Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

بررسی خواص بی نظیر روغن زیره سبز 

بررسی خواص بی نظیر روغن زیره سبز

زیره سبز یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود. این ادویه از دانه‌های گیاهی یک ساله، علفی و معطر به اسم L. Cuminum cyminum که به خانواده چتریان تعلق دارد، عمل می‌آید. گیاه شناسان باور دارند که این گیاه بومی کشورهای آسیای مرکزی مانند هند و سریلانکا می‌باشد. مصرف زیره سابقه‌ای چند هزار ساله دارد به طوری که در کتیبه‌های سومری‌ها نیز حتی به آن اشاره شده است. یکی از مهم‌ترین محصولات این ادویه، روغن زیره سبز می‌باشد که خواص و ویژگی‌های درمانی بی نظیری دارد. اگر دوست دارید با فواید شگفت انگیز این روغن بیشتر آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن زیره سبز

خواص روغن زیره سبز

مصرف روغن زیره سبز می‌تواند به شما در درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها کمک کند. در این روغن ترکیبات بی نظیری وجود دارد که استفاده از آنها بر روی بخش‌های مختلف بدن تأثیر می‌گذارند. از مهم‌ترین ترکیباتی که در این روغن وجود دارد می‌توان به مواردی مانند کومینیک اسید، سیمن، Dipentene، لیمونن، فلاندرن و پینن اشاره کرد. این ترکیبات بسیار نادر و ارزشمند هستند به طوری که بسیاری از داروها و مکمل‌های سلامتی را با استفاده از آنها تولید می‌کنند. مشاهدات نشان می‌دهد که اولین بار چینی‌ها به خواص درمانی روغن زیره سبز پی بردند چرا که در کتاب طبی سونگ یی به این روغن اشاره شده است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
کاهش وزن با استفاده از فواید گل یوکا

تقویت دستگاه گوارشی

یکی از مهم‌ترین خواصی که به مصرف این روغن نسبت می‌دهند، تقویت دستگاه گوارشی می‌باشد. دانشمندان باور دارند که این ماده می‌تواند به شما در پیشگیری از مشکلاتی مانند نفخ معده، سوء هاضمه و یبوست کمک کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف این روغن باعث می‌شود تا ترشح هورمون‌های گوارشی افزایش پیدا کنند. البته ذکر این نکته واجب است که اگر شما بیش از اندازه از این روغن استفاده کنید، تأثیر عکس می‌گذارد و به عنوان مثال شرایطی مانند تهوع و استفراغ را ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین خواص روغن هسته زردآلو در طب سنتی
بیشتر بخوانید

افزایش ادرار

روغن زیره سبز

این روغن یک دیورتیک بسیار قوی محسوب می‌شود. این بدان معنی است که مصرف آن می‌تواند میزان و دفعات ادرار را افزایش بدهد. پزشکان باور دارند که این موضوع می‌تواند به بسیاری از مشکلات کمک کند. به عنوان مثال، افزایش ادرار در سم زدایی بدن نقش دارد و این موضوع به کسانی که دچار نارسایی کبد هستند کمک می‌کند چرا که در ادرار میزان زیادی اسید اوریک وجود دارد. علاوه بر این، ثابت شده که در ادرار چربی نیز موجود می‌باشد. این موضوع شاید خوشایند نباشد ولی ادرار کردن قادر است به صورت مؤثری به کاهش وزن منجر شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
نجم آبی ، بهبود فعالیت متابلویک و تقویت سلامت استخوان

کاهش علائم یائسگی

یکی از دوره‌هایی که خانم‌ها در طول زندگی به آن رو به رو می‌شوند، یائسگی می‌باشد. در این دوره به دلیل عدم تنظیم هورمون‌های جنسی، مشکلاتی مانند اختلال خلق و خو، گرگرفتگی و سر درد به سراغ شما می‌آید. معمولاً خانم‌ها ترجیح می‌دهند با هورمون درمانی به کاهش علائم یائسگی کمک کنند اما این روش عوارض جانبی گسترده‌ای دارد. استفاده از مواد طبیعی مانند روغن زیره سبز می‌تواند یک جایگزین عالی باشد چرا که مصرف آن هیچ گونه عوارض جانبی از خود بر جای نمی‌گذارد. مشاهدات نشان می‌دهد که این روغن به افزایش ترشح هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژستورن منجر می‌شود.

کاهش اضطراب

از دیگر خواص مهم این روغن می‌توان به کاهش اضطراب اشاره کرد. اضطراب و فشارهای روانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد بیماری‌های مزمن شناخته می‌شوند. طبیعت آرامش بخش این روغن می‌تواند به تسکین اعصاب شما منجر شود. همچنین در سال 2015 مشخص شد که روغن زیره سبز قادر است به کاهش ترشح کورتیزول نیز کمک کند. این هورمون یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند اضطراب و استرس را ایجاد کند. اگر از مشکلاتی مانند بی خوابی رنج می‌برید، توصیه می‌کنیم که استفاده از این روغن را در دستور کار خود قرار دهید.

دانه‌های تاج خروس و آشنایی با فواید درمانی آنها
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی کاهش اضطراب کاهش علائم یائسگی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *