Subscribe Now
Trending News

مقالات

پوست و زیبایی

انواع مدل کوتاهی مو متناسب با ۵ فرم صورت 

انواع مدل کوتاهی مو متناسب با ۵ فرم صورت

اغلب خانم‌ها برای ایجاد تغییر اساسی تصمیم می‌گیرند که موهای خود را کوتاه کنند. بسیاری از انجام آن تردید دارند چرا که ممکن است کمی زمان ببرد تا موهایشان به اندازه‌ی دلخواه برسد. کوتاهی مو باید با توجه به سن، جنس مو و فرم صورت همخوانی و مطابقت داشته باشد و بر اساس آن انتخاب شود.

اغلب آرایشگران برای بررسی تناسب فرم صورت و کوتاهی مو از روش زیر استفاده می‌کنند شما نیز میتوانید‌ با این روش بررسی کنید که آیا کوتاهی مو با فرم صورتتان مطابقت دارد یا خیر؟

برای اینکار شما به یک خط کش و مداد نیاز دارید. مداد را در زیر چانه‌ی خود به صورت افقی قرار دهید و خط کش را به شکل عمودی طوری که با مداد زاویه 90 درجه بسازد نگه دارید. سپس از زیر گوشتان تا جایی که مداد قرار دارد را اندازه گیری کنید. اگر نتیجه‌ی بدست آمده کمتر از 5/5 سانتی متر بود به این معناست که موی کوتاه برای شما مناسب است و اگر عدد بدست آمده بیشتر از این مقدار بود بهتر است موهای خود را کوتاه نکنید.

کوتاهی مو مناسب فرم صورت

انواع مدل کوتاهی مو متناسب با فرم صورت

فرم صورت هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و از آنجا که مدل موی شما تاثیر بسزایی در چهره‌ی شما خواهد داشت پس بهتر است قبل از کوتاه کردن موهایتان ابتدا فرم صورت خود را شناسایی و مدلی متناسب با فرم صورتتان انتخاب نمائید تا بر زیبایی شما افزوده شود.

مدل های مو

  • صورت گرد

این دسته از افراد گونه های برجسته‌تری دارند و زوایای صورتشان به درستی مشخص نیست. بیشتر مدل‌های کوتاهی برای صورت‌های گرد مناسب هستند. برای اینکه از گردی صورت شما کاسته شود بهتر است از مدل‌های خرد یا لایه لایه برای موهای خود استفاده کنید و از کوتاه کردن موها به شکل یک دست پرهیز کنید.

  • صورت کشیده
کانتورینگ مو
بیشتر بخوانید

افرادی که صورتشان کشیده است، پیشانی بلندی‌تری دارند بنابراین بهتر است از مدل‌های چتری استفاده کنید تا پیشانی شما را کوتاه‌تر جلوه دهد. از این رو باید به این نکته توجه کنید که اگر جزو افرادی هستید که گردن بلندی دارید بهتر است جلوی مو بلندتر از پشت مو و چنانچه گردن کوتاهی دارید برای نمایش بیشتر گردن بهتر است مدل کوتاه را انتخاب کنید.

  • بیضی

افرادی که فرم صورتشان بیضی است گونه و فک آنها زاویه ندارد که به این نوع فرم چهره کلاسیک گویند. بنابراین اگر فرم صورتتان بیضی است و یا پیشانی بلندی دارید بهتر است از مدل‌های چتری کوتاه استفاده کنید چرا که باعث می‌شود صورت شما گردتر به نظر برسد.

توجه! چتری برای موی کوتاه مستلزم موهای صاف و لخت می‌باشد.

  • مربعی

افرادی که صورتشان مربعی شکل است طول و عرض چهره‌شان با هم یکسان است. از این رو بهتر است از مدل‌های یکدست اجتناب کنید استفاده از مدل موهای کوتاه تا متوسط باعث می‌شود صورت شما گردتر بنظر برسد و یا حتی می ‌توانید موی بلند با چتری داشته باشید که باعث می‌شود زیباتر به نظر برسید.

  • قلبی

افرادی که صورتشان قلبی شکل است پیشانی بزرگ و چانه کوچک و نوک تیز دارند و اینگونه افراد باید در انتخاب مدل موی خود دقت بیشتری داشته باشند. برای اینکه پیشانی شما کوتاه‌تر بنظر برسد بهتر است از مدل موی چتری استفاده کنید زیرا از نمایش پیشانی شما کاسته می‌شود و آن را می‌پوشاند.

اگر مایل هستی که چانه‌ی شما کمتر توجه کند از مدل موهایی استفاده کنید که از چانه‌ی شما کوتاه‌تر باشد و کنار فک شما باشد همینطور اگر بخواهید موهای شما پرتر بنظر برسد بهتر است موهای روی سر را به علت کوچک کردن پیشانی خلوت‌تر و موهای کنار گونه‌هایتان را پرتر نگه دارید.

۵ تغییر در شیوه مراقبت از مو‌ها در آستانه پاییز
بیشتر بخوانید

 بیشتر بخوانید: موهایتان را بر اساس فرم صورتتان رنگ کنید 

انواع مدل مو

اسامی مدل‌های کوتاهی مو زنانه و کاربردشان

  • مدل موی ساده

مدل مویی است که اندازه‌ی جلوی مو با پشت مو برابر است و شکل خاصی ندارد.

  • مدل موی قارچی

مدل قارچی یک مدل فانتزی است. در این مدل پشت موها کاملا کوتاه شده و روی موها تا وسط گوش کوتاه می‌شود دقیقا مانند یک قارچ و جلوی مو چتری زده می‌شود بنابراین کسانی که گردن کوتاهی دارند توصیه می‌شود که این مدل را انتخاب نکنند.

  • آلمانی

یکی از مدل موهایی که بسیار پرطرفدار است مدل آلمانی است. قسمت بالای مو کوتاه و برای پرتر نشان دادن مو اطراف آن را با ماشین می‌تراشند.

  • مدل موی خرد

به این مدل مو لایه‌ای نیز گویند. برای موهایی که از نظر قدی کوتاه و بلند باشند مناسب است چرا که موها را بسیار زیبا نشان می‌دهد. افرادی که موهای نازک دارند این مدل برایشان مناسب است.

  • مدل موی چتری

همانطور که در بالا توضیح داده شد افرادی با پیشانی بلند از این مدل می‌توانند استفاده کنند.

 بیشتر بخوانید: ۶ مدل موی خیره کننده چتری 

  • مدل موی آناناسی

در این مدل که قسمت بالایی مو خرد می‌شود برای افرادی که صورت‌های گردی دارند بسیار مناسب است.

  • مدل موی پیکسی

این مدل مو که شبیه مدل موی مردانه است به تازگی در بین دختران جوان طرفدار زیادی پیدا کرده است زیرا این مدل مو باعث می‌شود برجستگی‌های صورت به زیبایی نمایش داده شود. کوتاهی پیکسی به این صورت است که پشت مو کاملا کوتاه است و جلوی مو کمی بلندتر از آن است. در بسیاری از موارد از تکنیک‌هایی با ماشین اصلاح استفاده می‌شود که باعث می‌شود موها پرتر نشان داده شود.

  • مدل موی آندرکات
خواص آب برنج برای مو سر
بیشتر بخوانید

این مدل به این صورت است که موهای بالای سر بلند ولی موهای کنار و پشت سر بسیار کوتاه می‌باشد. این مدل بسیار زیباست و در بین آقایان نیز طرفدار زیادی دارد.

  • مدل موی آبشاری

این مدل مو برای کسانی که قد موی آنها تا پایین شانه باشد مناسب است. در این حالت موها از روی سر تا قد مو خرد می‌شوند. این مدل برای افرادی که موهای کم پشتی دارند مناسب است.

اگر به دنبال آرایشگاه کوتاهی موی خوب در تهران،اصفهان و سایر شهرهای ایران هستید میتوانید لیست بهترین سالن‌های کوتاهی مو را در استایلی مشاهده کنید…

  رزرو نوبت برای خدمات کوتاهی مو 

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *