Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

برشماری تاثیرات چای کهن دار بر روی سلامتی 

برشماری تاثیرات چای کهن دار بر روی سلامتی

کهن دار گونه‌ای درخت است که به خانواده کهن داران تعلق دارد. این درختان که با نام جینکو نیز شناخته می‌شوند، برگ‌های خزان پذیر و بادبزنی دارند. این درخت در بیشتر قسمت‌های دنیا وجود دارد اما گیاه شناسان بر این باور هستند که کشورهای آسیای شرقی زیستگاه بومی کهن دار می‌باشد. این درختان عمری بسیاری طولانی دارد و به همین دلیل عده زیادی به آنها فسیل‌های زنده می گویند. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که از آنها به دست می‌آید چای کهن دار است که در کشورهای آسیایی طرفداران زیادی دارد. پزشکان طب سنتی اعتقاد دارند مصرف این چای می‌تواند به بسیاری از مشکلات کمک کند. اگر دوست دارید بیشتر با خواص چای کهن دار آشنا شوید، ما را در ادامه همراهی کنید.

چای کهن دار

خواص چای کهن دار

جالب است بدانید که بیش از دو هزار سال است که از چای کهن دار در طب سنتی چینی استفاده می‌شود. دانشمندان در سال‌های اخیر با انجام آزمایش‌های متنوع به این نتیجه رسیده‌اند که عصاره برگ‌های این درخت تأثیرات بی نظیری بر روی بدن دارد و به همین دلیل از آن در ساخت بسیاری از داروها استفاده می‌شود. ویتامین A، ویتامین C، نیاسین، سدیم، فسفر، مس و پتاسیم تنها بخش از مواد آلی و معدنی موجود در این چای هستند. دانشمندان ژاپنی نیز در طی تحقیقات خود ثابت کرده‌اند که در عصاره این گیاه ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها، ترپنوئید و سایر مواد شیمیایی ارگانیک وجود دارد.

درمان آلزایمر

یکی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که می‌توان با استفاده از چای کهن دار درمان کرد، آلزایمر می‌باشد. متأسفانه این بیماری از جمله مشکلات عصبی رایج به شمار می‌رود که بیش از 30 درصد مردم دنیا در کهن‌سالی به آن مبتلا می‌شوند. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده که نتایج نشان می‌دهد این موضوع ریشه در حجم بالای آنتی اکسیدان موجود در عصاره این گیاه دارد. در سال 2010 آزمایشاتی بر روی موش‌ها انجام شد. در این آزمایش، 50 موش در معرض عصاره این گیاه قرار گرفتند. نتایج نشان می‌داد آسیب‌های عصبی در این موش‌ها، تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
روغن لامی چیست و چه خواصی دارد؟

کاهش استرس

درست مانند سایر دم‌نوش‌ها، چای کهن دار نیز می‌تواند شرایط استرس زا و اضطراب را در شما کاهش بدهد. مصرف این چای باعث می‌شود تا اعصاب شما آرام شوند و در نتیجه میزان تنش‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. علاوه بر این، مشاهدات حاکی از این است که مصرف این چای با کاهش سطح کورتیزول، رابطه مستقیم دارد. هورمون کورتیزول یکی از عواملی است که می‌تواند استرس را در بدن شما ایجاد کند، در نتیجه هر چه کمتر شود، آرامش شما افزایش پیدا می‌کند.

تقویت سلامتی با استفاده از گیاه زوفا
بیشتر بخوانید

افزایش میل جنسی

چای کهن دار

آمارهایی که در سال 2014 منتشر شده نشان می‌دهد که بیش از 20 درصد مردان و 30 درصد زنان از سردی یا عدم تمایل به رابطه جنسی رنج می‌برند. برای درمان این مشکل راه‌های مختلفی وجود دارد اما بدون شک یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش میل جنسی، استفاده از محصولات طبیعی می‌باشد چرا که این روش‌ها هیچ گونه عوارض جانبی از خود برجای نمی‌گذارند. چینی‌ها برای سال‌ها از این چای برای مبارزه با سردی استفاده می‌کردند. امروزه ثابت شده که مصرف این چای می‌تواند باعث افزایش هورمون‌های جنسی مانند استروژن و تستسترون شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
واسابی ، جلوگیری از سرطان و درمان آرتریت

تقویت سلامت قلب

بیماری‌های قلبی یکی از خطرناک‌ترین مشکلات هستند چرا که اگر جدی گرفته نشوند، می‌توانند باعث مرگ و میر شوند. به همین دلیل، تقویت سلامت قلب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چای کهن دار از جمله موادی است که مصرفش می‌تواند به کاهش کلسترول بد LDL منجر شود. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که افزایش سطح کلسترول در بدن می‌تواند منجر به بیماری‌های خطرناکی مانند حملات قلبی، سکته مغری آترواسکلروز، نارسایی میترال و آندوکاردیت شوند. اگر دوست دارید سلامت قلب خود را تضمین کنید، پیشنهاد می‌دهیم در طول هفته چند وعده از این چای بنوشید.

کاهش فشار خون

یکی از مهم‌ترین عناصری که در عصاره این گیاه یافت می‌شود، پتاسیم است. پتاسیم مهم‌ترین عامل در کاهش فشار خون بالا به شمار می‌رود چرا که می‌تواند رگ‌های خونی شما را گشاد کند. فشار خون زمانی بالا می‌رود که در مسیر رگ‌های شما انسداد پیش می‌آید و در نتیجه قلب مجبور می‌شود برای خون رسانی فشار بیشتری به خود وارد کند. مصرف پتاسیم می‌تواند با گشاد کردن رگ‌ها، این فشار را کاهش بدهد. بهتر است با مصرف این چای از فشار خون بالا جلوگیری کنید چرا که تشخیص این بیماری بسیار سخت است.

معرفی لیست فواید بی نظیر روغن شی باتر
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی کاهش استرس کاهش فشار خون

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *