Subscribe Now
Trending News

مقالات

طب سنتی و گیاهان دارویی

آشنایی با مزایای بی نظیر روغن نراد بالسام 

آشنایی با مزایای بی نظیر روغن نراد بالسام

نراد بالسام نوعی درخت است که به خانواده سوزن برگیان تعلق دارد. این درخت بیشتر در کشورهای آمریکای شمالی مانند کانادا و ایالات متحده آمریکا یافت می‌شود. با این حال گیاه شناسان باور دارند که این درخت بومی کشورهای اسکاندیناوی می‌باشد. این درخت‌ها معمولاً کوتاه بوده و برگ‌هایی همیشه سبز دارند. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نراد بالسام ساخت درختان کریسمس می‌باشد. یکی دیگر از محصولات مهم این درخت روغن نراد بالسام است که سرشار از خواص مهم می‌باشد. بومی‌های آمریکایی برای قرن‌ها از عصاره این درخت استفاده می‌کرده‌اند. اگر دوست دارید با فواید و ویژگی‌های بی نظیر روغن نراد بالسام بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه همراه باشید.

روغن نراد بالسام

خواص روغن نراد بالسام

همان طور که اشاره کردیم روغن نراد بالسام دارای فواید و خواص سرشاری می‌باشد. این روغن در کشورهای آمریکای شمالی یک داروی بسیاری رایج محسوب می‌شود که معمولاً در هر خانه‌ای یافت می‌شود. مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود این روغن بسیار مفید باشد، ترکیبات بی نظیر موجود در آن هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که شما می‌توانید در روغن نراد بالسام با موادی مانند تری سیکلن، a-pinene، بورنئول، لیمونن، استات و میرن مواجه شوید. هر کدام از این ترکیبات قادر هستند بر روی بسیاری از بخش‌های بدن تأثیر بگذارند.

جلوگیری از عفونت

برای قرن‌ها استفاده از روغن‌های گیاهی بهترین روش برای مقابله با عفونت به شمار می‌رفته است. نراد بالسام هم از این قضیه مستثنا نیست و سرشار از خواص ضد عفونی کننده می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود تا استفاده از آن بر روی زخم‌ها از عفونت‌های سپتیکی جلوگیری کند. در گذشته کوچکترین عفونت باعث ایجاد شدن مشکلات جدی و حتی مرگ می‌شده است. به جرات می‌توان گفت که این روغن در طول تاریخ جان میلیون‌ها نفر را نجات داده است. در طول جنگ داخلی آمریکا، هر سرباز یک شیشه از این روغن را همراه خود داشت تا از آن بر روی زخم‌ها و جراحات خود استفاده کند.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
کاهش فشار خون با روغن ساسافراس

کاهش درد

یکی دیگر از عواملی که باعث شده این روغن در میان جوامع آمریکایی بسیار محبوب باشد، خواصی مانند کاهش درد می‌باشد. این موضوع ریشه در طبیعت آرامش بخش عصاره نراد بالسام دارد. ماهیت تحریک کننده این روغن می‌تواند خون را به سطح پوست برساند، سموم را از بین ببرد و میزان تسکین و بهبودی را افزایش دهد، بنابراین درد شما از بین می‌رود و بدن شما در این روند حتی قوی‌تر می‌شود. به لطف خواص ضد باکتری این روغن، حتی می‌توان از آن برای درمان دندان درد نیز استفاده کرد.

خواص روغن مار در طب سنتی و درمان بیماری ها
بیشتر بخوانید

سم زدایی بدن

روغن نراد بالسام

شاید باورش سخت باشد ولی در طول روز حجم زیادی از سموم وارد بدن ما می‌شوند. این سموم از راه‌های مختلفی مانند آب و هوای آلوده، استفاده از لوازم آرایشی و یا حتی مصرف مواد غذایی به سیستم ما نفوذ می‌کنند. بدن عضوهایی دارد که قادر هستند این سموم را از بین برده و اندام‌ها را تصفیه کنند. مهم‌ترین این اندام‌ها کبد است. این روغن دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که قادر هستند به بهبود عملکرد کبد کمک کنند. استفاده از این روغن حتی می‌تواند به درمان بیماری‌هایی مانند نارسایی کبد و سنگ کلیه نیز منجر شود. علاوه بر این، مشاهدات نشان می‌دهد که این ماده یک دیورتیک (ادرار آور) است.

ادامه مطلب -> کلیک کنید
لیست فواید درمانی گیاه گندمک رایج

بهبود عملکرد تنفسی

از جمله شایع‌ترین خواصی که به مصرف این روغن نسبت می‌دهند، بهبود عملکرد تنفسی است. این موضوع می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند برونشیت و سرما خوردگی کمک کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این روغن قادر است که به تخلیه مخاط از غدد تنفسی کمک کرده و با استفاده از خواص ضدعفونی کننده خود، به بهبود شرایط گلو و لوله‌های برونش منجر شود. بدین منظور می‌توانید هم از روش بخور استفاده کرده یا این که به راحتی این روغن را به صورت خوراکی مصرف کنید.

افزایش متابولیسم

عوامل متعدد و فراوانی برای افزایش متابولیسم در بدن وجود دارد. استفاده از این روغن می‌تواند به صورت یک محرک عمومی عمل کند. این بدان معنی است که ترکیبات موجود در نراد بالسام قادر هستند همه چیز از میزان گوارش تا تپش قلب را افزایش بدهند. افزایش تپش قلب اگر به اندازه کافی باشد، منجر به بهبود خون‌رسانی می‌شود. همان طور که می دانید اندام‌های بدن مواد مورد نیاز خود را از طریق خون دریافت می‌کنند و به همین دلیل اگر سرعت گردش خون بیشتر شود، اعضای بدن با سرعت بیشتری فعالیت می‌کنند و به همین طریق متابولیسم نیز بیشتر می‌شود.

آشنایی با اخلاط چهارگانه در طب سنتی
بیشتر بخوانید

منبع: https://asanteb.com

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

افزایش متابولیسم خواص گیاهان دارویی کاهش درد

منبع مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *