Subscribe Now
Trending News

مقالات

انتخاب سردبیر

تقویت سلامت عمومی با مصرف چای زعفران 

تقویت سلامت عمومی با مصرف چای زعفران

زعفران نوعی گیاه چند ساله و پایا است که به خانواده زنبقیان تعلق دارد. گیاه شناسان باور دارند که زعفران بومی کشورهای آسیای میانه مانند ایران و افغانستان می‌باشد. از دیگر نام‌های این گیاه می‌توان به زر پران نیز اشاره کرد. زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌ها می‌باشد که به آن لقب طلای سرخ را داده‌اند. در حال حاضر ایران به عنوان اصلی‌ترین صادر کننده این گیاه شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین محصولات این گیاه چای زعفران است که سرشار از خواص و فواید گوناگون می‌باشد. پزشکان ایرانی برای قرن‌ها از این چای به منظور درمان بیماران خود استفاده می‌کرده‌اند. اگر دوست دارید در مورد خواص چای زعفران اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه همراه باشید.

چای زعفران

خواص چای زعفران

یکی از دلایلی که زعفران قیمت بسیار زیادی دارد، ارزش غذایی بالای این گیاه می‌باشد. کارشناسان تغذیه باور دارند که در زعفران می‌توان مواد مفیدی مانند آنتوسیانین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن، ویتامین B و دیگر کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان‌ها یافت کرد. علاوه بر این، باید بدانید که چای زعفران یک منبع غنی از عناصری مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، سدیم و سلنیوم می‌باشد. به همین دلیل است که از این ماده در تهیه بسیاری از مکمل‌های دارویی و بدن سازی استفاده می‌شود.

مبارزه با افسردگی

بیشتر دانشمندان باور دارند که استفاده از این چای می‌تواند به درمان مشکلاتی مانند افسردگی فصلی و افسردگی خفیف کمک کند. در سال 2010 تحقیقاتی توسط پژوهشگران دانشگاه تگزاس آستین صورت گرفت که نتایج آن نشان می‌دهد استفاده از چای زعفران بر روی تعادل هورمونی در مغز تأثیر می‌گذارد. این بدان معنی است که زعفران قادر است به شما در مبارزه با اضطراب و استرس کمک کند. علاوه بر این، مشاهدات حاکی از این است که ترکیبات این چای می‌توانند بر روی ترشح هورمون سروتونین تأثیر بگذارند. از این هورمون به عنوان تحریک کننده شادی و خوشحالی یاد می‌شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص بولدو، سم زدایی بدن و تقویت دستگاه ایمنی

تقویت حافظه

یکی دیگر از خواص مهمی که به استفاده از زعفران و سایر محصولات جانبی آن نسبت می‌دهند، تقویت حافظه می‌باشد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این چای بر روی تعادل هورمونی در مغزی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران قادر است از آسیب‌های استرس اکسیدانیو رادیکال‌های آزاد بر روی سلول‌های مغزی پیشگیری کند. دانشمندان باور دارند که این آنتی کسیدان‌ها رسوبات مغزی را نیز کاهش می‌دهند. همه این عوامل سبب می‌شود تا مصرف این ماده به شما در تقویت حافظه و مبارزه با بیماری‌هایی مانند زوال عقل، پارکینسون و آلزایمر کمک کند.

چگونگی عملکرد میوه فیجوا در تقویت دستگاه ایمنی
بیشتر بخوانید

پیشگیری از سرطان

چای زعفران

از دیگر خواص مهم این ماده می‌توان به پیشگیری از سرطان اشاره کرد. آمارها نشان می‌دهد که متأسفانه در طول سال بیش از 5 میلیون نفر جان خود را بر اثر سرطان از دست می‌دهند. به همین دلیل بهتر است با استفاده از مواد طبیعی و مفید از ابتلا به چنین بیماری جلوگیری کرد. آنتوسیانین‌ها و کاروتنوئیدهای موجود در این ادویه، و پس از آن در چای، قادر به خنثی سازی رادیکال‌های آزاد، مواد خطرناک متابولیسم سلولی هستند. این می‌تواند سطح التهاب مزمن را کاهش دهد و از بیماری‌هایی مانند سرطان، آرتریت روماتوئید و بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
فلج اطفال و نابودی ویروس پولیو poliovirus

تقویت بینایی

عموماً موادی که در خود سطح بالایی از ویتامین A دارند می‌توانند به تقویت بینایی کمک کنند اما چنین ویتامینی در زعفران یافت نمی‌شود. اگر یک‌بار دیگر به ترکیبات موجود در این ماده نگاه کنید، به اسامی مانند آلفا کاروتن و بتا کاروتن برخورد می‌کنید. این کاروتن‌ها آنتی اکسیدان‌های هستند که می‌تواند از آسیب‌های اکسیدانیو در سلول‌های چشم پیشگیری کنند. این موضوع نه تنها باعث می‌شود تا پیر چشمی دیرتر به سراغ شما بیاید، بلکه به شما در مقابله با مشکلاتی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید نیز کمک می‌کنند. خوردن روزانه یک فنجان چای زعفران در این مورد کافی است.

کاهش فشار خون

فشار خون بالا از جمله بیماری‌های مزمن خطرناک عروقی محسوب می‌شود که در طول سال جان هزاران نفر را می‌گیرد. مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود این بیماری، خطرناک به شمار بیاید این است که هیچ گونه نشانه‌ای ندارد و از همین رو تشخیص آن بدون معاینه و آزمایش غیر ممکن می‌باشد. استفاده از چای زعفران در این مورد می‌تواند یک روش عالی برای پیشگیری از بروز آمدن مشکلاتی مانند حملات قلبی و سکته مغزی باشد. در این چای پتاسیم وجود دارد که قادر است رگ‌های شما را گشاد گند.

آشنایی با روش هایی برای درمان اوریون در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

تقویت حافظه خواص گیاهان دارویی کاهش فشار خون ویژه آسان طب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *