Subscribe Now
Trending News

مقالات

انتخاب سردبیر

تاثیرات مثبت استفاده از روغن گل جعفری 

تاثیرات مثبت استفاده از روغن گل جعفری

گل جعفری یکی از گیاهان چند ساله و گلدار است که به خانواده کانسیان تعلق دارد. بررسی‌ها حاکی از این است که این گیاه بومی کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی می‌باشد. در حال حاضر اما این گل در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله ایران نیز پرورش داده می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این گیاه می‌توان به گل‌های نارنجی و زرد زیبای آن اشاره کرد. یکی از محصولات اصلی این گیاه روغن گل جعفری نام دارد که خواص فراوانی دارد. استفاده از این روغن قادر است به شما در روند درمانی بسیاری از بیماری‌ها کمک کند. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید درمان روغن گل جعفری اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن گل جعفری

خواص روغن گل جعفری

همان طور که اشاره شد این روغن دارای تاثیرات مثبت زیادی است و به همین دلیل می‌تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند. تحقیقات زیادی بر روی گل جعفری و روغن آن صورت گرفته که نتایج نشان می‌دهد در این روغن می‌توان با ترکیبات مفید و شگفت انگیزی مانند لیمونن، اوسیمن، tagetone و اسید والریک مواجه شد. هر کدام از این ترکیبات اثرات بی نظیری بر روی بدن از خود بر جای می‌گذارند. به همین دلیل است که از عصاره گل جعفری در ساخت بسیاری از لوازم آرایشی و مواد بهداشتی استفاده می‌شود.

مبارزه با انگل‌ها

یکی از خواص مهم روغن گل جعفری که از آن برای قرن‌ها استفاده می‌شده است، از بین بردن انگل‌ها می‌باشد. دانشمندان بر روی این مورد تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌اند که نتایج آنها نشان می‌دهد اسید والریک موجود در این روغن قادر است سیستم تنفسی بسیاری از این انگل‌ها را مسدود کند و به این شیوه آنها را از بین ببرد. شما می‌توانید از این موضوع برای کشتن بسیاری از انگل‌ها مانند کک، ساس، شپش سر و حتی انگل‌های داخلی استفاده کنید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
برشماری موارد استفاده از فواید شنگ تره‌ای بر روی سلامتی

جلوگیری از عفونت‌های میکروبی

به عقیده بسیاری از دانشمندان استفاده از روغن گل جعفری می‌تواند به جلوگیری از عفونت‌های میکروبی منجر شود. این موضوع می‌تواند به شما در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کند که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند بیماری‌های عفونی ناشی از باکتری‌ها، قارچ‌ها و یا پروتوزوئرها مانند مسمومیت غذایی، پای ورزشکار، وبا، سپتیک، کزاز، تیفوس، مالاریا، بیماری‌های پوستی و درماتیت اشاره کرد. کمتر روغن گیاهی وجود دارد که بتواند در مقابل این تعداد از بیماری‌ها مؤثر عمل کند. جالب است بدانید که موسسه غذا و داروی ایالات متحده آمریکا از این روغن به عنوان یکی از مهم‌ترین داروهای بدون نیاز به نسخه یاد می‌کند.

آشنایی با برخی از خواص بی‌نظیر بارهنگ کتانی
بیشتر بخوانید

جلوگیری از سپسیس

روغن گل جعفری

یکی دیگر از فواید درمانی مهمی که به مصرف این روغن نسبت می‌دهند، جلوگیری از سپسیس می‌باشد. سپتیک نام دیگری برای عفونت ناشی از یک باکتری به نام استافیلوکوک اورئوس است. این عفونت خطرناک و حتی می‌تواند مرگبار باشد. سپسیس می‌تواند از یک زخم سطحی کوچک شروع شود و در عرض یک ساعت به تمام بدن نفوذ کند. معمولاً کودکان بیشتر از سایرین در معرض این عفونت قرار دارند. از میان اصلی‌ترین نشانه‌های این عفونت می‌توان به تشنج، اسپاسم شدید و انقباض عضلانی، تورم با قرمزی، بی حرکتی اندام و حتی فلج موقت اشاره کرد. روغن گل جعفری از میان معدود داروهای گیاهی است که می‌تواند به شما در مقابله با این مشکل کمک کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
مهم‌ترین خواص روغن هسته زردآلو در طب سنتی

کاهش التهاب

التهاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل در ابتلا به بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود و از همین رو کنترل آن می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر روی سلامت شما بگذارد. در سال‌های اخیر بعضی از بیماری‌های التهابی مانند آرتریت به شدت رایج شده‌اند. این بیماری بر روی مفاصل تأثیر می‌گذارد و دردهای شدیدی را ایجاد می‌کند. متأسفانه آرتریت درمان قطعی ندارد ولی استفاده از مواد ضد التهابی مانند روغن این گیاه می‌تواند علائم آن را به شدت کاهش بدهد.

تقویت سلامت پوست

همان طور که در بالا نیز بررسی شد، در این روغن خواص ضد میکروبی و ضد التهابی فراوانی وجود دارد که این موضوع می‌تواند به صورت موثری به تقویت سلامت پوست منجر شود. پوست به عنوان وسیع‌ترین اندام بدن شناخته می‌شود که در معرض بیشترین آلودگی‌ها و میکروب‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه حفظ سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. همچنین خواص ضد التهابی روغن گل جعفری می‌تواند به شما در برابر یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های پوستی یعنی سرطان پوست کمک کند.

کم آبی و سه دلیل قلبی برای اجتناب از آن
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی سلامت پوست کاهش التهاب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *