذایی فراوری شده، آلودگی هوا و سوراخ شدن لایه اوزون، همگی در ابتلا به این بیماری نقش دارند. آنتی اکسیدان ها از جمله موادی هستند که می توانند احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش بدهند چرا که این مواد فعالیت رادیکل های آزاد را خنثی می کنند. از مهم ترین آنتی اکسیدان هایی که در این میوه وجود دارد می توان به لاتریل و اسید کروزولیک اشاره کرد.

آشنایی با خواص شیر خردل بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

جلوگیری از دیابت

ازگیل ژاپنی یکی از مهم ترین منابع دریافت ویتامین C است. این ویتامین ها می توانند تولید گلبول های سفید که اولین خط دفاعی بدن در مقابل میکروب ها و پاتوژن ها می باشد را افزایش دهند. همچنین همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم آنتی اکسیدان های موجود در آن از ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری می کند. علاوه بر این، ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است که به رشد و ترمیم بافتها در سراسر بدن کمک می کند. برگ این میوه همچنین اسیدهای حاوی آنتی ژن هایی مانند مگاسید گمنیز گلیکوزیدها و ترکیبات پلیفنولی تولید می کند که به عنوان عوامل ضد ویروسی عمل می کنند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
همه چیز درباره طب سنتی را بدانید

خواص ازگیل ژاپنی

بهبود هضم و کاهش وزن

همان طور که می دانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشینیزه شدن، کار ها بسیار آسان شده اند. این موضوع یک اثر منفی دارد و آنها هم کاهش تحرک و افزایش وزن است. علاوه بر این تغییر گرایش مردم به استفاده از غذاهای آماده و کنسرو شده مشکلات گوارشی را نیز زیاد کرده است. خواص ازگیل ژاپنی می تواند به هر دو مورد کمک کند. پکتین یک نوع خاص از فیبر رژیمی است که در این میوه یافت می شود و اغلب به عنوان تسهیل کننده گوارش مورد ستایش قرار می گیرد. فیبر غذایی می تواند مدفوع را افزایش داده و حرکت پریستالتی را تحریک کند، که به منظم بودن حرکات روده کمک می کند. فیبر با کاهش اشتها به کاهش وزن نیز منجر می شود.

لیست فواید بی نظیر روغن نعنا گربه‌ای
بیشتر بخوانید

تقویت گردش خون

سطح بالای آهن مهم ترین دلیل برای جلوگیری از آنمی یا کم خونی می باشد. مقدار بالای آهن موجود در ازگیل ژاپنی یک خبر خوب برای گلبول های قرمز شما است. آهن یک بخش ضروری از هموگلوبین است که سلولهای قرمز اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کند و در نتیجه گردش خون را افزایش می دهد.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

جلوگیری از دیابت فواید ازگیل ژاپنی کاهش فشار خون

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *