Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

بررسی خواص پوست کاج در طب سنتی 

بررسی خواص پوست کاج در طب سنتی

کاج یکی از آشناترین درختان همیشه سبز است که در اکثر خیابان های ایران یافت می شود. یکی از دلایلی که باعث شده است شهرداری ها و سازمان ها از این درخت استفاده کنند این است که کاج به آب زیادی نیاز ندارد. درخت‌های کاج برگهای سوزنی و باریکی با یک غلاف یا پوشش ضخیم و چرب بیرونی دارند. این لایه از تبخیر آب جلوگیری می‌کند. به همین علت است که برگهای این‌گونه از درختان چندین سال عمر می کند. برای سال ها از خواص پوست کاج در طب سنتی استفاده می شده است و همین موضوع باعث شده است تا دانشمندان تحقیقات جدیدی را در این مورد انجام دهند. در این مقاله به بررسی نتایج برخی از این تحقیقات می پردازیم.

خواص پوست کاج

خواص پوست کاج

کاهش میزان قند خون، بهبود علائم دیابت: تحقیقات زیادی در مورد خواص پوست کاج و تاثیرات آن بر روی دیابت انجام شده است. مطالعه ای توسط بیمارستان مردان گوانگ از موسسه تحقیقات علوم پزشکی چینی توسط 77 بیمار مبتلا به دیابت نوع II انجام شد تا تعیین شود آیا عصاره پوست کاج خواص ضد دیابتی دارد یا نه! بیماران به مدت 12 هفته با 100 میلی گرم Pycnogenol، که یک نسخه معروف عصاره پوست کاج است، داده شد. نتایج این آزمایش نشان داد که استفاده از عصاره پوست کاج می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و عملکرد اندوتلیال را بهبود بدهد.

پیشگیری از مشکلات شنوایی: نوعی بیماری شنوایی به اسم Ototoxicity که به دلیل استفاده از برخی دارو های شیمیایی مانند سیس پلاتین رخ می دهد، می تواند به سلامت گوش داخلی و یا عصب وستیبولکوکولار صدمه وارد کند و باعث از دست رفتن شنوایی شود. این عصب بر روی تعادل بدن نیز نقش دارد چرا که سیگنال تعادل از طریق آن به مغز ارسال می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که عصاره پوست کاج ممکن است به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در کاهش این علائم کمک کند. بنابراین، این عصاره قدرتمند به عنوان یک درمان عفونت گوش طبیعی نیز شناخته می شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص خار مریم ، بهبود سلامت کبد و درمان پسوریازیس

خواص پوست کاج

از بین بردن عفونت ها: مطالعاتی برای بررسی خواص پوست کاج بر روی زخم های عفونی سودوموناس انجام شده است. زخم های سودوموناس معمولا بعد از انجام عمل های جراحی، درست در زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف است، رخ می دهد. با این حال این زخم ها در افراد معمولی نیز مشاهده شده است. این مطالعات در مجله تحقیقات در علوم دارویی چاپ شدند و نشان می دادند که فعالیت آنتی اکسیدان های خاص این ماده به ویژه پروانتوسیانیدین می تواند به سرعت این زخم ها را از بین ببرد. بیشتر دانشمندان اعتقاد دارند که فعالیت ضد پودوموناس پوست کاج می تواند درمانی برای تمام عفونت ها باشد.

خواص پیچ امین الدوله در طب سنتی را بیشتر بشناسید
بیشتر بخوانید

حفاظت پوست: عصاره پوست کاج می تواند یک محافظ عالی برای سلامت پوست باشد چرا که پوست کاج یک داینامیک آنتی اکسیدان است. یکی از سوال های که دانشمندان این روز ها از خود می پرسند این است که چگونه از ویتامین دی نور خورشید استفاده کنیم ولی در معرض آسیب های اشعه های خطرناک آن قرار نگیریم؟ خواص پوست کاج جواب این سوال می باشد چرا که تحقیقات نشان می دهد در آن ماده ای به اسم Pycnogenol وجود دارد که باعث کاهش هیپرپیگمانتاسیون پوست شده و از آسیب اشعه های خطرناک جلوگیری می کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص صمغ کندر، تنظیم قاعدگی و افزایش ادرار

خواص پوست کاج

کاهش اختلال نعوظ: یکی از بهترین روش ها برای درمان اختلالات نعوظ استفاده از روش های طبیعی مانند عصاره پوست کاج است. اختلال نعوظ در طول یک یا دو دهه گذشته افزایش چشم گیری داشته است و از همین رو پزشکان زیادی را مجبور کرده است تا در مورد آن تحقیقاتی را صورت بدهند. بر طبق یک مطالعه ژاپنی، ترکیب Pycnogenolt و L-arginine ممکن است این مشکل را از بین برده و اتاق خواب شما را شادتر کند. چهل و هفت مردان ژاپنی با اختلال عملکرد نعوظ خفیف، مکمل L-arginine را در مدت خاصی مصرف کردند؛ مطالعات نشان داد که بعد از حدود هشت تا 16 هفته درمان، غلظت اسپرم افزایش مییابد و شامل بهبود عملکرد ارگاسمی می شود.

کاهش التهاب: همان طور که اشاره کردیم عصاره پوست کاج در زمینه خواص آنتی اکسیدانی حرف اول را می زند. این آنتی اکسیدان ها برای از بین بردن التهابات و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن بسیار مفید هستند. مطالعاتی در ترکیه بر روی افرادی که تحت عمل جراحی شکم قرار گرفته بودند، انجام شد تا تعیین کنند که آیا عصاره پوست کاج می تواند به کاهش التهاب کمک کند. آنها به مدت 10 روز از مکمل Pycnogenol استفاده کردند. نتایج نشان می داد که استفاده از این روش می تواند یک درمان موثر برای بهبود ضایعات مرتبط با جراحی باشد.

5 درمان سنتی که هنوز می توانند به ما کمک کنند
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

1/5 ( 1 نظر )
برچسب ها

فواید پوست کاج کاهش التهاب کاهش قند خون

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *