Subscribe Now
Trending News

مقالات

تغذیه و رژیم غذایی

آنچه در مورد روزه برای کاهش فشار خون باید بدانید 

آنچه در مورد روزه برای کاهش فشار خون باید بدانید

[ad_1]

روزه داری متناوب به یک روند غذایی محبوب تبدیل شده است که برای فشار خون، کاهش وزن، التهاب، کلسترول و قند خون مفید است.

این مقاله بر رابطه بین روزه و فشار خون تمرکز دارد، مشکلات ناشی از فشار خون بالا را بررسی می‌کند و به این می‌پردازد که چگونه روزه گرفتن ممکن است یکی از راه‌های کمک به کاهش آن باشد.

نگرانی در مورد فشار خون بالا

فشار خون بالا بالا تقریباً نیمی از آمریکایی ها را تحت تأثیر قرار می دهد و خطر ابتلا به چندین بیماری شدید را افزایش می دهد. افراد مبتلا به فشار خون بالا بیشتر در معرض خطر ابتلا به موارد زیر هستند:

اگر فشار خون بالا در شما تشخیص داده شده است، راه های زیادی برای کاهش آن و کاهش خطر وجود دارد. تغییرات سبک زندگی بخش بزرگی از کنترل فشار خون، به ویژه تغییرات رژیم غذایی است.

در حالی که نشان داده شده است که انتخاب غذاهای مغذی و کاهش مصرف نمک و غذاهای فرآوری شده مفید است، تحقیقات همچنین نشان می دهد که برخی از الگوهای روزه داری ممکن است فشار خون را نیز کاهش دهند.

روزه چه تاثیری بر فشار خون دارد

روش های مختلف روزه داری برای کاهش فشار خون نشان داده شده است، با یک مطالعه نشان دهنده کاهش چشمگیر ۱۱ امتیازی است. مطالعات برای تعیین دقیق چگونگی کاهش فشار خون توسط روزه ادامه دارد. به نظر می رسد که مکانیسم های مختلفی در این رابطه دخیل هستند.

اولاً، نشان داده شده است که محدودیت کالری فشار خون را کاهش می دهد. روزه داری اغلب با دریافت کلی کالری کمتر همراه است که می تواند به توضیح برخی از اثرات آن کمک کند.

مطالعات همچنین نشان می‌دهند که هنگام روزه‌داری، سیستم عصبی در حالت آرام‌تری قرار دارد که به عنوان تن پاراسمپاتیک شناخته می‌شود. این در تضاد با حالت افزایش هوشیاری یا لحن سمپاتیک است که با افزایش فشار خون همراه است.

روزه حتی ممکن است بر فشار خون از طریق روده تأثیر بگذارد میکروبیوم، جمعیت باکتری هایی که در سیستم گوارشی زندگی می کنند و اثراتی از هضم تا سیستم ایمنی دارند.

خواص روغن آووکادو
بیشتر بخوانید

تغییرات وزن و از دست دادن آب همچنین می تواند فشار خون را کاهش دهد، همانطور که در مطالعات انجام شده روی افرادی که روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را انجام می دهند مشاهده می شود.

در این مدت، روزه داران در ساعات روشنایی روز غذا و نوشیدنی نمی خورند. یک مطالعه نشان داد افرادی که در ماه رمضان روزه می‌گیرند، مستقل از تغییرات وزن یا محتوای آب بدن، فشار خون پایین‌تری را تجربه کردند.

خطر افت فشار خون

خطر افت فشار خون

از آنجایی که روزه می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، افراد مبتلا به فشار خون پایین باید به دقت کنترل کنند که فشار خون خیلی پایین نیاید.

این وضعیت که افت فشار خون نیز نامیده می شود، می تواند علائم سبکی سر، سرگیجه، خستگی و غش را ایجاد کند.

چه کسانی نباید روزه بگیرند؟

برخی از افراد ممکن است واکنش اغراق آمیزی به روزه گرفتن داشته باشند. افراد زیر ممکن است بیشتر در معرض خطر عوارض روزه داری باشند:

  • کودکان و سالمندان
  • افراد باردار یا شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، از جمله ضعف، افت فشار خون ارتواستاتیک (فشار خون پایین پس از نشستن/دراز کشیدن)، دیابت و قند خون پایین
  • افراد کم وزن
  • افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند یا در معرض خطر ابتلا به آن هستند
  • کسانی که دچار نقص ایمنی هستند، از جمله آنهایی که پیوند عضو با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دارند

روزه داری طولانی مدت همچنین می تواند به افت فشار خون به دلیل کم آبی بدن منجر شود، بنابراین اطمینان از هیدراتاسیون کافی ضروری است. در مورد برنامه های روزه داری با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر از داروهای فشار خون استفاده می کنید.

ریشه و ساقه کدام گیاهان سمی و مضر است؟
بیشتر بخوانید

سایر فواید روزه داری

ثابت شده است که روزه داری متناوب علاوه بر کاهش فشار خون، اثرات مفید زیر را نیز دارد:

  • بهبود کلسترول
  • کاهش وزن
  • بهبود قند خون و حساسیت به انسولین
  • کاهش التهاب

روزه داری متناوب نیز ممکن است با افزایش طول عمر به بهبود طول عمر کمک کند. بر اساس مطالعات اولیه، به نظر می رسد میزان نارسایی قلبی نیز پایین تر باشد.

چگونه برای یک روزه برنامه ریزی کنیم

برنامه ریزی برای روزه

اگر به خاطر فواید سلامتی آن علاقه مند به روزه داری هستید، مهم است که برنامه های خود را با یک پزشک در میان بگذارید.

آنها می توانند راهنمایی هایی در مورد خطرات و مزایای شرایط خاص شما ارائه دهند و در صورت نیاز تنظیمات دارویی را توصیه کنند.

ابتدا یک برنامه روزه را انتخاب کنید. برنامه ها بر اساس طول و زمان روزه داری متفاوت است. بسته به قصد خاص برای روزه داری، این برنامه ممکن است امکان نوشیدن مایعات را در طول روز فراهم کند.

در هر صورت، از قبل برنامه ریزی کنید تا از کم آبی و افت فشار خون جلوگیری کنید.

در طول دوره های غذا خوردن، غذاهایی را انتخاب کنید که تغذیه قابل توجهی را فراهم کنند. از قندهای ساده ای که می توانند باعث سقوط قند شوند اجتناب کنید و ترکیبی از کربوهیدرات های پیچیده، چربی و پروتئین را برای جلوگیری از تحلیل عضلانی انتخاب کنید.

خلاصه

فشار خون بالا یک بیماری شایع و جدی است که خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده اند که روزه داری تاثیر مفیدی بر کاهش فشار خون دارد.

خواص پوست میوه ها
بیشتر بخوانید

روزه داری بر وزن، دیابت و کلسترول نیز فواید دارد. یک برنامه روزه داری ایمن باید شامل بحث با پزشک شما، برنامه هایی برای هر دارویی که مصرف می کنید و تعهد به هیدراته ماندن و دریافت تغذیه کافی باشد.

سخن پایانی

اگر شما جزو تقریباً 50 درصد آمریکایی‌های مبتلا به فشار خون هستید، ممکن است به دنبال راه‌هایی برای کاهش فشار خون باشید. اگر تصمیم دارید روزه متناوب را امتحان کنید، حتماً ابتدا برنامه های خود را با یک پزشک متخصص در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا روزه داری متناوب برای فشار خون پایین مفید است؟

مطالعات نشان داده اند که روزه داری متناوب می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

چه چیزی باعث فشار خون پایین می شود؟

تنظیم فشار خون پیچیده است و بسیاری از موقعیت ها می توانند باعث کاهش فشار خون شوند. کم آبی بدن، داروها، عفونت و برخی بیماری های قلبی تنها مواردی هستند که می توانند فشار خون را کاهش دهند.

علائم فشار خون پایین علیرغم علت ثابت است و شامل سبکی سر، خستگی و در موارد شدید، از دست دادن هوشیاری است.

آیا حذف وعده های غذایی باعث کاهش فشار خون می شود؟

حذف وعده های غذایی، مانند روزه داری متناوب، می تواند فشار خون را کاهش دهد. این اثر موقتی به نظر می رسد و فشار خون پس از ناشتا به سطح معمول خود باز می گردد.

به نظر می رسد فشار خون پایین هنگام روزه گرفتن مستقل از کم آبی بدن است که می تواند فشار خون را کاهش دهد.

[ad_2]
منبع مقاله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *