Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با مهم ترین خواص دارچین چینی 

آشنایی با مهم ترین خواص دارچین چینی

این گیاه یکی از 50 گیاه اساسی در طب سنتی چینی (TCM) محسوب می شود. این درخت همیشه سبز، بومی چین و برمه است. کاسیا که بیشتر با نام دارچین چینی شناخته می شود، یکی از مهم ترین دارو های طبی است. این گیاه از نظر خاصیت، شباهت بسیاری به دارچین معمولی دارد. تا به حال تحقیقات زیادی در مورد خواص دارچین چینی انجام شده  که نتایج همه انها امیدوار کننده بوده است. این گیاه در مجمع سالیانه گیاه شناسان در سال 2012 به عنوان گیاه طبی درجه اول دسته بندی شد که همین امر نشان از اهمیت دارچین چینی می باشد. با ما همراه باشید تا بیشتر با خواص دارچین چینی آشنا شوید.

خواص دارچین چینی

خواص دارچین چینی

درمان اسهال: اسهال یک واکنش طبیعی در مواجه با سموم است که باید از سیستم گوارش بیرون رانده شود. برای قرن ها است که دارچین چینی برای درمان اسهال در طب سنتی شرق آسیا استفاده می شود. صادقانه بگویم، بسیاری از مردم مشکل دفع مدفوع دارند – بسیاری از این مسائل به دلیل غذاهای فرآوری شده ای هستند که امروزه محبوب هستند و سطح استرس معمولی که مردم هر روزه با آن زندگی می کنند. خوشبختانه، راه های طبیعی برای تنظیم چگونگی عملکرد دستگاه گوارش شما وجود دارد. خواص دارچین چینی میکروارگانیسم ها را می کشد که بعضی اوقات به اسهال منجر می شود و همچنین مدفوع را با محتوای فیبری خود، سفت می کند. اسهال مدفوع بیش از حد نرم و آبدار را تولید می کند و اگر این امر ادامه یابد، بدن ضعیف می شود. علل اسهال متفاوت است، اما اغلب دلایل آن عبارتند از کم آبی، آنفولانزای معده یا عفونت ویروسی (در نتیجه خوردن چیزی با انگل های مضر یا باکتری ها) یا حتی اعصاب. همچنین التهاب هم در بدن منجر به مسائل گوارشی مانند اسهال می شود. دارچین چینی می تواند به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد میکروبی، ضد التهابی و دمای بالای خود، از چند طریق به درمان اسهال کمک کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص توت روباهی، بهبود گردش خون و مراقبت از قلب

بهبود گردش خون: مطالعات زیادی در مورد خواص دارچین چینی انجام شده است که همه آنها اعتقاد دارند این گیاه باعث بهبود گردش خون در بدن می شود. این گیاه همچنین باعث کاهش درد، کاهش التهاب، افزایش دمای اندام داخلی، افزایش ادرار و دفع سموم می شود. به عنوان مثال، درد عضلات، ناشی از گردش خون ضعیف، افزایش فعالیت بدنی، استرس، کمبود تغذیه ای، تغییرات هورمونی و کم آبی بدن است. برخی از رایج ترین مناطق برای درد عضلانی شامل پشت، گردن، تراپی و پاها هستند. از آنجا که روغن دارچین چینی گردش خون را تحریک می کند و به عنوان عامل ضد التهابی عمل می کند، می تواند به صورت طبیعی این درد ها را کاهش دهد. بهبود گردش خون همچنین خطر سکته مغزی و حمله قلبی را کم می کند.

خواص اقونیطون، تسکین درد و کاهش استرس
بیشتر بخوانید

کاهش نشانه های قاعدگی: مصرف روغن این گیاه به باز شدن مسیرهای قاعدگی منجر می شود، به طوری که دلپیچه ( که رایج ترین مشکل در زمانی قاعدگی است ) را کاهش می دهد. دارچین چینی همچنین به طور طبیعی علائم قاعدگی PMS مانند سردرد، خستگی، درد عضلانی، خستگی و نفخ را درمان می کند. روغن کاسیا همچنین یک روغن ضد حساسیت است که به عنوان درمان طبیعی برای حالت تهوع شناخته می شود. اگر شما در حین قاعدگی احساس تهوع کردید، مصرف روغن دارچین چینی می تواند بسیار مفید باشد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
5 درمان سنتی که هنوز می توانند به ما کمک کنند

خواص دارچین چینی

کمک به آرتریت: تخمین زده می شود که تا سال 2030، 67 میلیون آمریکایی در طول 18 سالگی مبتلا به آرتروز می شوند که مشخصه های آن از نوع مفاصل سفت، درد، مفاصل و استخوان ها است. از آنجایی که آرتریت موجب تورم و درد در مفاصل می شود، خواص ضد التهابی روغن کاسایا طبیعتا علائم آرتروز را کاهش می دهد. مطالعه ای که در مجله Advanced Pharmaceutical Technology & Research منتشر شد، اجزای فعال روغن کاسای را آزمایش کرد و دریافت که ترکیب شیمیایی به نام سینامالدئید در دارچین چینی وجود دارد. این ماده نه تنها واسطه های التهابی را مهار می کند بلکه همچنین می تواند واسطه های ضد التهابی را فعال می کند

ضد افسردگی: روغن کاسیا یک ضد افسردگی مؤثر است که بدن را گرم و آرام نگه می دارد. مطالعات نشان می دهد که دارچین چینی حاوی ماده ای به اسم آلدهید سینامیک است. این ماده قادر است رفتار و شرایط ناشی از استرس را بکاهد. استرس و اضطراب از آنچه که بیشتر مردم فکر می کنند، خطرناکتر است. آنها می توانند بر هر سیستم بدن نفوذ کنند و باعث تخریب در عملکرد روزانه شان، شوند. با استنشاق یا انتشار دو تا سه قطره روغن کاسایا، اعصاب خود را تسکین می دهید و به بدن خود اجازه می دهد که به درستی کار کند.

آشنایی با خواص و مزاج میوه های تابستانی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

درمان اسهال فواید دارچین چینی کاهش نشانه های قاعدگی

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *