Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

برشماری ویژگی‌های درمانی توت هندی 

برشماری ویژگی‌های درمانی توت هندی

توت هندی میوه درختی به اسم Morinda citrifolia می‌باشد که به خانواده روناسیان تعلق دارد. از دیگر نام‌های این میوه می‌توان به مواردی مانند نونی و توت ساحلی اشاره کرد. گیاه شناسان بر این باور هستند که درخت‌های این میوه بیشتر در کشورهای آسیای شرقی و بخش‌هایی از استرالیا رشد می‌کند اما در سال‌های اخیر با اصلاحات به وجود آمده در بذر آن، می‌توان توت هندی را در بسیاری از مناطق دیگر پرورش داد. در طب سنتی آسیای شرقی مصرف این میوه را به درمان بسیاری از بیماری‌ها نسبت داده‌اند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از خواص و فواید این میوه آشنا کنیم.

توت هندی

خواص توت هندی

کارشناسان تغذیه باور دارند که این میوه از نظر ارزش غذایی یکی از مواد درجه یک می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که شما با مصرف توت هندی مواردی مانند ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B5 (پانتووتنیک اسید)، ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین C (اسید اسکوربیک)، فولات، ویتامین E (آلفا توکوفرول) و بتا -کاروتن را دریافت می‌کنید. علاوه بر این، توت هندی یک منبع عالی برای عناصری مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن و فسفر نیز به شمار می‌رود. کوئرستین، وانیلین، پینورزینول، پروکسیرونین، کامپفرول، ایزوسکوپولیتین، bisdemethylpinoresinol و اسکوپولیتین هم از جمله آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه هستند.

پیشگیری از سرطان

خواص و ویژگی‌های این میوه برای مقابله با سرطان توسط دانشمندان امروزی تأیید شده است. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، توت هندی سرشار از ویتامین‌های گوناگون و آنتی اکسیدان‌های قدرتمند می‌باشد. این موضوع به صورت موثری بر روی پیشگیری از سرطان تأثیر دارد چرا که این مواد قادر هستند از آسیب‌های استرس اکسیداتیو که توسط رادیکال‌های آزاد به سلول‌های سالم بدن وارد می‌شود، جلوگیری کنند. از این آسیب‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل جهش سلولی و سرطان یاد می‌شود. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد برخی از ترکیبات این میوه در کاهش تومور نیز نقش دارند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
معرفی لیست فواید بی نظیر روغن شی باتر

جلوگیری از گرفتگی عضلات

درمان گرفتگی عضلات و اسپاسم از دیگر خواص مهم این میوه محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف این توت قادر است عضله‌های شما را آرام کرده و از انقباضات آنها پیشگیری کنند. دانشمندان باور دارند که این موضوع ناشی از حجم بالای کلسیم موجود در این میوه می‌باشد. انسداد کانال‌های کلسیم وابسته به ولتاژ و ترشح محتوای کلسیم داخل سلولی در بدن یکی از موارد شایع برای به وجود آمدن اسپاسم شناخته می‌شود. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که بعد از ورزش دچار گرفتگی می‌شوید، توصیه می‌کنیم از این میوه استفاده کنید.

آشنایی با روش هایی برای درمان اوریون در طب سنتی
بیشتر بخوانید

تقویت سلامت قلب

توت هندی

قلب یکی از اندام‌های مهم و حیاتی بدن است که حفظ سلامت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد وقتی شما از این میوه استفاده می‌کنید، انعطاف پذیری رگ‌های‌تان افزایش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا رگ‌ها گشاد شده و در نتیجه جریان خون راحت‌تر عبور کند. انسداد پلاک‌ها و چربی‌ها در میان شریان‌های بدن باعث می‌شود تا قلب برای پمپاژ به خود فشار بیشتری بیاورد. این فشار بیشتر باعث می‌شود تا طیف گسترده‌ای از مشکلات قلبی مانند سکته مغزی و حملات قلبی شما را تهدید کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
تاثیرات مثبت استفاده از کلم بوک چوی

تقویت سلامت کبد

بدون تردید مهم‌ترین وظیفه کبد در بدن سم زدایی و تصفیه آلودگی‌ها می‌باشد. استفاده از این میوه می‌تواند به شما با دو روش کمک کند. همان طور که اشاره شد در توت هندی آنتی اکسیدان‌های فراوانی وجود دارد. این آنتی اکسیدان‌ها با خنثی کردن آسیب‌های اکسیداتیو در سلول‌های کبدی از بیماری‌های مزمنی مانند نارسایی کبد جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، این توت به عنوان یک دیورتیک شناخته می‌شود. دیورتیک‌ها موادی هستند که می‌توانند ادرار شما را افزایش بدهند. در ادرار سطح قابل توجه‌ای از سموم مانند اسید اوریک وجود دارد و از همین رو افزایش آن به سلامت کبد کمک می‌کند.

کنترل دیابت

یکی دیگر از بیماری‌هایی که استفاده از این میوه می‌تواند به آن کمک کند، دیابت نام دارد. در سال 2011 دانشمندان چینی آزمایشی دو مرحله‌ای بر روی این میوه انجام دادند. نتایج نشان می‌داد استفاده از توت هندی قادر است در کاهش مواردی مانند هموگلوبین گلیکوزیله، تری گلیسیرید سرم و کلسترول لیپوپروتئین در بدن نقش داشته باشد. این موضوع یک خبر بسیار عالی برای بیماران دیابتی محسوب می‌شود. علاوه بر این، جالب است بدانید که ترکیبات موجود در این میوه می‌توانند با تحریک انسولین، به ترشح آن کمک کنند.

خواص کلپ ، کاهش وزن و ضد التهاب
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

1/5 ( 1 نظر )
برچسب ها

خواص میوه ها سلامت قلب سلامت کبد

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *