Subscribe Now
Trending News

مقالات

تغذیه و رژیم غذایی

آیا مصرف قهوه برای شما بد است؟ 

آیا مصرف قهوه برای شما بد است؟

[ad_1]

قهوه یک نوشیدنی محبوب و رایج در سراسر جهان است. در واقع، حدود 90 درصد از بزرگسالان هر روز نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند. خوشبختانه، تحقیقات ارتباطی بین مصرف قهوه و بهبود سلامت پیدا کرده است. اگرچه ممکن است برای همه مناسب نباشد.

درباره تأثیر قهوه بر سلامتی، توصیه‌های مصرف روزانه و مواردی که در نوشیدنی‌های قهوه باید به آن توجه کنید، بیشتر بدانید.

آیا قهوه ناسالم است یا سالم؟

با توجه به محبوبیت این نوشیدنی، قهوه اغلب موضوع بسیاری از مطالعات بوده است که بررسی می کنند چگونه بر سلامت و تندرستی شما تأثیر می گذارد.

مزایای بالقوه سلامتی

به طور کلی، کافئین (اغلب جزء قهوه) می تواند عملکرد را افزایش دهد. اما کافئین تنها خاصیت یک فنجان دم کرده نیست که ممکن است بر سلامت شما تأثیر بگذارد. هنگامی که دانه های قهوه برشته می شوند، حاوی بیش از 1000 ترکیب فعال زیستی هستند. لوبیا بوداده با برخی از خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی مرتبط است.

همانطور که گفته شد، تأثیر قهوه بر سلامت شما بر اساس روش دم کردن، مقدار مصرف، نوع دانه و حتی تنظیم آسیاب متفاوت است. با در نظر گرفتن این موضوع، چند مزیت با مصرف قهوه همراه بوده است.

نوشیدن قهوه ممکن است خطر برخی از بیماری‌ها را کاهش دهد، از جمله:

با این حال، مقدار و نوع قهوه ای که می نوشید برای بهره مندی از مزایای قهوه مهم است. بررسی چندین مطالعه منتشر شده در سال 2021، کاهش 9 درصدی خطر افسردگی را برای افرادی که روزانه چهار فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند، نشان می دهد. به طور مشابه، افرادی که روزانه سه تا پنج فنجان قهوه می نوشند، به احتمال زیاد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

علاوه بر این، فواید قهوه ممکن است به دلیل ترکیب کافئین به تنهایی نباشد، بلکه به دلیل چیز دیگری در قهوه باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که کاهش خطر ابتلا به دیابت برای کسانی که هم قهوه کافئین دار و هم بدون کافئین مصرف می کنند وجود دارد.

بهترین صبحانه برای لاغری
بیشتر بخوانید

معایب احتمالی مصرف قهوه

blank

به طور کلی، هرکسی که کافئین زیادی از قهوه یا منابع دیگر دریافت می‌کند، ممکن است در نهایت دچار اضطراب یا عصبانیت یا ناراحتی معده شود. قهوه همچنین ممکن است شما را در شب بیدار نگه دارد، زیرا ساعت ها پس از آخرین جرعه در بدن می ماند و می تواند خواب را مختل کند.

افراد باردار با مصرف زیاد کافئین ممکن است در معرض خطر وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس و حتی از دست دادن بارداری در مقایسه با افرادی که کافئین را در حد متعادل مصرف می کنند، باشند.

همچنین مشخص شده است که کافئین بیش از حد خطر شکستگی استخوان را به خصوص در زنان افزایش می دهد.

علاوه بر این، محققان دریافته‌اند که مصرف قهوه ممکن است کنترل فشار خون را برای افراد مسن مبتلا به فشار خون (فشار خون بالا) دشوارتر کند. برخی دیگر ممکن است با افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی (ریتم نامنظم قلب) ناشی از آن مواجه شوند.

افراد مبتلا به برخی بیماری‌های گوارشی، مانند گاستریت، سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) و بیماری التهابی روده، ممکن است بدتر شدن وضعیت خود را تجربه کنند.

اگرچه همه محققان موافق نیستند، برخی از افراد هنگام نوشیدن قهوه بدون فیلتر آماده شده در فرنچ پرس یا پرکولاتور، افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) را که کلسترول “بد” در نظر گرفته می شود، تجربه کرده اند. سطوح بالای LDL می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد.

قهوه همچنین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد.

قهوه بدون کافئین در مقابل قهوه بدون کافئین

قهوه کافئین دار حدود 80 تا 100 میلی گرم (میلی گرم) کافئین در هر فنجان دارد، در حالی که قهوه بدون کافئین حاوی حدود 5 تا 12 میلی گرم است.

شاخص توده بدنی (BMI) چیست؟
بیشتر بخوانید

بسیاری از محققان بررسی کرده اند که آیا محتوای کافئین قهوه بر مزایای سلامتی آن تأثیر می گذارد یا خیر. مشخص شده است که وقتی کافئین از دانه ها برای تهیه قهوه بدون کافئین حذف می شود، خواص زیست فعال قهوه حفظ می شود. خواص زیست فعال اجزای قهوه هستند که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.

حکم در مورد مصرف روزمره

کارشناسان محدودیت روزانه 400 میلی گرم کافئین را برای بزرگسالان توصیه می کنند. این به حدود چهار فنجان 8 اونس قهوه در روز می رسد که معمولاً حاوی 80 تا 100 میلی گرم در هر فنجان است.

به افراد باردار توصیه می شود که مصرف کافئین خود را به 200 میلی گرم در روز (حدود دو فنجان قهوه 8 اونس) محدود کنند. مشخص نیست که مصرف بیشتر آن خطراتی برای سلامتی دارد یا خیر.

در حالی که هیچ دستورالعمل خاصی برای مصرف کودکان و نوجوانان وجود ندارد، متخصصان اطفال عموماً محرک هایی از جمله کافئین را برای این جمعیت ها توصیه نمی کنند.

چگونه نوشیدنی های قهوه می توانند برای شما مضر باشند؟

blank

در حالی که قهوه ممکن است تأثیر مثبتی بر سلامت شما داشته باشد، آنچه به قهوه خود اضافه می کنید ممکن است آن را به انتخابی سالم تر تبدیل کند.

قهوه سیاه دم کرده حداقل کالری دارد. یک فنجان 8 اونس حاوی کمتر از 3 کالری است. بازدید از یک قهوه‌خانه تأیید می‌کند که راه‌های زیادی برای تهیه قهوه وجود دارد و بسیاری از این نوشیدنی‌های قهوه حاوی قند، طعم‌دهنده، شیر، خامه و خامه هستند. توجه داشته باشید که این افزودنی‌ها می‌توانند بر کالری‌ها تأثیر بگذارند و هر گونه فواید سلامتی قهوه را بپوشانند.

خلاصه

قهوه برشته حاوی کافئین و همچنین ترکیبات زیادی است که ممکن است با فواید سلامتی مرتبط باشد.

عوارض مصرف شراب قرمز
بیشتر بخوانید

مصرف منظم قهوه ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله دیابت، سکته مغزی، افسردگی، بیماری های قلبی عروقی و حتی برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. با این حال، مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث عصبانیت و اضطراب شما شود و خواب شبانه را سخت کند.

بیشتر بزرگسالان سالم می توانند روزانه حدود چهار فنجان قهوه بخورند. اگر باردار هستید یا بیماری های زمینه ای دیگری دارید، مصرف قهوه سالم را با پزشک خود در میان بگذارید. در حالی که قهوه سیاه حاوی کالری کمی است، افزودنی هایی مانند شکر، خامه، شیر و طعم دهنده ها می توانند کالری را افزایش دهند و آن را کمتر سالم کنند.

سوالات متداول

چه چیزی قهوه فرنچ پرس را بد می کند؟

برخی تحقیقات نشان داده است که قهوه بدون فیلتر می تواند کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را افزایش دهد. این نوع قهوه در فرنچ پرس، موکا پات یا پرکلاتور تهیه می شود.

با این حال، محققان دیگر این یافته را مورد تردید قرار داده اند و بیان کرده اند که عوامل دیگر، مانند رژیم غذایی مصرف کنندگان قهوه، ممکن است به طور متفاوتی بر سطح کلسترول تأثیر بگذارد.

آیا راه سالمی برای نوشیدن قهوه وجود دارد؟

اگر می‌خواهید میزان چربی و کالری نوشیدنی قهوه خود را کاهش دهید، می‌توانید طعم‌دهنده‌های کم‌چرب و کم‌شکر، خامه و شیر را به فنجان خود انتخاب کنید. به جای شکر، ترکیبات شیرین طبیعی مانند عصاره دارچین یا وانیل را در نظر بگیرید.

[ad_2]
منبع مقاله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *