Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با مهم ترین خواص انبه آفریقایی در طب سنتی 

آشنایی با مهم ترین خواص انبه آفریقایی در طب سنتی

این نوع خاص از انبه تنها در آفریقا به عمل می آید و دارای خواص فوق العاده ای می باشد. این میوه بومی آفریقای شرقی و مرکزی است که با نام های انبه وحشی و انبه بوشی نیز شناخته می شود. درختان این میوه می توانند تا 40 متر نیز رشد کنند. بیشتر بومی های آفریقایی اعتقاد دارند که این انبه توسط خدای هستی، ایسیس، بوجود آمده است و از همین رو آن را مقدس می دانند. خواص انبه آفریقایی می تواند تاثیرات شگرفی بر روی سلامتی داشته باشد که ما در این مقاله شما را با قسمتی های از آن آشنا می کنیم.

خواص انبه آفریقایی

کاهش وزن

یکی از دلایل اینکه این میوه های عجیب و غریب در سال های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته ند، اثراتشان در کاهش وزن می باشد. گوشت این میوه چندان تاثیری بر روی کاهش وزن ندارد، اما مطالعات اخیر نشان می دهد که عصاره هسته این انبه آفریقایی، می تواند به فرایند کاهش وزن کمک کند. تحقیقات نشان داده است که مواد تشکیل دهنده فعال این میوه نه تنها می توانند باعث کاهش کلسترول خون شوند، بلکه می توانند متابولیسم را تحریک کنند و به طور قابل توجهی افزایش سوخت و ساز بدن را حاصل کند. امروزه از خواص انبه آفریقایی در ساخت شربت های ضد اشتها استفاده می شود.

کنترل دیابت

یکی دیگر از مهم ترین خواص انبه آفریقایی کمک به کنترل دیابت می باشد. این بیماری یکی از شایع ترین مشکلات در فرن اخیر می باشد. آمار ها نشان می دهد که متاسفانه سالانه یک میلیون نفر به دیابت مبتلا می شوند. همان طور که می دانید در این بیماری روند تولید انسولین متوقف می شود. انسولین هورمون مهمی است که به کنترل قند خون کمک می کند. محققان آمریکاییی اعتقاد دارند که مصرف منظم انبه آفریقایی می تواند سطح قند خون بدن را تنظیم کرده و آن را به صورت استاندارد نگه دارد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
بررسی ویژگی‌های بی‌نظیر میوه چشالو

بهبود گردش خون

یکی از مهم ترین فاکتور ها برای داشتن بدنی سالم، گردش خون استاندارد می باشد. تمام اندام های بدن به این موضوع وابسته هستند چرا که مواد مورد نیازشان ( اکسیژن و مواد مغذی ) از طریق خون تامین می شود. هر گونه مشکل در  سیستم گردش خون  می تواند باعث آسیب جدی به  مغز، قلب، کبد، کلیه ها و اندام  های دیگر شود. خواص انبه آفریقایی می تواند به صورت قابل توجه ای گردش خون را در بدن شما افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که این میوه از مهم ترین منابع دریافت آهن بشمار می رود.

محافظت از سلامت قلب

قلب یکی از مهم ترین اندام های بدن است که حفظ سلامتی اش در اولویت قرار دارد. متاسفانه سالانه 1 میلیون نفر به دلیل مشکلات قلبی جان خود را از دست می دهند. همین موضوع اهمیت سلامت قلب را به خوبی به شما نشان می دهد. مواد فعال موجود در عصاره این میوه می توانند سطح کلسترول را کاهش داده و باعث تحریک سوخت و ساز بدن می شوند که هر دو می تواند منجر به کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی شود.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
با پر اشتهایی عصبی یا همان جوع آشنا شوید

خواص انبه آفریقایی

جلوگیری از سرطان

مطالعاتی که در سال 2012 توسط استیون برندیج در دانشگاه پزشکی ملبرون استرالیا انجام شد، مشخص کرد که استفاده از انبه آفریقایی می تواند به صورت چشمگیری ابتلا به سرطان را کاهش دهد. بررسی خواص انبه آفریقایی نشان می دهد که در این میوه، مواد فعالی به اسم الاجیک اسید ها وجود دارند. این اسید می تواند به شما در پیشگیری از سرطان کمک کند چرا که دانشمندان اعتقاد دارند الاجیک اسید، نقشی آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که می توانند فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی کنند. رادیکال های آزاد با اکسیده کردن سلول های بدن، آنها را به بافت های سرطانی تبدیل می کنند.

تأثیر مزاج بر لاغری افراد
بیشتر بخوانید

کاهش کلسترول

مواد زیادی مانند چربی ها باعث بالا رفتن سطح کلسترول در بدن می شوند. کلسترول های غذایی می تواند باعث مسدود شدن رگ های خون شده و در نتیجه احتمال مشکلاتی مانند سکته قلبی و مغزی را افزایش دهند. یافته ها حاکی از این است که مصرف منظم عصاره این میوه می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. در یک آزمایش، دانشمندان به مدت 4 هفته عصاره انبه آفریقایی را به کسانی که کلسترول بالا داشتند، دادند. نتایج نشان می داد که این میوه توانسته بود تا 46 درصد کلسترول بد LDL را کاهش دهد.

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

فواید انبه آفریقایی کاهش کلسترول کاهش وزن

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *