Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با مهم‌‎ترین خواص عصاره درخت روغن قلم 

آشنایی با مهم‌‎ترین خواص عصاره درخت روغن قلم

یکی از مهم‌ترین اعضای خانواده ویتلاریا، درخت روغن قلم می‌باشد. این درختان که بسیار استوار و محکم هستند، بیشتر در قسمت‌های آسیای مرکزی، اروپای غربی، شمال آفریقا و قسمت‌های از آمریکا یافت می‌شوند. این درختان میوه‌های مفیدی دارند که به روغن قلم معروف هستند. در طب سنتی بسیاری از کشورهای از این ماده برای درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات بهره می‌گیرند. از دیگر نام‌های این درخت می‌تواند به مواردی مانند شیا، استورا، کالیو و کالاک اشاره کرد. بومی‌های آفریقایی اعتقاد دارند که این درخت، هدیه شیوا، الهه طبیعت می‌باشد. اگر دوست دارید با خواص عصاره درخت روغن قلم آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

عصاره روغن قلم

خواص عصاره درخت روغن قلم

عصاره درخت روغن قلم سرشار از مواد مفید و منحصر به فرد است که می‌توانند به شما از جنبه‌های مختلفی کمک کنند. تحقیقاتی که در سال 2010 انجام شده نشان می‌دهد که در این عصاره موادی مانند کاپریل، لوری، پالمتیک، کینمیک، الیه و اسید لینولئیک وجود دارد که هر کدام از آنها قادر هستند بر روی بدن شما به شیوه‌ای خاص تأثیر بگذارند. علاوه بر این، یکی دیگر از مهم‌ترین ترکیبات عصاره درخت روغن قلم اسید استریک است که در ساخت بسیاری از داروها و مواد آرایشی بهداشتی نقش دارد. ویتامین‌های گوناگون و آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در این عصاره تاثیرات شگفت انگیزی بر روی بدن شما می‌گذارند.

مرطوب کننده

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، عصاره درخت روغن قلم برای ساخت بسیاری از مواد آرایشی به کار می‌رود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عصاره، خاصیت مرطوب کنندگی آن می‌باشد. این موضوع برای کسانی که پوستی خشک دارند یا در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند خبر بسیار خوبی است چرا که خشکی نه تنها زیبایی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه با شکننده کردن پوست باعث می‌شود تا بدن شما در مقابل بسیاری از مواد آلوده کننده مورد آسیب قرار بگیرد. این موضوع ریشه در اسیدهای فرار موجود در این عصاره دارد که باعث می‌شوند سلول‌های پوستی شما مرطوب شوند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
خواص انگور علفزار ، کاهش وزن و درمان زخم ها

ضد التهاب

التهاب به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌های مزمن شناخته می‌شود. از میان رایج‌ترین این بیماری‌های مزمن می‌توانیم به مواردی مانند نقرس و آرتریت اشاره کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد 40 درصد افراد در دوران کهن سالی با این مشکلات رو به رو می‌شوند. با استفاده از کرم‌های این عصاره می‌توانید بیماری خود را مدیریت کرده و تا سال‌ها به زندگی روزمره خود بپردازید. همچنین دانشمندان در سال‌های اخیر دریافته‌اند که استفاده موضعی از این ماده می‌تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند سرطان پوست نیز کمک کند.

تاثیرات بی‌نظیر روغن ترخون بر روی سلامتی
بیشتر بخوانید

خواص آنتی اکسیدانی

عصاره روغن قلم

یکی دیگر از فواید مهم عصاره درخت روغن قلم، ویژگی‌های آنتی اکسیدانی می‌باشد. آنتی اکسیدان ها مواد مفیدی‌اند که می‌توانند به شما در خنثی سازی تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد کمک کنند. رادیکال‌های آزاد موادی هستند که در اثر متابولیسم ایجاد شده و با اکسیده کردن سلول‌های سالم، آنها را به بافت‌های سرطانی تبدیل می‌کنند. علاوه بر این، بیماری‌های زیاد دیگری نیز به رادیکال‌های آزاد مربوط هستند. که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به پیری زودرس و مشکلات کلیوی اشاره کرد. مصرف این ماده این توانایی را دارد تا شما را در مقابل طیف گسترده‌ای از مشکلات در امان نگه دارد.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
کرم مو و قابلیت آبرسانی عالی به ساقه موها

درمان آکنه

آکنه یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی است که هر کسی در طول زندگی خود یکبار تجربه کرده است. عوامل زیادی برای به وجود آمدن این مشکل نقش دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به التهاب اشاره کرد. دانشمندان بر این باور هستند که سطح بالای ویتامین C و ویتامین A موجود در درخت روغن قلم، باعث می‌شود تا احتمال به وجود آمدن آکنه تا 35 درصد کاهش پیدا کند. در حال حاضر داروهای زیادی در داروخانه‌ها وجود دارد که می‌توانند به شما در درمان آکنه کمک کنند که یکی از مهم‌ترین آنها با استفاده از این ماده تهیه می‌شود.

از بین بردن شپش سر

یکی از مشکلات رایج که بیشتر در تابستان سلامت موی شما را تهدید می‌کند، شپش سر است. جالب است بدانید که شپش سر انگلی مربوط به انسان است و تنها می‌تواند بر روی سر آدم‌ها زندگی کند. البته این شپش‌ها در هر قسمتی از بدن یافت می‌شوند اما رایج‌ترین نقطه برای تغذیه آنها، سر است. یکی از مهم‌ترین موادی که می‌تواند به سرعت این شپش‌ها را از بین ببرد، عصاره درخت روغن قلم می‌باشد. استفاده از این عصاره برای از بین بردن شپش، سابقه‌ای چند صد ساله دارد.

بررسی اصلی‌ترین خواص رایناکانتوس در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

خواص گیاهان دارویی درمان آکنه سلامت پوست ویژه آسان طب

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *