Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

تاثیرات مثبت استفاده از کلم بوک چوی 

تاثیرات مثبت استفاده از کلم بوک چوی

کلم بوک چوی که عده زیادی آن را با نام کلم چینی نیز می‌شناسند، میوه نوعی گیاهی بوته‌ای یک ساله به اسم Brassica rapa می‌باشد که به خانواده چلیپاییان تعلق دارد. از دیگر اعضای این خانواده می‌توان به مواردی مانند کلم بروکسل اشاره کرد. همان گونه که می‌توان حدس زد، این کلم بومی چین است اما در سال‌های اخیر در بیشتر کشورهای آسیای شرقی پرورش داده می‌شود. از کلم بوک چوی در تهیه بسیاری از غذاهای سنتی چینی استفاده می‌شود چرا که این کلم سرشار از خواص مفید و فواید درمانی می‌باشد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص این گونه آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

کلم بوک چوی

خواص کلم بوک چوی

یکی از دلایلی که باعث شده این کلم در میان مردم بسیاری محبوب شود، وجود مواد معدنی و ترکیبات آلی شگفت انگیز در آن می‌باشد. دانشمندان باور دارند کلم بروک چوی یکی از 3 ماده برتر گیاهی از نظر ارزش غذایی می‌باشد به طوری که 100 گرم از این کلم حاوی تنها 13 کالری است، با این حال مقدار زیادی از ویتامین C، A، K و B6 و همچنین مواد معدنی مختلف و مواد مغذی ضروری که می‌تواند به طور جدی بر سلامت انسان تأثیر بگذارد را تأمین می‌کند. معمولاً به کسانی که اسفناج دوست ندارند توصیه می‌شود از این کلم به عنوان جایگزین استفاده کنند چرا که از نظر ارزش غذایی، این دو گیاه برابر هستند.

تقویت سلامت استخوان‌ها

این گیاه با داشتن مواد با ارزش معدنی مانند آهن، روی، منیزیم و کلسیم می‌تواند به صورت شگفت انگیزی به سلامت استخوان‌ها کمک کند. دانشمندان باور دارند که این عناصر می‌توانند تراکم استخوانی بدن را تقویت کنند. مهم‌ترین بیماری که سلامت استخوان‌ها را تهدید می‌کند، پوکی استخوان می‌باشد. در کهن‌سالی بدن برای دریافت عناصر مورد نیاز خود مجبور می‌شود از مواد موجود در استخوان‌ها استفاده کند و در نتیجه، آنها استقامت خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل، استفاده از موادی مانند کلم چینی می‌تواند به صورت مؤثری سلامت استخوان‌های شما را تضمین کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
آشنایی با مهم‌ترین خواص برگ راش

تقویت گردش خون

آمارها نشان می‌دهد که 25 درصد مردم دنیا از کم خونی یا آنمی رنج می‌برند. دانشمندان دریافته‌اند که این بیماری به دلیل کمبود آهن رخ می‌دهد. بدن ما برای ساخت گلبول‌های قرمز به آهن و روی نیاز دارد و اگر به اندازه کافی از چنین عناصری دریافت نکند، انتقال اکسیژن و مواد غذایی از طریق خون، کاهش پیدا می‌کند. کلم بوک چوی سرشار از عناصری مانند روی و آهن است و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند از آنمی جلوگیری کند. این موضوع می‌تواند باعث افزایش متابولیسم و سطح انرژی در بدن نیز شود.

روغن چریش و مزایای استفاده از آن
بیشتر بخوانید

جلوگیری از بیماری‌های مزمن

کلم بوک چوی

مشاهدات نشان می‌دهد که دو عامل بر روی ابتلا به بیماری‌های مزمن نقش دارد. این دو عامل شامل رادیکال‌های آزاد و التهاب می‌شوند که کلم بوک چوی در هر دو مورد می‌تواند به ما کمک کند. درست مانند دیگر گیاهان سبز، این کلم نیز سرشار از خوص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند آسیب‌های استرس اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند. علاوه بر این، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در کلم چینی خواص ضد التهابی دارند. سرطان یکی از مهم‌ترین این بیماری‌های مزمن است. آمارها حاکی از این است که استفاده از چوک بوی می‌تواند احتمال ابتلا به این بیماری را تا 25 درصد کاهش بدهد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
هر آنچه باید از خواص گندم آلمانی بر روی سلامتی بدانید

تقویت بینایی

امروزه همه می‌دانند یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌تواند به تقویت سلامت چشم و بینایی کمک کند، ویتامین A می‌باشد. این کلم به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع دریافت ویتامین A و آنتی اکسیدان‌هایی مانند بتا کاروتن و آلفا کاروتن شناخته می‌شود. کارشناسان باور دارند که مصرف ویتامین A با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آسیب‌های استرس اکسیداتیو شبکیه ارتباط دارد. بتا کاروتن و آلفا کاروتن نیز قادر هستند به صورت موثری شما را در برابر بیماری‌هایی مانند آب مروارید و شب کوری در امان نگه دارند. این بدان معنی است که اضافه کردن این کلم به سالاد، می‌تواند سلامت چشم‌های شما را برای سال‌ها تقویت کند.

تقویت سلامت قلب

برخی از اجزای موجود در این کلم، مخصوصاً اسید فولیک و ویتامین B-6، به طور مستقیم به تقویت قلب کمک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که این دو ماده قادر هستند سطح هموسیستئین را در خون کاهش دهند که یک شاخص قوی از بیماری‌های قلبی و سایر مسائل قلبی عروقی محسوب می‌شود. علاوه بر این، سایر ترکیبات معدنی کلم چینی با کاهش فشار خون از مشکلاتی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و آترواسکلروز پیشگیری می‌کنند.

خواص فرنجمشک، سلامت قلب و کاهش وزن
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی سلامت قلب کاهش فشار خون

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *