Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با چند روش برای درمان سالک در طب سنتی 

آشنایی با چند روش برای درمان سالک در طب سنتی

یکی از شایع ترین بیماری هایی که از طریق نیش حشرات به انسان منتقل می شود ، سالک می باشد. این بیماری از طریق نیش پشه های خاکی به بدن منتقل می شود. این بیماری در واقع یک نوع بیماری انگلی می باشد چرا که نوعی انگل از طریق نیشه این پشه به بدن وارد می شود که باعث بروز زخم های عمیق بر روی پوست می شود. درمان سالک در طب سنتی ایران همواره وجود داشته است چرا که پشه های خاکی در ایران به وفور وجود دارند. هر ساله 17 هزار بیمار به سالک در ایران دچار می شوند. ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با روش هایی برای درمان سالک در طب سنتی آشنا کنیم.

درمان سالک در طب سنتی

درمان سالک در طب سنتی

استفاده از o

گل ارمنی یکی از بهترین راه های درمان سالک در طب سنتی می باشد. این گل از خاک بسیار مرغوبی می باشد که می تواند باعث بهبود بیماری سالک بشود. این گل از خاک های سرخ درست می شود که یکی از بهترین ماده ها برای قطع کردن خونریزی می باشد. برای اینکه از این گل برای درمان سالک استفاده کنید باید آن را با مقداری سرکه و آب مخلوط کنید و یک ملات غلیظ درست کنید. بهتر است که شب ها قبل از خوابیدن با استفاده از این ملات محل زخم های سالک را ماساژ دهید.

استفاده از فلوس

فلوس یا خرنوب هندی یک درخت زیبا می باشد که از آن برای به دست آوردن الوار و ساخت انواع دارو ها استفاده می شود. بدین منظور شما باید فلوس را در آب گرم قرار دهید تا اینگونه هسته آن از شیره گیاه جدا شود. وقتی که شیره گیاه را جمع کردید آن را با حرارت ملایم گرم کنید و سپس بر روی زخم های خود قرار دهید و با پارچه محل گزیدگی را ببیندید. هر روز باید این پانسمان را عوض کنید. در بیشتر بیمار ها بعد از یک هفته انجام این عملیات ، بیمار سلامت خود را به دست می آورد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی کامل خواص تیریشه بر روی سلامتی

استفاده از عسل و حنا

همان طور که می دانید عسل یکی از بهترین دارو های برای بیماری های جلدی و التهابی می باشد و به همین منظور از است که از آن در درمان سالک در طب سنتی استفاده می شود. اگر می خواهید از خواص عسل بهره ببرید ، بهتر است تا آن را با حنا مخلوط کرده و بر روی زخم های خود قرار دهید. البته باید این نکته را بگوییم که استفاده از این روش می تواند جای زخم ها را بر روی پوست شما باقی بگذارد.

هر آنچه باید از خواص گون در طب سنتی بدانیم
بیشتر بخوانید

استفاده از ازگیل

شاید بیشتر ما از ازگیل تنها در اسم و فامیل استفاده کنیم ولی این ماده در درمان بسیاری از بیماری های پوستی در طب سنتی استفاده می شود. برای اینکه از شر سالک خلاص شوید ، باید چند برگ از ازگیل را در آب بجوشانید و بعد از این که خوب دم کرد ، مقداری از آن را بر روی زخم های خود قرار دهید. این کار را باید هر روز انجام دهیم تا سالک بهبود پیدا کنید. ازگیل از جمله دارو هایی است که در اسلام نیز به آن اشاره شده است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
لیست فواید درمانی مهم نوشیدنی کواس

درمان سالک در طب سنتی

استفاده از آهک و روغن های گیاهی

آهک یکی از بهترین مواد برای از بین بردن انگل ها می باشد و همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم عامل این بیماری انگل می باشد و به همین دلیل استفاده از آهک برای درمان سالک بسیار مفید است. شما می توانید برای اینکه تاثیر این روش را بیشتر کنید ، از روغن های گیاهی مانند زیتون استفاده کنید چرا که این روغن ها دارای مواد ضد عفونی کننده و ضد التهابی می باشند.

حجامت

یکی از بهترین راه هایی که در درمان بسیاری از بیماری ها در طب سنتی استفاده می شود ، حجامت می باشد. در این روش با استفاده از بادکش ها خون شما را بیرون می کشند که باعث تسریع جریان خون و بهبود عملکرد تمام سیستم های بدن از جمله سیستم دفاعی می شود. خیلی ها از انجام این کار وجشت دارند در حالی که یکی از بی خطر ترین راه های درمان سالک استفاده از حجامت می باشد. برخلاف آنچه اکثر مردم فکر میکنند ، خانوم ها نیز می توانند از این روش استفاده کنند.

درمان سرگیجه در طب سنتی با روشهای جالب
بیشتر بخوانید

منبع : https://asanteb.com

2.3/5 ( 3 نظر )
برچسب ها

خواص فلوس خواص گل ارمنی درمان سالک

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *