Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با مهم ترین خواص کاسنی در طب سنتی 

آشنایی با مهم ترین خواص کاسنی در طب سنتی

کاسنی یک گیاه چند ساله می باشد که از خانواده گل‌ستاره‌ای‌ها مشتق شده است. معمولا کاسنی ها را در دو گروه وحشی و کشتی دسته بندی می کنند. انواع وحشی تا دو متر هم رشد می کنند اما کشتی ها از اندازه کوچک تری برخوردار هستند. بیشتر گیاه شناسان اعتقاد دارند که این گیاه بومی کشور های مرکزی آسیا می باشد اما امروزه ثابت شده است که کاسنی برای اولین بار در آفریقا رشد کرده است. در حال حاضر از خواص کاسنی به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می شود و از همین رو کشور های زیادی در سرتاسر دنیا این گیاه را پرورش می دهند.

خواص کاسنی

کاهش استرس

معمولا افرادی که دچار استرس هستند، نباید از کافئین استفاده کنند چرا که این ماده می تواند باعث وخیم تر شدن اوضاع آنها شود. مصرف کافئین کمتر، می تواند به کاهش سطح اپی نفرین و کورتیزول کمک کند. مطالعات انجام شده در سال 2006 در زمینه فارماکولوژی بیوشیمی و رفتار نشان داد که مصرف مکرر کافئین همراه با استرس موجب افزایش قابل توجهی در میزان کورتیزول می شود. از آنجا که کاسنی حاوی کافئین نیست، جایگزین خوبی برای کاهش مصرف کافئین و کنترل کورتیزول در بدن است، به طوری که باعث کاهش استرس می شود. 

خواص ضد التهابی

از دیگر خواص کاسنی می توان به داشتن ویزگی های ضد التهابی اشاره کرد. پلی فنول های گیاهی توانایی مبارزه با التهاب را دارند. یک مطالعه چند مرحله ای بالینی توسط یک گروه مجارستانی در دانشگاه پکاس با شرکت 27 داوطلب انجام شد. در این مطالعه از داوطلبان خواسته شد تا به مدت یک هفته از کاسنی که یک منبع غی از پلی فنول ها است، استفاده کنند. بعد از این مدت، بهبود قابل ملاحظه ای در شکل پذیری سلول های قرمز خون دیده شد که توانایی بدن برای پاسخ به التهاب را با بازسازی سلول ها به شرایط اولیه آنها توصیف می کند. این نتایج نشان می دهد که خواص کاسنی نقش بسزایی در کاهش التهاب دارد. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که التهاب ریشه اکثر بیماری ها است، بنابراین زمانی که شما می توانید التهاب بدن را کاهش دهید، می توانید بسیاری از مشکلات سلامتی را از بین ببرید.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
درمان سردردهای شایع با نسخه خانگی

محافظت از کبد

توانایی عصاره ریشه کاسنی برای محافظت در برابر رادیکال های ناشی از مواد شیمیایی و سمیت ممکن برای کبد در یک بررسی پزشکی سال 2015 مورد بررسی قرار گرفت. طبق نوع درمان، افراد به چهار گروه تقسیم شدند و میزان آسیب رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در طی چند مراحل بررسی شد. پیشگیری با عصاره کاسنی به طور قابل توجهی باعث کاهش استرس اکسیداتیو و جلوگیری از آسیب سلولی شد و در نهایت شرایط کبد را بهبود بخشید.  نتایج نشان داد که عصاره کاسنی غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی است و می تواند رادیکال های آزاد واکنشی را از بین ببرد.

معرفی انواع چای در طب سنتی برای سلامت بدن
بیشتر بخوانید

جلوگیری از دیابت

دیابت یکی از بیماری هایی است که سالانه در حال افزایش می باشد. روش های طبیعی زیادی برای مدیریت و درمان دیابت وجود دارد که اکثرشان با رژیم شروع می شوند. خواص کاسنی ممکن است یک برنامه رژیم غذایی مناسب برای کمک به پیشگیری یا درمان این بیماری شایع پزشکی باشد. در یک آزمایش، تاثیرات خواص کاسنی بر روی میزان گلوکز خون، متابولیسم چربیها و خواص مدفوع در 47 فرد سالم مورد بررسی قرار گرفت. سطح آدیپونکتین، پروتئینی که سطح گلوکز را تنظیم می کند در افرادی که از عصاره این گیاه استفاده کرده بودند، به صورت قابل توجه ای بهبود داشت. این نتایج نشان می دهد که عصاره ریشه کاسنی می تواند از دیابت جلوگیری کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص رودیولا ، کاهش استرس و تقویت سلامت قلب

خواص کاسنی

مدیریت استئوآرتریت

یک کارآزمایی بالینی انجام شده توسط گروه بیماری های روماتیسمی در بخش داخلی دانشکده مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس جنوب غربی، نشان می دهد که عصاره ریشه کاسنی دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به علائم آرتریت به ویژه در بیماری های مفصلی تخریبی، همانند استئوآرتریت، کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف عصاره این گیاه می تواند به صورت چشمگیری درد مفاصلی را کاهش بدهد.

کمک به سلامت روده

ریشه کاسنی حاوی انولین غنی از الیگوساکاراید است که یک پروبیوتیک می باشد. اینولین می تواند به سلامت روده کمک کند چرا که باعث بهبود فعالیت باکتری های مفید دستگاه گوارشی می شود. خواص کاسنی نه تنها گوارش را بهبود می بخشد، بلکه باعث افزایش جذب کلسیم نیز می شود. بومی های آفریقایی برای قرن ها از این خاصیت کاسنی برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می کردند.

آشنایی با مهم‌ترین خواص هل سیاه در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص ضد التهابی فواید کاسنی کاهش استرس

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *